۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
فومنی

رفع سوءتفاهم !جاسوس پروری بلوک غرب در ایران

امیدوارم در این تفاهم نامه منافع ملی و بلند مدت جمهوری اسلامی لحاظ بشود و این نکته را از نظر دور نداریم که هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد .
کد خبر : ۴۹۵۰۹
به گزارش سرویس سیاسی صراط؛ محمد پورخوش سعادت در وبلاگ فومنی نوشت:
 
اول آذر 1387  مطلبی با عنوان جاسوس پروری آکادامیک در وبلاگ قبلیم نوشته بودم که همان زمان در برخی از سایت ها و خبر گزاری ها  و روزنامه ها انعکاس پیدا کرده بود این مطلب به فعالیت موسسه تبادل آکادمیک و دانشگاهی آلمان (DAD) در تهران و نقش ان در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران و تربیت جاسوس نخبه  و روش های نوین جذبب و تربیت جاسوس پرداخته بود . البته این مطلب در موقعی نوشته شده بود که هنوز نقش گسترده اینگونه یار گیری ها در فتنه 88 نمایان نشده بود .

در فتنه 88  ,  فعالیت ها و تلاشهای دشمنان انقلاب اسلامی ایران بصورت واضح  تر خودنمایی کرد و واکنش های مسئولان امنیتی کشور را در پی داشت . به عنوان نمونه

 معاون وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص اغتشاشات روز عاشورا مطالب مهمی ایراد کرده بود که بخشی از ان نقل می گردد :

 نقش ديپلمات هاي آلماني در اغتشاشات روز عاشورا 

وي با تاكيد بر اينكه افرادي كه بعد از روز عاشورا دستگير شدند از طيف‌هاي گوناگون هستند اظهار داشت: يكي از آنها شبكه‌اي وصل به سرويس اطلاعاتي آلمان بوده كه توسط ديپلمات‌هاي آلماني نيز هدايت مي‌شدند. 

وي ادامه داد: اين شبكه تعدادي از مردان و زنان جوان بودند كه از طريق همين گروه‌هاي به اصطلاح سبز فعاليت تبليغاتي داشته و ارتباط با سايت‌ها و عوامل خارجي داشتند كه از طريق يكي از زنان عضو اين شبكه به ديپلمات‌هاي آلماني وصل مي‌شدند كه البته در ميهماني‌ها و محافل خصوصي آنها نيز شركت كرده و روزانه با آنها اطلاعات و اخبار را تبادل مي‌كردند. 

اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات خاطرنشان كرد: ديپلمات‌هاي آلماني براي تحقيقات در خصوص شناسايي مقرهاي اطلاعاتي از اين افراد استفاده كرده و برخي‌ها را براي همكاري از طريق همين كانون دعوت كرده بودند . 

 پاسخگويي دولت به رفتار غير ديپلماتيك سفيران خود در تهران 

وي با اشاره به اسامي دو ديپلمات آلماني كه با نام‌هاي مستعار "يوگي و اينگو " فعاليت مي‌كردند؛ گفت: فيلم‌ها و عكس‌هاي ارتباط اين ديپلمات‌هاي آلماني با زنان و مردان جوان ايراني كه خارج از شئون روابط ديپلماتيك بوده موجود است و سفارت آلمان و سفير اين كشور اروپايي بايد پاسخگوي رفتار غير ديپلماتيك خود باشند. 

معاون وزير اطلاعات با تاكيد بر حضور اين دو ديپلمات آلماني در اغتشاشات روز عاشورا ، از دستگيري آنها خبر داده و گفت: اين دو ديپلمات علائم سبز همراه داشته‌اند و در تحقيقات به عمل آمده از افراد دستگير شده مرتبط با اين دو ديپلمات مشخص شد كه مچ‌بندها و تي‌شرت‌هايي كه آلماني‌ها حمل مي‌كردند در اختيار برخي ديگر از افراد كه در اغتشاشات حضور داشتند نيز قرار گرفته‌است. 

 دستگيري مشاور جاسوس موسوي 

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه با توجه به اسناد به دست آمده بنا داريم اعتراض ديپلماتيك را از طريق وزارت امور خارجه اعلام كنيم در خصوص پرونده‌اي ديگر از اغتشاش‌گران گفت: يكي از عوامل اطلاعاتي غربي يكي از لايه‌هاي تصميم‌گيري خاص موسوي و از مشاورين اصلي و نزديك وي بوده كه دستگير شده است. وي به يكي از سرويس اروپايي وصل بوده كه با توجه به وسايل جاسوسي كشف شده از وي اين اطلاعات را به خارج كشور منتقل مي‌كرده است و بنا بر تحقيقات به عمل آمده كار وي تاثيرگذاري در ستاد موسوي بوده‌است. 

 تيم موسوم به تيم آلمان در ستاد موسوي 

اين مقام ارشد وزارت اطلاعات با بيان اينكه اين فرد پس از دستگيري اعترافاتي كرده‌ است ، افزود: موسوي تيمي موسوم به تيم آلمان دارد كه افراد اين تيم تحصيل كردگان در آلمان بوده و تمام خط و ربط خود را از آلمان گرفته كه هدف آنان نشر و بسط فرهنگ و مكتب آلمان در كشور است. 

 خبر گزاری ایلنا در تاریخ 1390/10/16  مصاحیه از جناب آقای ارسلان قرباني قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل منتشر نمود که ایشان در این مصاحبه خبر از امضا  و نهایی شدن تفاهم نامه اجرايي با موسسه تبادل آکادمیک و دانشگاهی آلمان DAD در آینده نزدیک داده اند (خبر گزاری ایلنا )

 و نکته جالبی که ایشان در این مصاحبه بدان اشاره نموده اند :

(قرباني بايادآوري همکاری‌هاي هاي مشابه در این زمینه با اتحادیه اروپا افزود: «همکاری‌های بین‌المللی یک فرآیند است که نمی‌شود جلوی آن را گرفت و باید به پیش رود اما موضوع مهم این است که این همکاری‌ها باید در راستای منافع ملی باشد.» )

امیدوارم در این تفاهم نامه منافع ملی و بلند مدت جمهوری اسلامی لحاظ بشود و این نکته را از نظر دور نداریم که هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد .

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند