۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
چشم خدا

کمی که زیاد است!

هنر مردم ایران این بود که چشم بسته، سیاستهای امام را پذیرفتند و در راه تحقق فرمان امام، جهاد کردند و خون دادند و امروز، پای سفره و بار به ثمر نشسته آن جهاد دیروز نشسته اند.
کد خبر : ۴۹۵۹۴

هماهنگی صد در صد و بی استثنای جهان خارج با کتاب قرآن، تصادفی نیست. قرآن حاصل انشای خداست و جهان محصول دست­ساز خدا. و هر دو کلمات اللهند و آیات خدایند و از این روست که چنین با هم هماهنگند.

اثر طبیعی پیشرفت علوم این است که کتاب­های مختلف کهنه می­شوند و تاریخ مصرفشان از اعتبار می­افتد. اما قرآن چنین نیست، هر چه علم پیشرفت کند و بشر بیشتر با این جهان آشنا می­شود، ارزش این کتاب بیشتر جلوه­گر می­شود و شگفتی­های خود را بیشتر نمایان می­کند. چرا که بشر هر چه بهتر و دقیق تر بفهمد که خدا در جهان چه کرد، بهتر و زیباتر می­فهمد که خدا در قرآن چه گفت. و بیشتر یقین خواهد کرد که بین کردار خدا و گفتار او هیچ تفاوتی نیست و هر دو آیینه یکدیگرند.

این اصل هماهنگی بین قرآن و جهان، مخصوص حقائق فیزیکی و علمی و کیهان شناسی تنها نیست. حوادث تاریخی و سیاسی و اجتماعی و دیگر رخدادهای جهان، همه کلمات فعلی خداست که به گونه­ای در قرآن نوشته شده اند. و کسی که قرآن شناس باشد، به آسانی از حوادث شگفت زده و غافل گیر نخواهد شد، چرا که هر آن چه در جهان رخ می دهد، به گونه ای در قرآن آمده است. هر آن چه گفتنی بود، در قرآن هست.

بیخود نیست که امام عزیز ما برخی روزها دوازده مرتبه پای سفره قرآن می نشست و قرآن تلاوت می کرد. بیکار که نبود؛ مسئله این است که سیاستهای راهبردی امام که برق از گوش آمریکا و اسرائیل و انگلیس و شیاطین شرق و غرب می پراند و پیوسته آنها را غافلگیر می کرد، برگرفته از سیاستهای قرآنی بود و از همین رو این چنین به هدف می خورد.

قرآن به مسلمانان دستور جهاد و مقاومت در برابر سران کفر را داده بود و گفته بود که عده­ی اندکتان از پس تعداد زیادشان بر می آیند (إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذينَ كَفَرُوا)[1]. چنین اتفاقی بعید نیست و تاریخ جهان بارها آن را تجربه کرده است، هر چند که صبر و مقاومت آن گروه اندکِ بر حق را می طلبد. (كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرين)[2] و امام عزیز ما با تکیه بر همین اصول دور از ذهن قرآن، سیاستهای راهبردی خود را برای انقلاب و همه امت اسلامی ترسیم نمود.

به گزارش سرویس وبلاگ صراط؛ حیدری در وبلاگ چشم خدا نوشت:
 
هنر مردم ایران این بود که چشم بسته، سیاستهای امام را پذیرفتند و در راه تحقق فرمان امام، جهاد کردند و خون دادند و امروز، پای سفره و بار به ثمر نشسته آن جهاد دیروز نشسته اند. ملتهای دیگر کشورهای اسلامی نیز امروز باور کرده اند که این حرفها راست است و گروه اندک اگر بر حق باشد و صبر و مقاومت کند، بر گروه زیادِ تا بن دندان مسلح، پیروز می شود.

امروز، با پیشرفت علم و تنوع عرصه­های جنگ با دشمن، مصادیق جدیدی از این قانون نیز جلوه گر شده است. امروز می توان دید که اقتصاد نه چندان قوی جبهه حق، می تواند بر دشمنیهای اقتصادی قوی و پر امکانات جبهه باطل فائق آید و با مشکلی روبرو نشود. رام شدن و به زمین نشستن پهپاد آمریکایی نشان داد که تکنولوژی متوسط اهل حق، می تواند بر تکنولوژی پیشرفته اهل باطل پیروز شود و آن را زمینگیر کند. و حوادث جهان ثابت کرد که رسانه های بسیار پیشرفته دشمنان در جنگ با رسانه های نه چندان قوی جبهه حق به گل نشسته اند و از همین روست که افکار عمومی مردم جهان، بیشتر تحت تأثیر رسانه های ضد استکباری و صهیونیستی است تا رسانه های مزدور آمریکایی و اسرائیلی. و باش تا صبح دولتت بدمد…