۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

آیا بهبودیافتگان دوباره به کرونا مبتلا می‌شوند؟

فوق تخصص بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: احتمال بروز مجدد کروناویروس در فرد بهبود یافته غیرشایع است.
کد خبر : ۴۹۶۵۴۲

کروناویروس جدید بیماری بالغین است؛ ولی این مساله به معنای وقوع مرگ صد در صدی در سالمندان مبتلا و یا عدم مرگ و میر در جوانان نیست. به عبارت دیگر شاخص "سن" یک نوع نقص ایمنی محسوب می شود و بنابراین سالمندان جزو گروه های در معرض خطر قرار دارند. همچنین این عفونت می تواند در افراد دارای بیماری زمینه ای و یا نقص ایمنی نیز منجر به فوت شود و این مساله به سن فرد مبتلا ارتباطی ندارد.

به گزارش میزان عاطفه عابدینی، فوق تخصص بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص احتمال بروز مجدد کروناویروس در فرد بهبود یافته توضیحاتی ارائه کرد:

احتمال بروز مجدد کروناویروس در فرد بهبود یافته بسیار نادر و غیر شایع است، ولی در شرایط اپیدمیک برخی کشور‌ها اتفاق افتاده، با این حال بدن فرد مبتلا به عفونت کرونا آنتی بادی می‌سازد، لذا اگر مجددا آلوده شود بدن نسبت به آن مقاوم است.

دقیقا می‌دانیم که از چه داروهای ضد ویروسی برای دفع سریع ویروس و کمک به بازیابی سیستم ایمنی افراد استفاده کنیم. البته درمان قطعی نبوده ولی کمک کننده است.

رعایت اصول بهداشت، پیشگیری، شست و شوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن مکان‌ها کمک زیادی برای قطع چرخه انتقال محسوب می‌شود.

اگر مردم این هیجان و ترس را در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری صرف کرده و تنها در مواقع ضروری از منزل خارج شوند، ظرف تنها دو هفته می‌توان چرخه انتقال را شکسته و از این بحران خارج شد.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم