۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۶

پلمپ یک واحد تولید مواد ضدعفونی کننده تقلبی

یک واحد تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل تقلبی در شهرستان اسلامشهر شناسایی و پلمپ شد.
کد خبر : ۴۹۶۷۸۳

در پی افزایش گشت‌های مشترک مأموران نیروی انتظامی و شبکه بهداشت شهرستان اسلامشهر یک واحد تولیدی مواد ضد عفونی کننده و الکل تقلبی شناسایی کشف و پلمپ شد.

به گزارش فارس محمود کشیر کارشناس مسؤول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در حاشیه بازدید دادستان اسلامشهر از این کارگاه تولیدی غیرمجاز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: با انجام گشت‌های مشترک شبکه بهداشت و نیروی انتظامی یک واحد تولیدی غیرمجاز در حال تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل تقلبی در شرایط غیر بهداشتی ،شناسایی و کشف شد.

وی افزود: در این واحد تولیدی غیر مجاز که فاقد مجوز فعالیت بوده و با جعل عنوان و برچسب یک شرکت معتبر ایرانی، اقدام به تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده غیر مجاز و تقلبی کرده بود، بالغ یک هزار لیتر مواد اولیه و الکل ۹۶ درصد کشف و ضبط شد.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر، تأکید کرد: از زمان بروز شیوع بیماری کرونا در کشور عده‌ای افراد سودجو و فرصت طلب با توجه به نیاز جامعه به مواد ضدعفونی کننده اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده غیر مجاز و تقلبی و فقط برای کسب درآمد کرده‌اند، که با هماهنگی به عمل آمده با مقامات قضایی و با همکاری نیروی انتظامی این افراد دستگیر و اموال کشف شده ضبط و تحویل مراجع قانونی و قضایی می‌شوند.

کشیر تصریح کرد: از زمان افزایش درخواست‌ها و نیازهای جامعه و بازار به مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری کرونا گشت های نظارتی مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، فرمانداری ،صمت و غیره در سطح شهرستان اسلامشهر افزایش یافته وروزانه بیش از ۴ اکیپ ، واحدهای صنفی، تولیدی و غیره را مورد نظارت و بازرسی قرار می‌دهند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد گشت‌های مشترک نظارتی و بهداشتی در اسلامشهر ،خاطرنشان کرد :به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان طی دو روز گذشته ،تعداد ۹ واحد قهوه خانه غیرمجاز که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی ،تعطیل و پلمپ شد و تعداد ۱۳ واحد قهوه‌خانه‌ای دیگر نیز از سوی صاحبان آن‌ها تا اطلاع ثانوی به صورت اختیاری و داوطلبانه تعطیل شدند.