۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰

برنامه های ستاد سفر در ایلام لغو شد

استاندار ایلام با بیان اینکه برنامه های ستاد سفر های نوروزی در استان لغو شده است و تمهیداتی برای پذیرایی از مهمانان نورزی در نظر گرفته نشده است، گفت: اگرچه ممنوعیت ورود نداریم اما بهترین کار ممکن در این شرایط این است که مردم سفر های نوروزی خود را به تاخیر بیاندازند و به استان تشریف نیاورند.
کد خبر : ۴۹۷۶۸۹

" قاسم سلیمانی دشتکی"  در ششمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در این شرایط حساس که مهمترین راه درمان بیماری کرونا پیشگیری و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است بهترین کار ممکن در خانه ماندن مردم و خودداری از سفر است.

به گزارش صدا و سیما وی با اشاره به اینکه برنامه های ستاد سفر های نوروزی در استان لغو شده است و تمهیداتی برای پذیرایی از مهمانان نورزی در نظر گرفته نشده است، گفت: اگرچه ممنوعیت ورود نداریم اما بهترین کار ممکن در این شرایط این است که مردم سفر های نوروزی خود را به تاخیر بیاندازند و به استان تشریف نیاورند.

استاندار ایلام بر کنترل مبادی ورودی استان تاکید کرد و گفت: همه مبادی ورودی استان بایست به شدت کنترل شود و با اجرای کامل طرح غربالگری و تست کرونا، افراد مشکوک و دارای علائم را بدون هیچ ملاحظه ای ۱۴ روز قرنطینه کنند.

 سلیمانی تاکید کرد: هر تصمیمی در ارتباط با کرونا بایست در ستاد استانی تصویب شود و بعد همه دستگاه ها و مردم باید  این مصوبه را رعایت و اجرایی کنند.

وی  معاون سیاسی و امنیتی استانداری را مامور نظارت بر حسن اجرای مصوبات کرد و گفت: کمیته نظارت بر اجرای مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا ذیل این ستاد تحت نظر معاونت سیاسی و امنیتی استانداری تشکیل شده است و در این راستا همه دستگاه ها موظف هستند گزارش کمی و کیفی اجرای مصوبات را به این کمیته بفرستند و پس از جمع بندی این گزارش به ستاد استانی ارائه گردد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا نسبت به جزیره ای عمل کردن دستگاه ها در بحث بیماری کرونا هشدار داد و گفت: هر تصمیمی در بحث بیماری کرونا برای اجرا باید مصوبه ستاد استانی داشته باشد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: دستگاه های ذی ربط دقت داشته باشند که تصمیمات اتخاذ شده در بحث کرونا نباید  با ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای عالی امنیت ملی در تضاد باشد و  اگر بین تصمیمات ستاد استانی، ملی و شورای عالی امنیت ملی اختلاف باشد اولویت با شورای عالی امنیت ملی و ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

وی ضمن تشکر از وحدت و همدلی اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا، رسانه ها و صدا و سیما، گفت: در بحث اطلاع رسانی نباید بر اساس گمانه زنی عمل کرد  بلکه منبع آمار و اطلاعات باید  از مراجع رسمی باشد.

خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی