۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰
به دلیل شیوع کویدو ۱۹؛

تمامی مراکز آموزشی افغانستان تعطیل شدند

تمامی مراکز آموزشی افغانستان به دلیل شیوع کرونا تا ۱۸ آوریل سال جاری میلادی تعطیل شدند.
کد خبر : ۴۹۸۱۳۶

تمامی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های افغانستان به دلیل مقابله با انتشار ویروس کرونا تا ۱۸ آوریل سال جاری میلادی تعطیل شدند.

به گزارش مهر صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان عصر امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کلیه مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های افغانستان به علت مقابله با انتشار ویروس کرونا تا ۱۸ آوریل سال جاری تعطیل هستند.

وی در این خصوص افزود: این تصمیم بنا بر مصوبه مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، تحصیلات عالی و اطلاعات و فرهنگ و دستور محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان صورت گرفته است.

با این حال تمام مدارس و نهادهای آموزشی خصوصی و دولتی به علت مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور از شنبه این هفته تا ۳۵ روز تعطیل خواهند بود.

گفتنی است روز گذشته محمد اشرف غنی در نخستین جلسه شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از تجمعات جلوگیری و از برگزاری جشن نوروز خودداری شود.

وزارت بهداشت افغانستان نیز امروز اعلام کرد: با ثبت ۳ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در ولایت‌های کاپیسا، بلخ و سمنگان شمار مبتلایان به این بیماری به ۱۱ نفر می‎رسد.

از این تعداد ۶ مورد در هرات، ۳ مورد در سمنگان و در ولایت‌های کاپیسا و بلخ هر کدام یک رویداد مثبت به ثبت رسیده است.