۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹

جریمه نقدی برای قاچاقچیان کالا و ارز

جریمه نقدی کالای مجاز مشروط یک تا سه برابر ارزش کالا و جریمه قاچاق کالای یارانه‌ای معادل دو تا چهار برابر ارزش کالا تعیین شد.
کد خبر : ۴۹۹۲۸

به گزارش صراط به نقل از واحدمرکزی خبر: با تصویب مجلس شورای اسلامی ،هر شخص که مرتکب قاچاق کالا و ارز یا حمل یا نگهداری آن شود علاوه بر ضبط کالا یا ارز، به جریمه نقدی محکوم می‌شود.
  
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان جریمه نقدی قاچاق کالاهای مجاز، مجاز مشروط، یارانه‌ای و ارز را تعیین کردند.

بر اساس ماده 15 این لایحه، برای قاچاق کالاهای مجاز، نمایندگان جریمه نقدی یک تا دو برابر ارزش کالا را تعیین کردند.

جریمه نقدی کالای مجاز مشروط یک تا سه برابر ارزش کالا و جریمه قاچاق کالای یارانه‌ای معادل دو تا چهار برابر ارزش کالا تعیین شد.

مجلس جریمه نقدی قاچاق ارز ورودی را یک تا دو برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی قاچاق ارز خروجی را دو تا چهار برابر بهای ریالی آن تعیین کرد.

بر اساس تبصره (1) ماده 15، عرضه و فروش کالای قاچاق موضوع این ماده جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می‌شود.

طبق تبصره (2)، فهرست کالاهای یارانه‌ای با پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

بر اساس تبصره (3) این ماده، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است فهرست کالاهای مجاز مشروط را اعلام کند.
 

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.