۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۵
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور :

تدوین سند راهبرد ملی انرژی

سند راهبرد ملی انرژی با همکاری و مشارکت وزارت نفت، نیرو، و سازمان انرژی اتمی مراحل نهایی تدوین را پشت سر ‌می‌گذارد.
کد خبر : ۵۰۰۲۱
به گزارش صراط به نقل از ایلنا : معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به سند راهبرد ملی انرژی گفت‌: سند راهبرد ملی انرژی با همکاری و مشارکت وزارت نفت، نیرو، و سازمان انرژی اتمی مراحل نهایی تدوین را پشت سر ‌می‌گذارد.

به گزارش ایلنا، داود منظور در دومین کنفرانس مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی با اشاره به برخی مواد قانون برنامه پنجم در مدیریت بهینه مصرف انرژی افزود: بند ب ماده ۱۳۵ قانون برنامه پنجم مربوط به سند راهبرد ملی انرژی که در ماده ۱۳۴ اعمال مشوق‌های مالی برای مصرف گنجانده شده است.

وی ادامه داد: ماده ۷۹ قانون برنامه پنجم نیز مربوط به ایجاد سازمان بهره وری انرژی است که پیش بینی بهره وری در همه صنایع از جمله خاک و آب دیده شده و قرار است یک سوم رشد اقتصادی ناشی از بهره وری انرژی باشد.

وی با اشاره به هدفمند یارانه‌ها گفت: رشد مصرف انرژی متوقف شده و با اجرای قانون فوق ضمن کنترل مصرف سوخت‌، مصرف بنزین ۶ درصد‌، نفت و گاز ۱۰ درصد، نفت کوره ۳۶ درصد و برق ۵ درصد کاهش داشته است که در صورت اجرا نشدن قانون هدفمندی یارانه‌ها مصرف سالانه برق ۷ درصد و مصرف گاز طبیعی ۱۰ درصد افزایش پیدا ‌می‌کرد.

وی با اشاره به توزیع پنهان یارانه انرژی قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: سهم دهک‌های اول و دهم در مصرف انرژی قبل از اجرای قانون هدفمندی به شدت نابرابر بودبه گونه‌ای که سهم دهک اول در مصرف بنزین ۱/۳ درصد و دهک ۱۰‌، ۳۰ درصد یارانه انرژی را مصرف ‌می‌کردند که در نفت سفید و دیگر فرآورده‌ها نیز این مساله به چشم ‌می‌خورد.

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید .