۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵

نامه خاتمی به رئیس مجلس

هفته گذشته سيدمحمد خاتمي در نامه​اي به علي لاريجاني، نسبت به محتواي گزارش کميسيون اصل نود که در صحن علني مجلس قرائت شد؛ انتقاداتي کرده و نوشته است: مجلس بايد مرجعي براي دادخواهي مردم و بيان واقعيت​ها باشد نه اينکه به ابزاري براي اعلام مواضع محافل خاص تبديل شود.
کد خبر : ۵۰۰۷۰
به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین: گزارش کمیسیون اصل نود در آستانه روز 9 دی، همچنان واکنش​هایی را در پی دارد.
اگرچه پس از قرائت آن گزارش در روز چهارشنبه 7 دي، تنها مصطفي کواکبيان به دليل در دستور کار نبودن چنين گزارشي، نسبت به آن اعتراض کرد؛ اما عصر همان روز 20 نماينده اصلاح طلب مجلس در نامه​اي به رئيس مجلس نسبت به آن اعتراض کردند.
جمشيد انصاري نماينده زنجان که از استانداران دولت خاتمي بود، امروز به خبرآنلاين گفت: آقاي خاتمي هم در نامه​اي به رئيس مجلس از محتواي اين گزارش گلايه کرده است.
به گفته وي، هفته گذشته سيدمحمد خاتمي در نامه​اي به علي لاريجاني، نسبت به محتواي گزارش کميسيون اصل نود که در صحن علني مجلس قرائت شد؛ انتقاداتي کرده و نوشته است: مجلس بايد مرجعي براي دادخواهي مردم و بيان واقعيت​ها باشد نه اينکه به ابزاري براي اعلام مواضع محافل خاص تبديل شود.
او که مي​گفت در جريان جزئيات اين نامه نيست، تنها به بيان اين نکته اکتفا کرد که خاتمي با اشاره به آيين​نامه داخلي مجلس و سخنان امام خميني (ره) به رئيس مجلس يادآور شده است که بايد به کساني که از تريبون مجلس اتهامي به آنها وارد مي​شود، فرصت پاسخگويي نيز داده شود و اي کاش که هيات رئيسه مجلس به اين فرموده امام عمل کند تا در راس امور بودنش حفظ شود.
انصاري که مي​گفت گويا خاتمي در نامه​اش از ديگراني که در گزارش کميسيون اصل نود نام برده شده نيز دفاع کرده است، افزود: تا جايي که اطلاع دارم آقاي موسوي​خوئيني​ها و دفتر آقاي هاشمي​رفسنجاني نيز در نامه​هاي جداگانه​اي به رئيس مجلس، نسبت به اين گزارش واکنش نشان داده​اند.
گفتني است در گزارش کميسيون اصل نود که مربوط به حوادث پس از انتخابات سال 88 بود، از مهدي هاشمي، محمد خاتمي، مهدي کروبي، ميرحسين موسوي و ..... نام برده شده بود.
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۰
۸
۱۴
خودش توی خواب زمستونیه فکر میکنه بقیه هم عین خودشن . بیدار شو بابا خیلی وقته تابلو شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۰
۱
۲
با سلاماونوقت كه مقام معظم رهبير به اين كانديداهاي معترض 10 روز وقت دادند بيان دفاع كنن، آقاي خاتمي كجا بودن؟ اونوقت كه خاتمي و موسوي تو خيابونا مانور ميدادن بايد فكر اين روز رو ميكردن. فرصت پاسخگويي رو از دست دادن و روع كردن به رجزخوني براي نظام و انقلاب. حالا هم طلبكار شده. اينقدر بهش رو دادن كه به اينجا رسيده. ملت ايران و بسيجيان هيچگاه جنايات شما را فراموش نميكند. تا وقت بود شما سوء استفاده كرديد و يكه تازي ميكرديد كه به خيالتان نظام كوتاه مياد. زهي خيال باطل
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۰
۰
۰
فردا که بر من و تو وزد باد مهرگان

آنگه شود پدید که از ما دو ، مرد کیست.
ادبی رزمنده 59 ماه جبهه 45 درصد جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۰
۰
۰
مجلس حنجره ملت است ما به نمایندگان فعلی رای داده ایم که در مجس دادخواهی برعلیه فتنه گران و کسانی باشنذ که خون های به ناحق ریخته مردم در طول انقلاب و جنگ و استحکام نظام را نادیده گرفته اند مرگ برخاتمی و موسوی و کروبی .