۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
نشست مشترک خبري روساي جمهور ايران و ونزوئلا :

چاوز هم می گوید الگوی ایرانی !!!

رييس‌ جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت : هيچ عاملي نمي‌تواند دو ملت ايران و ونزوئلا را از يکديگر جدا كند و دو كشور تا رسيدن به اهداف بزرگ خود که صلح، دوستي ، رفاه و پيشرفت است، در كنار هم خواهند بود .
کد خبر : ۵۰۱۳۱
به گزارش صراط به نقل از  روزنامه سیاست روز دكتر محمود احمدي‌نژاد در نشست مشترك خبري كه با حضور هوگو چاوز و نمايندگان رسانه‌هاي كشورهاي مختلف در محل كاخ رياست جمهوري ونزوئلا برگزار شد، در پاسخ به سؤالي درباره نقش ايران و ونزوئلا در مديريت آينده جهان اظهار داشت: امروز براي بدترين تحليل‌گران هم ثابت شده كه نظام سرمايه‌داري شكست خورده و نتواسته عدالت، امنيت و رفاه را بوجود آورد.
رييس‌ جمهور با بيان اينكه امروز نظام سرمايه‌داري ديگر طرح و پيام جديدي براي بشريت ندارد، گفت: امروز تنها منطق نظام سرمايه‌داري توسل به زور، سلاح و تهديد است و اين بدان معناست كه ديگر منطق انساني ندارد؛ لذا جهان نيازمند نظام جديد است.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به ويژگي‌هاي نظام جديدي كه مي‌تواند سعادت بشر را به ارمغان بياورد، گفت: اجراي عدالت، آزادي، رابطه محبت‌آميز بين انسان‌ها، احترام به كرامت انساني و حضور انسان‌هاي صالح در رأس قدرت از مهم‌ترين ويژگي‌هاي نظم آينده جهان است كه مي‌تواند سعادت بشريت را به همراه داشته باشد.
رييس‌ جمهور خاطرنشان كرد: تحولاتي كه امروز در حال وقوع است، بخاطر به پايان رسيدن نظام سرمايه‌داري و مقدمات ورود به نظم انساني حقيقي است.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به نقش ايران و ونزوئلا در نظم آينده جهان گفت: بي‌ترديد كساني که امروز فرياد عدالت، آزادي و استقلال سر مي‌دهند، پيشگامان برقراري نظم جديد جهاني خواهند بود و در حقيقت اينان راه را براي بشريت باز كرده و آمدن نور پاكي و عدالت را بشارت مي‌دهند.
رييس‌ جمهور اظهار داشت: ايران و ونزوئلا در راه خدمت به ملت خود و نيز ملت‌هاي جهان و ترويج صلح، برادري و دوستي هرگز از پاي نخواهند نشست.
هوگو چاوز رييس جمهور ونزوئلا نيز در اين نشست خبري در پاسخ به سوالي درباره علت نگراني دولت آمريكا از سفر دكتر احمدي‌نژاد به آمريكاي لاتين گفت: علت اين نگراني‌ها بخاطر اين است كه آنها از شرافت و اشاعه الگوي ايراني در جهان هراس دارند و نگران هستند كه صداي ملت ايران و ونزوئلا كه نداي آزادي، شرافت و عدالت است با هم جمع شده و پايه‌هاي سلطه آنها را به لرزه در آورد.
هوگو چاوز خاطرنشان كرد: وقتي دكتر احمدي‌نژاد از حقوق ملت‌ها حرف مي‌زند، در حقيقت به نمايندگي از ميليون‌ها نفر از كشورهاي جهان اين سخنان را مطرح مي‌كند و سلطه‌گران از اينگونه سخنان نگران و مضطرب مي‌شوند.
رييس جمهور ونزوئلا افزود: بدون ترديد امروز مردم بسياري از كشورها در آفريقا، آسيا و حتي اروپا منتظر خواهند بود كه احمدي‌نژاد به آنجا سفر كند.
هوگو چاوز تصريح كرد: امپرياليسم با ادعاهاي دروغين قصد دارد ما را در مسيري كه پيش گرفته‌ايم، متوقف كند ولي نتوانسته و هرگز نخواهد توانست و بي‌شك راه خود را ادامه خواهيم داد.
رييس جمهور ونزوئلا با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران بخش مهمي از اين نظام جديد آينده جهاني است، اظهار داشت: ايران كشور قدرتمند و تأثيرگذاري است كه نقش مهار عليه جنگ را در منطقه ايفا مي‌كند و امپرياليسم هرگز نخواهد توانست ايران را به زانو درآورد.

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.