۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶

کارت بیمه‌طلایی برای فرهنگیان بازنشسته

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام ثبت‌نام بیش از 800 هزار فرهنگی بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها در «بیمه طلایی» گفت: در مرحله نخست اجرای طرح، کارت افرادی که تا 21 دی‌ماه ثبت‌نام کرده باشند، تا پایان دی صادر و تحویل می‌شود.
کد خبر : ۵۰۲۲۱

به گزارش صراط به نقل از فارس، نامدار عبداللهیان، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اعلام پایان دی‌ماه به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام فرهنگیان بازنشسته در طرح «بیمه طلایی» اظهار داشت: تاکنون بیش از 800 هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها در این طرح ثبت‌نام کرد‌ه‌اند و سایر فرهنگیان نیز در مهلت باقی‌مانده باید به ادارات تعاون آموزش و پرورش مناطق و نواحی مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند و به همان اداره تحویل دهند تا اطلاعات آنها برای صدور کارت، وارد سایت بیمه ایران شده و ارسال شود.

وی افزود: در مرحله نخست انجام کار، پس از دریافت و پالایش اطلاعات، کارت بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته‌ای که تا 21 دی‌ماه ثبت‌نام کرده باشند، تا آخر دی‌ماه صادر و از طریق ادارات تعاون آموزش و پرورش مناطق و نواحی به آنها تحویل می‌شود.
 
عبداللهیان اضافه کرد: استفاده از خدمات «بدون سقف تعهد» از زمان ثبت‌نام در طرح و با دریافت معرفی‌نامه از ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی و مراجعه به شعب بیمه ایران در همان شهر امکان‌پذیر است و در رابطه با خدمات «دارای سقف تعهد» شامل «دندانپزشکی، عینک و زایمان‌های طبیعی و سزارین» نیز استفاده از خدمات پس از دریافت کارت بیمه امکان‌پذیر خواهد بود.
 
* اجرای طرح به مدت 4 ماه/ فرهنگیان بازنشسته نگران تمدید قرارداد نباشند

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدت اجرای قرارداد بازنشستگان در حال حاضر 4 ماه و از اول دی‌ماه 90 تا اول اردیبهشت 91 است و برای پس از آن نیز به هیچ‌عنوان نگران نباشند، چرا که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، این قرارداد مجدداً تمدید می‌شود.

عبداللهیان اظهار داشت: حق بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها 8 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر خواهد بود و برای فرهنگیان شاغل نیز حدود 7 هزار تومان به ازای هر نفر است.
 
* آموزش و پرورش هیچ قراردادی با بیمه آتیه‌سازان حافظ ندارد
 
وی همچنین در خصوص اظهارات مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ مبنی بر ادامه داشتن خدمات این شرکت به فرهنگیان بازنشسته گفت: ما هیچ قراردادی با بیمه آتیه‌سازان حافظ نداریم و قرارداد قبلی را نیز صندوق بازنشستگی کشوری بسته است و ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد؛ در این رابطه می‌توانید از این صندوق جویا شوید.
 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: براساس تفاهم‌نامه چهارجانبه میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و بیمه ایران مقرر شده است که به ازای هر نفر 7 هزار و 130 تومان از سوی صندوق بازنشستگی به بیمه ایران پرداخت شود.
 
عبداللهیان خاطرنشان کرد: قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان شاغل نیز که هم‌اکنون در سال دوم اجرا قرار دارد، از اول اردیبهشت 91 به طور خودکار یک سال دیگر تمدید می‌شود.
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۰
۰
۰
هزار و پانصد تومان اضافی هم بعلت درب و داغون بودن بازنشستگان میباشد