۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶

آغاز ثبت‌نام اینترنتی سفرهای عتبات

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: ثبت نام اینترنتی سفرهای نوروزی زائران عتبات در آذربایجان شرقی از اول بهمن ماه امسال آغاز می‌شود.
کد خبر : ۵۰۲۵۳

به گزارش صراط مرتضی آقایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: پیش ثبت‌نام گروه‌هایی که در محدوده زمانی 19 اسفندماه امسال تا 11خرداد سال آینده به عتبات عالیات عراق مشرف می‌شوند، از ساعت هشت صبح روز شنبه اول بهمن ماه سال‌جاری آغاز و تا ساعت 24 روز چهارشنبه 19 بهمن ماه ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های اعزامی از 24 اسفندماه امسال تا هفتم فروردین سال آینده گروه‌های نوروزی هستند، افزود: از متقاضیان تشرف در روزهای یاد شده درخواست می‌شود در زمان مقرر به سایت اینترنتی http//:atabat.haj.ir مراجعه و برای پیش ثبت‌نام اقدام کنند.
آقایی، در مورد نحوه سفر متقاضیان گفت: متقاضیان به صورت هوایی و زمینی بنا به درخواست زائران به کشور عراق اعزام می‌شوند.
وی،از شهروندان خواست تا با توجه به مسائل امنیتی از سفرهای خارج از سیستم حج و زیارت و با کاروان‌های غیرقانونی خودداری کنند.
آقایی اضافه کرد: برای اعزام هر زائر به نجف اشرف، کربلا و ... از طریق مبادی قانونی 25 دلار بابت تامین امنیت، هزینه اختصاص می‌دهد و با کنسولگری‌های ایران در این کشورها و شهرها هماهنگی لازم را انجام می‌دهد تا امنیت زائران را در این مکان‌های زیارتی تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه این فعالان به دلیل نداشتن آشنایی به مسیرهای تردی زائران را از مسیرهای ناامن به مکان‌های زیارتی اعزام می‌کنند، گفت: سالانه بین یک هزار و 500 تا 2 هزار مورد کنسولگری ایران در کربلا و نجف اشرف گزارشاتی را مبنی بر سرگردان ماندن زائران در این شهرها دریافت می‌کند.
مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: در مواردی حتی زائران در مسیرهای این مکان‌های زیارتی رها می‌شوند.
آقایی از انجام حدود سالانه 200 مورد حرکت‌های تروریستی بر علیه زائران خبر داد و گفت: کمتر از 10 مورد از این تعداد حرکات تروریستی به کاروان‌هایی که از طریق مبادی و مراکز قانونی اعزام می‌شوند صورت می‌گیرد.
 روزانه 5 هزار نفر از مردم کشور به زیارت عتبات عالیات عراق مشرف می‌شوند و در ایام تعطیلات نوروز از استان آذربایجان شرقی 65هزار نفر به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اعزام خواهند شد.

 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

برچسب ها: عتبات ثبت نام