۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳

توقف عرضه سوخت غیراستاندارد در کشور

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تا پایان اسفند ماه امسال عرضه و توزیع فرآورده‌های نفتی با استاندارد پایین بین‌المللی در تهران متوقف می‌شود، اعلام کرد: از سال آینده در کل کشور تمامی فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورو 4و 5 اروپا عرضه می‌شود.
کد خبر : ۵۰۳۹۹

به گزارش صراط به نقل از مهر، محمد جواد محمدی زاده با اشاره به آغاز تولید فرآورده‌های مختلف نفتی با استاندارد روز جهان در پالایشگاه‌های مختلف نفت کشور، گفت: در حال حاضر تولید فرآورده نفتی با استانداردهای یورو چهار و پنج اتحادیه اروپا در پالایشگاه‌های مختلف نفت کشور همچون آبادان و امام خمینی شازند آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور از آغاز تولید فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورو 4 و 5 در پالایشگاه تهران تا چند روز آینده خبر داد و افزود: بر این اساس، حداکثر تا پایان اسفند ماه سالجاری عرضه و توزیع فرآورده‌های نفتی با استاندارد پایین بین المللی در سطح تهران متوقف خواهد شد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه از اواسط سال آینده هم توزیع فرآورده‌های نفتی با استاندارد پایین بین المللی در کل استان‌های کشور متوقف خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی وزارت نفت قرار بود تولید و عرضه گسترده سوخت با استاندارد یورو چهار و پنج اروپا از سال 1392 در کل کشور اجرایی شود.
 
این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه وزارت نفت یکسال در اجرای این طرح زیست محیطی جلو افتاده است، بیان کرد: با تعجیل مجموعه وزارت نفت، دولت یک گام بلند در اجرای این پروژه ملی زیست محیطی برداشته است.
 
به گزارش مهر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همزمان با فرا رسیدن روز هوای پاک (29 دی ماه 1390) عرضه بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا را در سطح جایگاه‌های سوخت استان تهران آغاز می کند.
 
همچنین از اواسط سال آینده به تدریج عرضه بنزین و گازوئیل یورو 4 در سطح جایگاه‌های سوخت تهران و سایر کلانشهرهای کشور به طور گسترده آغاز خواهد شد به طوری‌که تاکنون برای توزیع 50 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل یورو چهار از اواسط سال 1391 برنامه ریزی شده است.
 
کاهش میزان گوگرد، برخی از ترکیبات آروماتیکی و ارتقای درجه آرام سوزی (عدد اکتان) مهمترین دستاورد زیست محیطی تولید و عرضه بنزین و گازوئیل یورو 4 و 5 به شمار می رود.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.