۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶

زوج‌های جوان در اولویت بیمه

رئیس مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه به‌گونه‌ای که تا پایان سال لایحه‌ای را به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد که بیمه زنان خانه‌دار به شکل پلکانی آغاز به کار کند،‌ گفت: بیمه زنان خانه‌دار ابتدا افرادی را که تازه ازدواج کرده‌اند تحت پوشش قرار خواهد داد.
کد خبر : ۵۰۴۹۴

به گزارش صراط مریم مجتهد‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس اظهار داشت: از زمانی که دولت دهم شروع به کار کرد دغدغه بیمه زنان خانه‌دار را داشتیم هم‌اکنون این موضوع مصوب شده است اما به علت عدم پیش‌بینی منابع مالی که اجرای این بیمه را تضمین کند بیمه زنان خانه‌دار به بیمه خویش فرما تبدیل شد.

وی بیان کرد: بیمه خویش‌فرما به لحاظ اقتصادی فشاری را به زنان خانه‌دار اعمال می‌کرد بنابراین توسط افراد کارشناس، اقتصاددانان و نمایندگان وزارت رفاه جلسات متعددی را برگزار کردیم و در‌خصوص اجرای بیمه زنان خانه‌‌دار به یک اتفاق نظر رسیدیم به‌گونه‌ای که تا پایان سال لایحه‌ای را به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد که بیمه زنان خانه‌دار به شکل پلکانی آغاز به کار کند.

رئیس مرکز امور زنان با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار ابتدا افرادی را که تازه ازدواج کرده‌اند تحت پوشش قرار خواهد داد، گفت: از میان 800 تا 900 هزار ازدواجی که در طول سال داریم افرادی را که تحت پوشش هیچ بیمه‌‌ای قرار ندارند را تحت پوشش بیمه زنان خانه‌‌دار قرار می‌دهیم.

وی افزود: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که تعداد زیادی از آنها جزء زنان خانه‌‌دار هستند بنابراین نخستین وظیفه‌ای را که مرکز امور زنان براساس سیاست‌های مقام معظم رهبری دنبال می‌کند کمک به ایفای بهتر نقش زنان در تحکیم مبانی خانواده است.

 مجتهد‌زاده ادامه داد: زنان شاغل در بیرون از خانه عمدتاً تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی هستند اما  زنان خانه‌دار با وجود جمعیت زیاد و  نقش مهم در تأمین امنیت خانواده، نادیده گرفته شده‌اند.


 

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.