۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴

بايد راه براي نسل سوم باز شود

روح‌الاميني با اشاره به اين‌كه «بحث تشكيل جبهه ايستادگي دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاي ملت‌ ايران در مواردي است كه به هستي و حيثيت آن مربوط مي‌شود» تصريح كرد: البته بايد توجه داشته باشيم كه انتخابات وظيفه ملي و عمل سياسي اجتماعي است و بايد هر آن‌كه توان دارد در عرصه وارد شود.
کد خبر : ۵۰۵۹۱

به گزارش صراط به نقل از ایسنا يك عضو شوراي عالي جبهه ايستادگي ايران اسلامي با تاكيد بر اين‌كه «بايد راه‌ را براي نسل سوم باز كرد» گفت: براي انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام نكردم و تمام تلاشم اين است تا كمكي باشم تا نسل سوم در مجلس و دولت آينده و اداره كشور وارد شوند.

عبدالحسين روح‌الاميني در نشست خبري جبهه ايستادگي، با اشاره به شهادت شهيد احمدي روشن گفت: جوانان ما در دفاع از منافع ملي و اعتلاي كشور به خوبي درخشيدند و دشمن به دنبال اين است تا از نسل جوان ما انتقام بگيرد در حالي كه آن‌ها اين راه را پرفروغ‌تر ادامه خواهند داد و اين كار دشمن سبب گسترده‌تر شدن فعاليت و مسير جوانان خواهد شد.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اين‌كه حضور نسل سوم انقلاب در عرصه‌هاي مختلف كشور را داشته باشيم، تصريح كرد: اميدواريم نسل جوان كشورمان در عرصه مديريت سياسي كشور نيز مانند عرصه‌هاي علم و فناوري و دفاع از امنيت كشور به خوبي بدرخشد و جهادگونه عمل كند.

وي تصريح كرد: ان‌شاءالله انقلاب اسلامي پس از 32 سال بالنده و پرشور و با طراوت و اميد پيش روند و نيازهاي ملت را برطرف كنند و به جايگاه شايسته خود برسند و در نتيجه آن كاستي‌ها و مشكلات و انحراف‌ها را بهتر جبران كنند.

وي با بيان اين‌كه «بايد راه را براي نسل سوم انقلاب باز كرد» افزود: اميدواريم انتقال بين نسلي شتاب بيشتري پيدا كند.

روح‌الاميني با اشاره به اين‌كه «بحث تشكيل جبهه ايستادگي دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاي ملت‌ ايران در مواردي است كه به هستي و حيثيت آن مربوط مي‌شود» تصريح كرد: البته بايد توجه داشته باشيم كه انتخابات وظيفه ملي و عمل سياسي اجتماعي است و بايد هر آن‌كه توان دارد در عرصه وارد شود.

وي با اشاره به انتشار منشور اصولگرايي توسط جامعتين گفت: از ابتدا و رسما در جبهه ايستادگي اعلام همبستگي در چارچوب منشور اصولگرايي كرديم و در اوايل آبان ماه امسال جبهه ايستادگي رسما در نامه‌اي خطاب به آيت‌الله مهدوي كني، بنده را به عنوان رابط معرفي كردند، اما زمان زيادي منتظر مانديم تا نتيجه صحبت‌ها پيگيري شود و نتيجه آن شد كه يك هفته بعد از ثبت نام‌ها در ملاقات با آقاي متكي به عنوان نماينده جبهه متحد اصولگرايي توانستيم مسايل را از سوي جبهه ايستادگي مطرح كنيم و پاسخ‌هايي كه دريافت كرديم را بايد در شوراي مركزي جبهه ايستادگي مورد بررسي قرار دهيم و تعاملات هم چنان ادامه دارد.

وي با اشاره به اين‌كه «با جبهه متحد اصولگرايي در رابطه با شرايط و چگونگي تعاملات بحث‌هايي انجام داديم» گفت: موضوعاتي مطرح شد كه پذيرفتند و از آن جمله در رابطه با حضور جبهه ايستادگي در ستاد‌هاي مركزي انتخابات بود و طي صحبت‌هايي كه امروز با آقاي متكي داشتم خبر دارم كه تا الان هيچ ليستي براي تهران و شهرستان‌ها قطعي نشده است.

اين عضو شوراي عالي جبهه ايستادگي ايران اسلامي با اشاره به تلاش‌ها و اصرار دوستان جبهه ايستادگي براي حضور نماينده اين جبهه در جبهه متحد اصولگرايي گفت: تمايل داريم علاوه بر تعاملات فعلي نماينده‌اي از جبهه ايستادگي در جبهه متحد اصولگرايي حضور داشته باشد و با توجه به اين‌كه بنده به عنوان نماينده جبهه اصولگرايي معرفي شدم و به عنوان كانديدا در مجلس نهم ثبت نام نكردم، اين موضوع بايد مدنظر قرار گيرد كه به دنبال منافع شخصي و گروهي نيستيم.

وي با اشاره به اين‌كه «شكواييه و درخواست ملاقات جبهه ايستادگي را به داوري هفت به اضافه هشت اعلام كرديم» تصريح كرد: در نتيجه آن آقايان تقوي و ابوترابي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه گذشته ملاقات‌هايي با ما داشتند و دوستان در اين ملاقات پذيرفتند كه در پذيرش همكاري‌ها با جبهه ايستادگي كوتاهي داشته‌اند و در رابطه با سطوح كشوري و استاني راه را براي بررسي صلاحيت‌ها باز گذاشتند، اما در مورد حضور نماينده جبهه ايستادگي در شوراي مركزي اعلام كردند كه با محدوديت‌هايي مواجه هستيم، اما جبهه ايستادگي هم چنان در رابطه با اين موضوع اصرار دارد.

به گزارش ايسنا روح‌الاميني در ادامه اين نشست در رابطه با رد صلاحيت‌ برخي از كانديدا‌هاي مجلس نهم شوراي اسلامي گفت: شوراي نگهبان در مورد قانون انتخابات اين نظر و ادعا را دارد كه در همه ادوار مطابق قانون عمل كرده و پرونده افراد را باز مي‌كند و به خود آنها توجه دارد، يعني به حواشي كاري ندارد و با توجه به برخي موضوعات در تاييد و ردصلاحيت‌ها توصيه ما اين است كه ملاك‌هاي قانوني بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

روح‌الاميني با اشاره به اين‌كه «انتخابات مجلس با توجه به نوع آن داراي انگيزه‌هاي مختلف مي‌باشد» تصريح كرد: سازوكارهاي سياسي كشور در شهرستان‌ها جواب نمي‌دهد يعني صف‌بندي‌هاي كشوري بيشتر در مراكز استان‌هاي بزرگ و تهران مطرح است و عمده رقابت اصلي در حوزه‌هاي كوچك است چراكه بيش از 150 كرسي از مجلس از بخش‌هاي كوچك خواهد بود.

وي با اشاره به اين‌كه «مشاركت مردم در انتخابات مجلس در ادوار گذشته بالاي 50 درصد بوده است» تصريح كرد: اصحاب رسانه و سياست بايد تلاش براي كارآمدي مجلس و روي كار آمدن افرادي داشته باشند كه كارآمدتر هستند تا در نتيجه آن مجلس در راس امور قرار گيرد و به وظيفه نظارتي و انجام قانون خود به خوبي عمل كند.

 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم