۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷

دلالان و خرده‌فروشان ارز را شناسايي مي‌كنيم

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه كشفيات موادمخدر در مرزها دو برابر شده است از انهدام 70 كارگاه و آشپزخانه توليدمخدر شيشه در دو سال اخير خبرداد.
کد خبر : ۵۰۷۲۵

به گزارش صراط به نقل از ایسنا سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه سومين نشست بين‌المللي گروه كاري پروژه شيشه، گفت: اجراي يك باره اعدام‌ها در حوزه موادمخدر سخت است چرا كه اين اعدام‌ها بايد در سال‌هاي قبل انجام مي‌شد كه البته امروزه شاهد اين هستيم كه اين احكام با سرعت بيشتري در حال اجراست.

احمدي‌مقدم افزود: در مورد ماده‌ مخدر صنعتي شيشه نيز قول داده شده كه پرونده‌هاي يك كيلوگرم به بالا در دستور اجرا قرار بگيرد.

به گفته فرمانده ناجا مشكلاتي نيز در مراكز درماني، زندان‌ها و مراكز نگهداري از معتادان وجود دارد كه اين مشكلات نيز حل خواهد شود.


 دلالان و خرده‌فروشان ارز را شناسايي مي‌كنيم

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به پرسشي مبني بر همكاري نيروي انتظامي با بانك مركزي در بحث جمع‌آوري دلالان ارز خاطر نشان كرد: گرچه ما از قبل براي همكاري با بانك مركزي اعلام آمادگي كرده بوديم اما تاريخ اجراي آن را همانند سايرين از رسانه‌ها شنيديم.

وي با بيان اينكه نيروي انتظامي براي انجام هر عملياتي به هماهنگي اطلاعاتي و ... احتياج دارد خاطر نشان كرد: تلاش ما اين است كه علاوه بر خرده‌فروشان ارز ، مسير ورود و خروج ارز را شناسايي كنيم و آن اصلي‌ها كه هركدام چندين دلال دارند را شناسايي كنيم.


 وزارت اطلاعات مسئول رسيدگي به پرونده شهادت «احمدي روشن» است

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به پرونده ترور شهيد «احمدي روشن» خاطر نشان كرد: وزارت اطلاعات مسئول رسيدگي به اين پرونده است و نيروي انتظامي نيز در صورتي كه به سرنخ‌هايي دست پيدا كند آن را در اختيار اين وزارتخانه قرار خواهد داد.


 انهدام 70 كارگاه و آشپزخانه توليدمخدر شيشه در دو سال

احمدي‌مقدم با اعلام خبر انهدام 70 كارگاه و آشپزخانه كوچك و متوسط توليدمخدر صنعتي شيشه در دو سال گذشته خاطر نشان كرد: در آينده نزديك متهمان اين مراكز را مجازات خواهيم كرد.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه سازمان منافقين يك سازمان تروريستي است خاطر نشان كرد: طبيعتا اينترپل هر موردي كه اعلام قضايي شود را پيگيري مي‌كند و اعلان قرمز برايشان صادر مي‌كند. اما اينكه چقدر كشورهايي كه به منافقين پناه داده‌اند به اين اعلان‌ها توجه مي‌كنند بحث ديگري است.


مواد اوليه توليد شيشه بيشتر از طريق پاكستان وارد كشور مي‌شود

احمدي‌مقدم با بيان اينكه مواداوليه توليد شيشه بيشتر از طريق پاكستان وارد كشور مي‌شود تصريح كرد: از آنجايي كه اولويت اصلي در پاكستان مرزهاي شرقي و شمالي‌شان است به مرزهايي كه با كشور ما دارند به عنوان يك مرز امن نگاه مي‌كنند و آنطور كه بايد اقدامات خود را انجام نمي‌دهند كه اگرچه اين اقدامات در مدت اخير تغييرات خوبي داشته است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه ايران 185 كيلومتر مسير مرزي صعب‌العبور و بدون هي‌چگونه جاده و سكنه با بلوچستان دارد خاطر نشان كرد: ما قول داديم تا پايان برنامه پنجم توسعه استقرار كامل در مناطق مرزي داشته باشيم و تا پايان سال 91 نيز در مكان‌هايي كه امكان تردد خودرو، موتورسيكلت و شتر وجود دارد را كنترل كنيم.

به گزارش ايسنا، احمدي مقدم افزود: در برخي مناطق مرزي كه در آن ديواركشي نيز شده است قاچاقچيان با كول‌بري و پرتاب مواد از ديوار اقدام به قاچاق مي‌كنند.


كشفيات موادمخدر در مرزها دو برابر شده است

احمدي‌مقدم با بيان اينكه در حوزه موادمخدر به طور كلي عملكرد مطلوبي داشته‌ايم خاطر نشان كرد: كشفيات ما در واحدهاي مرزي دو برابر شده و اين آمار داخل كشور نيز كاهش يافته است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه موادمخدر ابتدا از خراسان‌رضوي سپس از خراسان‌جنوبي و بلوچستان وارد كشور مي‌شد تصريح كرد: حتما با انسداد اين مسيرها نيز مسير بعدي درياست كه در همين راستا از آنجايي كه نمي‌توان در دريا ديوار و سيم‌خاردار كشيد تقويت درياباني را در دستور كار خود قرار داديم.

احمدي‌مقدم با اشاره به نوسازي قانون مبارزه با موادمخدر اظهار كرد: با نوسازي قانون و مبارزه قاطع و كارفرهنگي در جامعه يك مهار نسبي نسبت به توزيع و مصرف اين مواد به وجود آمد.

فرمانده ناجا ادامه داد: از آنجايي كه مردم شناخت كافي درباره موادمخدر صنعتي ندارند، براي موارد مختلفي از قبيل تقويت قواي جنسي، تقويت قواي جسمي براي ورزشكاران، لاغري، ترك‌اعتياد و غيره از اين مواد استفاده مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در يك دهه اخير كه اين مواد به كشور ما وارد شد به ناگاه از واردكننده به توليدكننده اين مواد تبديل شديم تصريح كرد: خوشبختانه در كشور ما توانستيم توليد اين مواد را به نسبت قابل توجهي تحت كنترل قرار دهيم كه اميدوارم با مجازات‌هايي كه براي مبارزه با اين مواد در نظر گرفته شده است، اثرات خوبي داشته باشد.

به گفته فرمانده ناجا جريان انتقال مواد در گذشته عمدتا از طريق مسافران هوايي بود كه امروزه اين پروازها به طور كامل تحت كنترل قرار گرفته است.

احمدي‌مقدم با اشاره به كشف حدود هفت تن مخدر صنعتي شيشه و پيش‌سازهاي آن، تصريح كرد: شيشه را بايد با مخدر سنتي هروئين مقايسه كنيم و اگر بخواهيم آن را با ترياك معادل كنيم عدد بزرگي به دست مي‌آيد.

وي افزود: علت توليدمخدر صنعتي شيشه در داخل كشور اين است كه با حدود كيلويي دو ميليون تومان از خريد پيش‌سازهاي اين مواد مي‌توان آن را با قيمت بالاي 60 هزار دلار در كشورهاي شرق آسيا به فروش رساند.

فرمانده ناجا، يكي از مشكلات در حوزه مبارزه با موادمخدر را وسعت بازارهاي مصرف اين مواد ذكر كرد و گفت: پيشنهاد ما به كشورهاي مقصد اين مواد اين است كه بازار مصرف خود را كنترل كنند و مراكز اطلاعاتي آنلاين داشته باشند.

وي مشكل ديگر در مبارزه با موادمخدر صنعتي را ضعف كشورمان در امكانات فني براي تشخيص اين مواد از راه دور و در جاسازي‌ها ذكر كرد و افزود: البته با آموزش سگ‌ها در اين زمينه به نتايج خوبي دست يافته‌ايم و البته تا حدودي نيز گمرك‌ها بايد به دستگاه‌هاي تشخيص مجهز شوند.

به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا در ابتداي سخنانش درباره اجلاس گروه كاري پروژه شيشه، خاطر نشان كرد: اين اجلاس به ميزباني جمهوري اسلامي توسط اينترپل و 11 كشور و چهار سازمان برگزار شده است كه عمده شركت‌كنندگان در آن كشورهاي مبدا و مقصد شيشه هستند.

 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم