۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸

5 تجاوز و يك قتل در پرونده باند آدم‌ربايی

اعضاي باندي كه متهم هستند پنج زن را ربوده و مورد تجاوز قرار داده و يكي از آنها را به قتل رسانده‌اند، ديروز براي دومين بار در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شدند. اين چهار متهم پيش از اين در مجموع به 13 بار اعدام محكوم شده بودند اما ديوان‌عالي كشور تحقيقات صورت‌گرفته را ناقص دانسته و خواستار محاكمه مجدد متهمان شده بود.
کد خبر : ۵۰۷۷۲

به گزارش صراط به نقل از شرق راننده يك آژانس روز 29 مهر سال 88 در حالي‌كه از منطقه‌اي بياباني در پاكدشت عبور مي‌كرد زني را ديد كه زخمي و خون‌آلود در گوشه‌اي افتاده بود. او سراغ اين زن رفت و از زبان وي شنيد چهار مرد به او تعرض كرده‌اند. راننده آژانس زن مجروح را به كلانتري رساند و ماجرا را براي ماموران شرح داد. به اين ترتيب زن 28ساله كه محبوبه نام داشت به بيمارستان انتقال يافت.

او در حالي‌كه به سختي صحبت مي‌كرد ماجرا را براي ماموران توضيح داد و گفت: «چند روز قبل پسر جواني با موبايلم تماس گرفت اما بلافاصله عذرخواهي كرد و گفت شماره را اشتباه گرفته است. او از آن به بعد مرتب مزاحمم مي‌شد و به من ابراز علاقه مي‌كرد. من متاهل هستم و فرزند دارم و نمي‌خواستم با كارهاي اين مرد زندگي‌ام از هم بپاشد براي همين وقتي او خواست قرار بگذارد قبول كردم تا ببينم اين مزاحم كيست و از جان من چه مي‌خواهد. در محل قرار ايستاده بودم كه يك پرايد طوسي‌رنگ از راه رسيد و مردي با تهديد چاقو مرا به زور در صندلي عقب نشاند و خطاب به راننده گفت: «سياوش راه بيفت.» آن چهار نفر من را به منطقه‌اي بياباني كشاندند و در حالي‌كه التماس مي‌كردم رهايم كنند من را مورد تجاوز قرار دادند و با چاقو زخمي‌ام كردند.»

درحالي‌كه كارآگاهان تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري سياوش و سه همدستش آغاز كرده بودند از بيمارستان خبر رسيد محبوبه به علت شدت جراحات وارده جان باخته است. پس از آن تجسس‌ها براي به دام انداختن متهمان وارد مرحله تازه‌اي شد اما باز هم سرنخي از آنها به دست نيامد تا اينكه چهار زن ديگر نيز با مراجعه به پليس شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند و گفتند توسط سرنشينان يك پرايد طوسي‌رنگ، ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

اطلاعات اين شكات به پليس در رديابي پرايدسواران كمك كرد و ماموران ابتدا سياوش را بازداشت كردند. اين جوان 22ساله به‌سرقت، آدم‌ربايي و تجاوز اعتراف كرد و قتل محبوبه را گردن يكي از دوستانش به نام كريم انداخت. او گفت: «ما زنان را مي‌ربوديم و به آنها تجاوز مي‌كرديم و براي اينكه بترسند و شكايت نكنند آنها را مورد شكنجه هم قرار مي‌داديم.

روزي كه محبوبه را طعمه قرار داديم او در برابرمان به سختي مقاومت كرد به همين دليل كريم عصباني شد و با چاقو او را زد. ما بعد از تعرض به اين زن وي را در بيابان رها كرديم اما چند ساعت بعد وقتي به محل حادثه برگشتيم كسي آنجا نبود و ما فقط قطرات خون را ديديم.»

كارآگاهان بعد از ثبت اعترافات اين جوان، همدستان او را كه 26 تا 31ساله هستند، دستگير كردند و پرونده آنها به اتهام قتل و تجاوز در اختيار قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت.

در جلسه اول محاكمه نماينده دادستان خواستار مجازات متهمان درخصوص قتل شد و اولياي دم محبوبه نيز اعلام كردند خواسته‌شان قصاص قاتلان است در نهايت هيات قضات وارد شور شدند و سياوش را به اتهام پنج‌فقره تجاوز، شركت در آدم‌ربايي و سرقت، به پنج بار اعدام، ۲۵ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محكوم، محمود، عضو ديگر باند را به اتهام چهار فقره تجاوز، شركت در آدم‌ربايي و سرقت، به چهار بار اعدام، ۲۵ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق، علي، سومين متهم را به اتهام سه فقره تجاوز، شركت در آدم‌ربايي و سرقت، به سه بار اعدام، ۲۵‌سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق و كريم را به اتهام يك فقره تجاوز، مباشرت در قتل و مشاركت در سرقت و آدم‌ربايي، به يك ‌بار قصاص، يك‌ بار اعدام، هفت سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محكوم كردند.

بعد از آن پرونده با اعتراض متهمان در اختيار قضات ديوان عالي كشور قرار گرفت. در ديوان‌عالي راي دادگاه درباره سرقت و آدم‌ربايي تاييد اما تحقيقات درخصوص ساير اتهامات متهمان ناقص اعلام شد به اين ترتيب متهمان ديروز بار ديگر پاي ميز محاكمه رفتند. در اين جلسه روشن نماينده دادستان تهران براي چهار مرد تبهكار درخواست مجازات قانوني كرد.

در ادامه شوهر مقتول به عنوان قيم فرزند صغير خود خواستار قصاص متهمان شد و گفت: «همسرم براي اينكه زندگي خانوادگي‌مان به هم نريزد بدون اطلاع من با پسر مزاحم قرار گذاشت تا او را از خودش براند اما ربوده شد و زماني كه در برابر متجاوزان مقاومت كرد توسط آنها به قتل رسيد و حالا متهمان بايد مجازات شوند.»

در ادامه جلسه چهار زن كه مورد آزار قرار گرفته بودند به سوالات قضات جواب دادند و متهمان نيز از خودشان دفاع كردند. در حال حاضر پنج قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران براي صدور راي وارد شور شده‌اند.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.