۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹

قوانین جدید کافی‌نت‌ها غیرکارشناسی است

رئیس اتحادیه خدمات کامپیوتر مشهد گفت: قوانین جدید کافی‌نت‌ها کاملا غیر کارشناسی است.
کد خبر : ۵۰۹۷۰

 به گزارش صراط به نقل از فارس از مشهد، محمود بنانژاد صبح امروز در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، تجارت الکترونیک، اینترنت و ماشین‌های اداری مشهد و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این قانون به نوعی دخالت در زندگی شخصی افراد به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه این گونه اقدامات قهری تاثیرات نامناسبی را در جامعه بر جای می‌گذارد، افزود: باید در ارتباط با تدوین و ابلاغ چنین قوانینی کارشناسی‌های لازم از طریق نخبگان امر صورت پذیرد.
رئیس اتحادیه خدمات کامپیوتر مشهد تصریح کرد: در قانون جدید کافی‌نت‌ها، متصدیان مکلف به نگهداری اطلاعات کاربران به مدت طولانی در دستگاه‌های خود هستند که به نوعی وارد شدن به حریم شخصی افراد به حساب می‌آید.
وی توضیح داد: همچنین امکانات موجود در کافی‌نت‌ها به هیچ وجه پاسخگوی چنین اقداماتی نیست.
بنانژاد تاکید کرد: با این حال قانون‌گذاری در زمینه این موضوع سبب جلوگیری از برخی از مشکلات نیز برای کاربران می‌شود.
وی با اشاره به افزایش سرقت‌های رایانه‌ای در جامعه متذکر شد: علت اصلی این گونه مشکلات فقدان اطلاعات کافی در ارتباط با مسائل الکترونیکی و رایانه‌ای است.
رئیس اتحادیه خدمات کامپیوتر مشهد عنوان داشت: به طور مثال پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها این سرقت‌ها افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت.
وی گفت: به همین منظور باید سطوح آموزشی برای کاربران افزایش یافته تا شاهد کاهش این مشکلات برای مردم باشیم.
بنانژاد به مشکلات موجود برای شرکت‌های خدمات‌رسان در بحث اینترنت اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توسعه شبکه فیبر نوری و در دست‌گیری مخابرات بسیاری از این گونه شرکت‌ها که سال‌ها در این زمینه تلاش کرده اند وارد مشکلات عدیده می‌شوند.
وی این رقابت را رقابتی بسیار ناسالم توصیف کرد و افزود: باید برای جلوگیری از این مشکل از سوی مسئولان امر تلاش شود.
رئیس اتحادیه خدمات کامپیوتر مشهد اعلام کرد: در این زمینه رسانه‌های جمعی مانند روزنامه‌ها و خبرگزاری کمک‌رسان بخش خصوصی باشند.
وی ابراز تاسف کرد: با این حال در بسیاری از زمینه‌ها روزنامه به فکر منافع شخصی خود بوده و با چاپ آگهی‌های غیر واقعی اقدام به حمایت غیر مستقیم از مراکز غیر مجاز می‌کنند.

 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.