۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۴

قاتل نامرئي جان چند نفر را گرفت؟

رييس مركز تحقيقات سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: آمار مرگ ومير ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن در نه ماهه سالجاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۳/۵۹ درصد افزايش داشته است.
کد خبر : ۵۱۰۲۷
به گزارش صراط به نقل از ایسنا، دكتر خدادوست گفت: در ۹ ماهه سالجاري ۵۵۶ نفر شامل ۱۶۱ زن و ۳۹۵ مرد بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن جان خود را از دست دادند، در حالي كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۹ نفر متشكل از ۱۰۶ زن و ۲۴۳ مرد بوده است.

به گفته وي، بيشترين آمار فوتي‌هاي ناشي از گازگرفتگي در اين مدت به ترتيب با ۱۴۵ و ۹۷ مورد در آذر و آبان ماه امسال ثبت شده است.

خدادوست افزود: بيشترين ميزان مرگ ناشي از مسموميت با گاز به ترتيب در استان‌هاي تهران با ۱۴۳ مورد شامل ۳۸ زن و ۱۰۵ مرد، آذربايجان شرقي و خراسان‌رضوي هركدام با ۵۲ و كمترين آنها نيز در بين استان‌هاي بوشهر باعدد صفر و خراسان جنوبي تنها با يك مورد گازگرفتگي مشخص شده است.

افزايش ۸/۶۴ درصدي گازگرفتگي در آذر‌ماه
خدادوست با بيان اينكه در آذر ماه امسال ۱۴۵ نفر براثر گازگرفتگي جان خود را از دست داده‌اند كه اين رقم در مقايسه با ۸۸ نفري كه در مدت مشابه سال قبل جان خود را از دست داده بودند، ۸/۶۴ درصد رشد را نشان مي‌دهد.