۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰

اعلام تعطیلی مدارس پس از ساعت 8

رادیو تاکید می کرد که مسوولان آموزش و پرورش استان تهران در حال بررسی وضعیت برفی تهران هستند تا در این بار اظهار نظر کنند. تنها در حدود ساعت هفت صبح بود که اعلام شد که برف در تهران آن قدر ها نیست که مدارس شهر تهران تعطیل شوند وبدون استثنا این مدارس دایر هستند.
کد خبر : ۵۱۱۳۹

 به گزارش صراط به نقل از مشرق صبح امروز منظره تهران قند را در دل بچه مدرسه ای ها و البته معلمانشان آب می کرد که روز تعطیلی دلچسبی را خواهند داشت. در مناطق شمالی تهران که تقریبا با مقایسه ی وضعیت فعلی با نمونه های گذشتع خیلی ها از تعطیل شدن مدارس اقل اش در مقطع ابتدایی مطمئن بودند. خانواده ها از رفتن بچه ها به مدرسه خودداری می کردند تا خبر درستی را از رسانه ها دریافت کنند اما انگار که قرار بود ماجرا از سمت وسوی دیگری حرکت کند.

تا ساعت شش و چهل و پنج دقیقه صبح امروز تقریبا هیچ خبری درباره تعطیلی و حتی عدم تعطیلی مدارس شهر تهران منتشر نشد. اولین خبری که توسط رسانه های سراسری منتشر شد خبر تعطیلی مدارس استان البرز بود که قاعدتا قابل پیش بینی بود. در همین دقایق بود که رادیو پیام اعلام کرد که مدارس شهریار و ملارد تعطیل است و مدارس بهارستان و رباط کریم نیز وضعیت شان مشخص شد. اما همچنان خبری از مدارس شهر تهران نبود.

رادیو تاکید می کرد که مسوولان آموزش و پرورش استان تهران در حال بررسی وضعیت برفی تهران هستند تا در این بار اظهار نظر کنند. تنها در حدود ساعت هفت صبح بود که اعلام شد که برف در تهران آن قدر ها نیست که مدارس شهر تهران تعطیل شوند وبدون استثنا این مدارس دایر هستند.

ترافیک صبح گاهی اتوبان ها؛معابر قفل می شوند
افتضاح در اطلاع رسانی به موقع همه برنامه ها را به هم ریخت. در حالی که اکثر معابر شهر تهران لغزنده و در برخی موارد مملو از برف و برفاب بود، برنامه روزانه و عادی مردم نیز به دلیل اطلاع رسانی ضعیف آموزش و پرورش تهران به هم ریخت و عده ی زیادی از مردم تهران که طی ساعت های مختلف و به مرور به خیابان ها می آمدند ناگهان و در دقاقی مشابه پا به خیابان ها گذاشتند. بزرگراه های شهر تهران که معمولا در ساعت های صبحگاهی ترافیکی سنگین اما تا حدودی روان داشتند با این حجم ترافیکی به پارکینگ تبدیل شده و دست کم برای شهروندان تهرانی امروز با کار را با دست کم یک ساعتی تاخیر آغاز کردند.در مناطق پنجگانه شمالی تهران نیز بسیاری از معلمان مدارس دیر به کلاسهای درس رسیده و تعداد زیادی از کلاس ها با حداقل تعداد دانش آموزان کار خود را آغاز کردند.

حتی در مناطق مرکزی شهر تهران حجم برف و لغزندگی معابر به حدی بود که قطعا کودکان دانش آموز ابتدایی و پیش دبستان با مشکلات عدیده برای تردد مواجه می شدند.

اعلام تعطیلی پس از ساعت 8
در حالی که مشخص بود که حجم بارش ها در چند منطقه شمالی تهران به حدی است که مدارس چند منطقه به صورت طبیعی تعطیل خواهند بود، آموزش و پرورش استان تهران پس از ساعت 8 صبح متقاعد شد که باید در یکی دو منطقه تهران اعلام تعطیلی کند، اقدامی که دیگر مفهومی نداشت. چرا که دانش آموزانی که برای رفتن به مدرسه حرکت کرده بودند دیگر به مدرسه رسیده و همه سختی ها را به جان خریده و آنهایی نیز که قید امروز را زده اند؛ برایشان اعلام تعطیلی یا عدم آن مفهومی ندارد.

ساعت خواب مسوولان آموزش و پرورش و حفظ کرامت شهروندی
در حالی که خانواده های دارای دانش آموز از ساعت 6 صبح فرزندان خود را برای رفتن به مدرسه آماده می کنند و در گوش به زنگ آخرین اخبار، به نظر می رسد مشکلاتی که برای این خانواده ها به دلیل دیر تعیین تکلیف شدن وضعیت مدارس پیش می آید برای مسوولان آموزش و پرورش اساسا اهمیتی ندارد. لحن اطلاعیه های دیر هنگام آموزش و پرورش به جای اینکه همراه با پوزش باشد، آمرانه و تا حدودی توهین آمیز است و این در حالی است که خانواده ها فرزندان خود را با استرس ناشی از بی خبری در شرایط نا مناسب جوی راهی مدارس می کنند.

از همه بدتر این تغییرات تدریجی در این اطلاعیه ها است. اگر مسوولان محترم تا به این حد به وضعیت شهر تهران که به معضل ترافیک خصوصا در ساعات صبحگاهی گرفتار است مسلط هستند پس باید در همان ساعات اولیه با یک اطلاعیه تکلیف مردم را روشن کنند تا آنهایی که لازم است زود تر به محل کار و تحصیل خود برسند سریع تر اقدام کنند نه اینکه شهروندان به عنوان بدهکاران دستگاههای اجرایی محسوب شده و با عشوه های اطلاع رسانی این دستگاه ها مواجه شوند.

شاید اگر جناب وزیر محترم آموزش و پرورش، خودش یا خانواده محترمشان در این بلاتکلیفی و ترافیک سنگین و آزار دهند مانده بودند و در نهایت با افتضاح اطلاع رسانی وزارتخانه عریض و طویل شان روبرو می شدند و در آخر هم لحن حق به جانب اطلاعیه ها را می شنیدند فکری جدی برای برخورد با این بی نظمی تقریبا بی سابقه در اطلاع رسانی می کردند تا بیش از این کرامت شهروندی مورد توهین برخی مسوولان که احتمالا دیر از خواب خوش بر می خیزند قرار نگیرد.

نکته مهم: درج مطالب وبلاگ‌ها و سایت‌ها لزوماً به معنای تأیید محتوای آنها از سوی خبرگزاری فارس نیست.

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
خواب تشریف داشتن مسولین اموزش و پرورش تهران