۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱

تحریم و ترور دو روی سکه فشار بر ایران

وی ادامه داد: فشارهای آمریکا در ارتباط با تحریم جمهوری اسلامی ایران ممکن است در کوتاه مدت بعضی از کشورها را به جرگه تحریم بکشاند اما این کشورها باید بدانند که این موضوع در آینده با توجه به قدرتمندی و توانمندی ایران در روابط با آنها اثرگذار است.
کد خبر : ۵۱۳۱۹

فارس: مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم و ترور دو روی سکه فشار دشمنان بر جمهوری اسلامی ایران است.

 سید جلال فیاضی امروز اظهار داشت: امروزه تحریم و تهدید و گاهی نیز ترور، در دستور کار دشمنان ایران و در رأس آنان آمریکا برای تحت فشار قراردادن ایران در کناره‌گیری از انجام تحقیقات علمی در راستای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

وی ادامه داد: فشارهای آمریکا در ارتباط با تحریم جمهوری اسلامی ایران ممکن است در کوتاه مدت بعضی از کشورها را به جرگه تحریم بکشاند اما این کشورها باید بدانند که این موضوع در آینده با توجه به قدرتمندی و توانمندی ایران در روابط با آنها اثرگذار است.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور قدرتمند ایران در تنگه هرمز اظهار داشت: با وجود اینکه سیاست ایران بر اساس بستن تنگه هرمز نیست اما توجه به حضور قدرتمند ایران در این تنگه، تحریم‌کنندگان باید به عواقب ممانعت از تجارت نفت ایران توجه بیشتری داشته باشند.

فیاضی ضمن بیان این مطلب که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح‌آمیز است، ادامه داد: تاکنون هیچ مرجع رسمی غیر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تأیید نکرده است و آژانس انرژی اتمی نیز فعالیت‌های هسته‌ای کشور را صلح آمیز اما دارای نکات مبهم می‌داند.

وی افزود: آمریکا و دشمنان ایران نمی‌توانند به بهانه‌های واهی و از روی منفعت طلبی و خوی استکباری خود، فضای سیاسی بین‌المللی را آلوده کرده و در روند هسته‌ای کشور مداخله کنند که این امر نه تنها به نفع صلح جهانی بلکه به نفع اقتصاد و امنیت کشورهای جهان نیز نیست.
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید‌های دشمنان در راستای تحریم نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تحریم نفتی ایران در صورت اجرایی‌شدن با توجه به وابستگی اقتصادی کشور به نفت، مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما باید به این نکته توجه کرد که ملت ایران تصمیم قاطع خود را برای مواجه با سختی‌هاو رسیدن به قله‌های پیشرفت علمی و تکنولوژی که حق واقعی آنان می‌باشد گرفته است.

فیاضی ادامه داد: ملت ایران قصد کوتاه آمدن از حق خود در برابر این تهدیدها را ندارد و دشمنان ما می‌دانند قادر نیستند با این ملت برخورد نظامی و یا تهدید آمیز داشته باشند همان‌طور که آمریکا یک بار این ملت را در هشت سال در جنگی که همه قدرت‌های جهانی افروخته بودند، آزمود و نتیجه آن شد که ملت ایران با استقامت و ایستادگی بی‌نظیر خود از آن سربلند بیرون آمد.
وی افزود: توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در بحث هسته‌ای انقلابی عظیم در عرصه علمی است که با تلاش اندیشمندان و دانشمندان جوان کشور تحقق یافته است و دشمن در این مدت همیشه کوشیده است ‌با تهدید و ارعاب مانع دسترسی ملت ما به این دانش شود در حالی که ملت ایران در دفاع از تمام حقوق خود از جمله در بحث هسته‌ای با تمام توان ایستاده‌ است.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک ملت توانمند و هوشمند با یک رهبر مدبر و قدرتمند همان طور که قبلا هم در شرایط سخت تحمل و بردباری داشته است، خود را برای تحمل سختی‌ها آماده می‌کند و در این شرایط است که کشورهای تحریم کننده نفت جمهوری اسلامی ایران باید پاسخگوی اعمال مستکبرانه خود باشند.