۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

حالم از رفتار «گلشیفته» به هم خورد

من از این رفتاری که گلشیفته انجام داد حالم به هم خورد و این عمل، بسیار قبیح و زشت است و جای حرفی را باقی نمی‌گذارد.
کد خبر : ۵۱۴۳۶

 سایت موسسه شهید آوینی: دربارهٔ اقدام موهن گلشیفته فراهانی با خانم مرضیه برومند بازیگر و کارگردان سینما گفتگو کردیم و نظر او را جویا شدیم.

برومند نظر خود را اینگونه بیان کرد:

من از این رفتاری که گلشیفته انجام داد حالم به هم خورد و این عمل، بسیار قبیح و زشت است و جای حرفی را باقی نمی‌گذارد. این کاری که گلشیفته فراهانی انجام داد اقدامی بود که با آبروی ملی، فرهنگ، آداب و رسوم و ارزش‌های انسانی کاملا در تضاد است و حتی در خود جوامع غربی نیز این عمل بسیار قبیح است زیرا هر جامعه‌ای محدودیت و هنجار خاص خودش را دارد.

وی در ادامه افزود: یک وقت یک بازیگر در زندگی شخصی یا حقیقی خود اقدامی انجام می‌دهد که به خود او مربوط است اما یک وقت به عنوان یک ایرانی یعنی سفیر جمهوری اسلامی در یک مراسمی شرکت می‌کند که اینجا شخصیت حقوقی خود یعنی ایرانی بودن با تمام هنجار‌ها و قوانین آن را باید رعایت کند و نمی‌تواند هر طوری که خواست ظاهر شود.

این کارگردان کشورمان به این نکته نیز اشاره داشت: اقدامی که گلشیفته انجام داد نوعی لجبازی با خودش و جامعهٔ سینمایی کشور است و مطمئنا به قشر سالم سینما نیز ضربه وارد می‌کند. او با این اقدام راه هر بازگشتی را برای خود بسته است.

دربارهٔ علت این اقدام نیز نظر خانم برومند را جویا شدیم که وی گفت: این اقدام گلشیفته انعکاسی از بعضی سخت گیری‎های بی‌مورد، تهمت‌های نابجا به سینما از سوی قشری خاص مثل آقای سلحشور و شرایط سخت جامعه است. توجه داشته باشیم که گلشیفته بعد از حضور در هالیوود در یک مراسم بین المللی که بخشی از آن دربارهٔ فیلم «دربارهٔ الی» بود حضور پیدا کرد و با حجاب هم ظاهر شد اما ما در کشور باز هم او را دفع کردیم و به جذب حداکثری و دفع حداقلی عمل نکردیم.

نظرات بینندگان
علي قلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۵
۱۴
سلحشورحرف درستي زده واقعا سينماي ماسينماي فحشايي است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این زنک در سینمای فرانسه لخت شده به سینمای ما چه ربطی داره؟
خيار زنده به عشق چيز حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱۵
ما هم همينطور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۹
۱۳
راست میگه ! اگه سخت گیری نمیشد و میذاشتن در داخل راحت لخت بشن این اتفاق نمی افتاد!! هنوزم هستند لختای بالقوه ای که منتظر آبند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۷
۳
پاراگراف آخرش جالب بود !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۴
۷
خانم برومند عزيز. شما بسيار انسان وارسته و خوبي هستيد ليكن كمي ساده هستيد. مطمئناً هيچ انسان سالمي با اظهار نظر يك يا يك گروه نمي آيد و آبروي خود را برزيد و بدن خود را عريان كند. فساد در اندام و افكار اين خانم رذيله كم كم شكل گرفت و قطع به يقين دفاعيات پدر ايشان از ايشان بود كه وقاحت را به سر حد كمال رساند. اگر ايشان درست تربيت ميشدند هيچگاه بدن خود را عريان نمي كردند. آقاي سلحشور هم صد در صد حرفهايشان درست بود و مو لاي درز حرفهايش نمي رود. بنده يك كليپي از خانم .......... چند ماه پيش ديدم كه با آقاي ........ مست و پاتيل نشسته بودند و چرت و پرت حرف ميزدند. حرفهاي ركيك و زشت. كليپ ايشان در يوتيوب منتشر شده است و جاي هيچ ادعايي باقي نميگذارد. و السلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۱
بازیگرها اصولا به تنشان به عنوان ابزار کار نگاه می کنند . برای آن ها این تن باید انعطاف پذیر و تابع اصول شغلی باشد . حال آن که ما مردم _ هر گاه مذهبی باشیم _ به تن به عنوان بخشی از وجودمان نگاه می کنیم . بازیگر " من" را از " تن من" جدا می کند. من برایش قداست و شخصیت دارد . اما "تن من" می تواند در بازی های مختلف نقش ایفا کند بی آن که "من" از آن تاثیر بپذیرد .( یعنی ایده آل بازیگر در واقع همین است) . از نظر ما اما هر کار ی که تن انجام دهد همچون هر اندیشه ای که به ذهنمان خطور کند . اثر بخش و سرنوشت ساز است . تن نیز برای ما موجودیتی روحانی دارد و می بایست اون رو مدیریت و هدایت کرد . در واقع این تمایز محل اختلاف مردم عادی ( که مذهب رو کم و بیش پذیرفته اند) با اهالی هنر سینما است . نگاه اهل سینما اینه که من وقتی بازی می کنم و در نقشم هستم در حقیقت اعمالم فرضی و فانتزی است . واقعیت ندارد ، هنر است و هنر از دیدگاه زیبایی می بایست ارزش گذاری شود نه از دیدگاه اخلاق . از دید ما اما کمال زیبایی در کمال اخلاق می بایست جستجو بشود . زیبایی با زندگی آمیخته است ،در بتخانه ای پرستش نمی شود . زیبایی در زندگی اخلاقی می درخشد و زندگی اخلاقی هم در روح جاری و ساری است هم در جسم . ما ( هر کدام که مذهبی باشیم )روح و جسممان هر دو از لحاظ اخلاقی مسئولند و اما بازیگران تنها روحشان را مسئول می دانند و تنشان با یک ابزار کار بی جان فرقی ندارد . از این رو می توان آن را برهنه کرد ، به شکل های مختلف در آورد . در موقعیت های مختلف قرار داد و همچنان با احساس پاکی زندگی کرد . از نظر ما این یک فریب بیش نیست . تن ما نیز همچون همه وجودمان تاثیر پذیر و تباهی پذیر است. شاهد مثال این که رفته رفته بازی های یک بازیگر به زندگی شخصیش رسوخ می کند و از او شخصیتی دیگر می سازد . البته هستند بازیگرانی که جسمشان را حفظ می کنند و برای پاک ماندن آن تلاش می کنند . این ها دلایلی استکه موجب عریان شدن این بازیگر شده است . نه حرف آقای سلحشور . با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۲
۴
شما میدانید کم محلی و بی محلی کردن یا همان بایکوت برای امثال ان رذیله چقدر ازار دهنده است پس لااقل شما اخبار مربوط به ان را ننویسید بگذارید خودش در اتش بی اعتنائی بسوزد فراموشش کنید
ایراندوست
|
France
|
۱۳:۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
خود شیفته ! قبل از برهنگی ترانه ای خواند با صدایی بسیار کریه بنام سکوتم را نکن باور در پشتیبانی از جنبش فتنه گران ولی باید گفت برهنگی و بی حیایی ترا باور داریم.