۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲

چطور یک‌قاتل‌ راشناسایی‌کنیم؟+عکس

بیشتر بازی های Open World (که شما توانایی رفتن به هرجای نقشه و انجام بیشتر کارها را دارید) شما را به سمت کارهای غیر قانونی و خلافکارانه سوق می دهد.اما این بار میخواهیم به نقطه مقابل این ماجرا اشاره کنیم.
کد خبر : ۵۱۶۷۰

به گزارش صراط به نقل از مشرق این بار شرکت بازی سازی Rockstar دست به کاری جدید زده و سبک این بازی ها را به طور کلی تغییر داده است. به تازگی این شرکت، بازی زیبای L.A.Noire (لس آنجلس سیاه) را وارد بازار کرده و در آن سبک بازی را به نوعی ضد خشونت و جنایت قرار داده است.

در این بازی شما کاملا در نقطه مقابل خلافکاران قرار دارید و متعاقبا نمی توانید کارهای بدون محدودیتی که در گذشته انجام می دادید را دوباره تکرار کنید. مانند خلافکاری هایی که در بازی هایی مانند GTA و یا Mafia انجام می دادید. این بار بیشتر بار مسئولیت جامعه بر دوش شما است و شما باید خلافکاران را دستگیر و به سزای اعمالشان برسانید.

طبق روال گذشته و باقی نقدها این بار نیز ابتدا به داستان کلی بازی می پردازیم و تکه های را از آن برای شما فاش می کنیم.

داستان بازی:

در این بازی شما در نقش یک فرد باهوش و تیز بین به نام Cole Phelips ظاهر می شوید و در ابتدای بازی یک پلیس ساده اما بسیار وظیفه شناس هستید. که تنها کارهای ساده ای انجام می دهید. البته لازم به ذکر است که چند پرونده ابتدایی تنها برای آشنایی بیشتر شما با فضای بازی و نحوه زدن دکمه ها است.

بعد از دو مرحله پرونده یک قتل به عهده شما می افتد و باید به آن رسیدگی کنید. در این قسمت باید با جمع آوری اطلاعات و مدارک لازم به دنبال فاتل بروید. پس از اینکه این پرونده را با موفقیت انجام دادید از شما در خواست می شود تا به گروه کاراگاهان بروید و از اینجاست که داستان اصلی بازی شروع می شود.



در هر مرحله شما با یک پرونده جدید رو به رو هستید که در آن باید به یک دزدی و یا قتل و غیره رسیدگی کنید اما چیزی که در همه مراحل مشترک است این است که شما به مرور ارتقای درجه می یابید.

با پایان یافتن هر پرونده بخشی از خاطرات Phelips  نشان داده می شود که به عنوان یک سرباز شجاع و باهوش به جنگ رفته و توانسته افتخاراتی را نیز کسب کند.

فضای کلی هر پرونده:

در اینجا به فضای کلی ای که شما در هر پرونده با آن روبه رو هستید می پردازیم:

در ابتدا شما در اداره پلیس هستید و در این هنگام رئیس به شما یک پرونده را ارجاع می دهد که باید به آن رسیدگی کنید و از اداره پلیس که خارج می شوید باید به محل اصلی رخ دادن پرونده بروید. در اینجا دو گزینه دارید که خودتان رانندگی کنید یا این کار را به همکارتان بسپارید که در این صورت سریعتر به محل رخ داد می رسید اما شانس بازی های جانبی را از دست می دهید.

اگر خودتان رانندگی کنید در طول مسیر ممکن است در بیسیم به شما کارهای جانبی را پیشنهاد کنند که می توانید آن ها را انجام دهید یا نادیده بگیرید اما بدانید که این بازی ها امتیازاتی برای شما دارد.

پس از رسیدن به محل پرونده باید تمام مکان های بازی را زیر و رو کنید تا بتوانید مدارکی را جمع کنید برای مثال در پرونده های قتل شما باید به بازرسی جسد بپردازید تا هویت او و مدارکی را پیدا کنید. در این قسمت باید بسیار دقت کنید تا تمام سرنخ ها را پیدا کنید.شاید یک پاکت سیگار بتواند یک معمای بزرگ را حل کنید.



بعد ازپیدا کردن سر نخ ها و یادداشت کردن آن ها در دفترچه یادداشت به سراغ مظنونین و شاهدان پرونده می روید و باید از آن ها بازجویی کنید. این قسمت نیز بسیار مهم است. با توجه به پرونده باید سوالاتی را از دفترچه خود انتخاب کرده و از آن ها بپرسید. اما قسمت هیجان انگیز L.A.Noire و قسمتی که شاید بسیار به معروفیت این بازی کمک کرد همین بازجویی ها باشد.

در قسمت بازجویی پس از پرسیدن سوال، فرد مقابل به آن پاسخی می دهد. اینجاست که شما باید با توجه به حالت صورت این فرد متوجه شوید که او دروغ می گوید یا حقیقت و یا حتی سعی دارد تا حقیقت را به نوعی از شما بپوشاند.



در اینجا اگر گزینه راست را انتخاب کنید به این معنا است که به فرد مقابل اطمینان کرده اید و از این سوال می گذرید.

اگر گزینه دروغ را انتخاب کنید با یک واکنش تند روبرو می شوید باید مدرکی را برای اثبات دروغ فرد مقابل رو کنید. که در اینجا اگر مدرک ارائه شده درست نباشد نیز چیز جدید نسیب شما نمی شود.

با انتخاب گزینه بعدی، Phelips با خشونت با فرد برخورد کرده و او را مجبور می کند که حقیقت ماجرا را بگوید.

با انتخاب هر گزینه درست سرنخ های جدید و سوالات بیشتری باز میشود که به حل پرونده بیشتر کمک می کند. اگر گزینه ها را غلط انتخاب کنید ممکن است کار برای خودتان سخت تر بشود. بعد از بازجویی به خاطر هر جواب درست 5 امتیاز به شما داده می شود که مجموع 30 امتیاز یک رتبه به شما اضافه می کند.

بعد از این بازجویی ها و با در کنار هم قرار دادن مدارک و سرنخ ها مجرم اصلی را بازداشت و تحویل قانون می دهید. در اینجا توجه داشته باشید که اگر پرونده را با پرسیدن سوالات اشتباه یا به هر دلیلی درست تمام نکنید با خشم بی اندازه رئیس خود رو به رو می شوید و به طور کلی به این نکته توجه کنید که هر تصمیم  دراین بازی به یک روند مختلف در تکمیل پرونده منجر می شود.



 ممکن است بعد از چهار یا پنج پرونده بازی دچار یک روند ساده و کسل کننده شود اما باز هم هر مرحله جذابیت خود را دارد.

گرافیک و فیزیک بازی:

گرافیک کلی بازی بسیار عالی است و به نوعی برای افرادی که تجربه بازی Mafia II را دارند تا حدی آشنا به نظر می رسد. با این تفاوت که اینجا اگر خلافی را انجام دهید یا کسی را مجروح کنید یا صدمه ای به شهر وارد نمایید باید در انتهای هر پرونده جریمه آن را بپردازید.

همانطور که اشاره کردیم بیشتر اساس بازی بر مبنای بازجویی ها و حالات صورت افراد قرار گرفته است و باید اعتراف کرد که شرکت سازنده به خوبی از پس طراحی صورت ها برآمده است. حالات صورت و نحوه لب زدن بازیکن ها بسیار عالی شبیه سازی شده است و این امر باعث شده تا بازی به فیلم های سینمایی نزدیکتر شود.

فیزیک بازیکن ها نیز در حد بسیار عالی قرار دارد. برای مثال در بیشتر بازی ها نحوه رفت آمد از پلکان به مانند راه رفتن بر روی یک سطح شیب دار است اما این بار کاراگاه ما بسیار با شخصیت و زیبا از پله ها بالاو پایین می رود و حتی این امر در حالاتی که شما در حال دویدن هستید نیز رعایت شده است.

به طور کلی بازی بر روی قدم زدن آهسته و برخورد به مانند یک پلیس واقعی تاکید دارد و تنها در حالات اضطراری از شما درخواست به دویدن یا حتی شلیک کردن می کند تا حدی که شما به طور مستقیم به تفنگ دسترسی ندارید.

صداگذاری:

در این مورد نیز باید گفت صداگذاری در حد بسیار خوبی قرار دارد و یک حس غریب از فضای جنایتکارانه و همینطور کنجکاوانه ای را به بازیکن القا می کند. همچنین در بسیاری از مواقع به شما کمک می کند.

در هنگام پیدا کردن سرنخ ها هر وقت به نشانه ای نزدیک می شوید موزیک خاصی به شما می گوید که باید این بخش را بررسی کنید. یا وقتی گزینه درستی را در هنگام بازجویی ها انتخاب می کنید نیز به همین صورت موسیقی به شما اعلام می کند که درست یا غلط انتخاب کرده اید.

منوها:

منوی ابتدایی بازی نیز فضای تاریک و پر از خشونت لس آنجلس را به شما القا می کند و در پس زمینه شما سایه کاراگاه بازی را می بینید که به دنبال کشف حقیقت است. همچنین با گشتن در منوها متوجه می شوید که می توانید بازی را به صورت سیاه و سفید نیز تجربه کنید. در هر بخش در حین بازی میتوانید به منو رفته و لیست مکالمات رد و بدل شده را بخوانید این کار باعث می شود تا بتوانید نکاتی را که از دست داده اید را دوباره مرور کنید.



سخن آخر:

در آخر به این نکته اشاره میکنیم که این روزها بیشتر بازی ها تنها به کشتن افراد می پردازد و یک حس بد را به بازیکن القا میکند و اما این بازی شما را به رفتار از روی عقل و منطق دعوت میکند و در برخی مواقع حتی شما را در به هم چسباندن مدارک در کنار هم به فکر کردن مجبور می کند. این بازی از نظر بسیاری از منتقدان ارزش بازی کردن را دارد.

شما می توانید از این بازی بر روی کنسول های PS3، XBOX 360، PC لذت ببرید اما اگر می خواهید از این بازی کامل لذت ببرید به شما توصیه می کنیم که آن را بر روی یکی از کنسولهای PS3 یا XBOX تجربه کنید.