۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲

بازداشت100 آمریکایی

بار دیگر در پی اوج‌گیری اعتراضات اقتصادی در اوکلند کالیفرنیا، پلیس این ایالت بیش از 100 نفر از آنان را دستگیر کرد.
کد خبر : ۵۱۷۵۳

به گزارش صراط به نقل از  مهر، روز گذشته مخالفان سیستم اقتصادی در آمریکا با اعتراض به فقر طبقاتی حاکم بر این کشور، دست به تظاهرات زده که طی این تظاهرات پلیس با آنها برخورد و بیش از 100 نفر از آنان را دستگیر کرد.

طی این تظاهرات و اعتراضات خیابانی که در شهر اوکلند ایالات کالیفرنیا انجام شد معترضان با پرتاب لوله ها، بطری ها و با استفاده از مواد محترقه اعتراض خود را به فاصله طبقاتی بین ثروتمندان و فقرا اعلام کردند.

اوکلند از ماه اکتبر تاکنون صحنه تظاهرات و اعتراضات مردمی به نظامی اقتصادی حاکم بر ایالات متحده بوده است. جنبشی که در نیویورک و تحت عنوان "وال استریت را اشغال کنید" آغاز شد.

بعدازظهر روز شنبه پلیس در نزدیکی مرکز همایش "قیصر" با معترضان به وضعیت اقتصادی در اوکلند برخورد کرد و تعدادی زیادی از آنها را دستگیر و ما بقی را با استفاده از گاز اشک‌آور متفرق نمود.

تنش های روز گذشته حوالی ظهر و زمانی صورت گرفت که در حدود 250 نفر از فعالان در نزدیکی میدان "فرانک اوگاوا" تجمع کرده بودند. پس از تجمع این گروه، تعداد 200 نفر دیگر از مردم نیز به آنها پیوستند و تظاهرات حجم گسترده‌تری به خود گرفت.

پلیس اعلام کرد که تظاهرات کنندگان موانع اولیه را که برای ممانعت از پیشروی آنها در میدان قیصر کار گذاشته شده بود کنار زدند و درگیری آنها با ماموران پلیس که دستور متفرق شدن آنها را می دادند 20 دقیقه بعد در همان مکان آغاز شد.
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.