۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷

يك جباري، دو پنالتي و دوگل

استقلال با برتري 2 بر صفر مقابل تراكتورسازي جايگاهش را در صدر جدول ليگ برتر مستحكم كرد.
کد خبر : ۵۱۸۵۷

ايسنا: تيم‌هاي استقلال و تراكتورسازي در چارچوب هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند كه در پايان آبي‌پوشان با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي رسيدند تا همچنان صدرنشيني جدول را در اختيار داشته باشند. براي استقلال در اين بازي دو بار مجتبي جباري از روي نقطه‌ي پنالتي گلزني كرد.

دقيقه 20 و 21 بازيكنان تيم ميزبان مي‌توانستند دروازه استقلال را باز كنند اما در هر دو صحنه اين مهدي رحمتي بود كه با واكنش خوبش مانع اين كار شد.

دقيقه 25 تراكتورسازي روي يك سانتر بلند مي‌توانست صاحب گل شود اما توپ با گذشتن از روي سر همه بازيكنان به خارج از زمين رفت.

دقيقه 36 احسان حاج صفي با عبور از دو مدافع آبي پوش توپ خوبي را بر روي دروازه ارسال كرد. اين توپ در حالي كه از رحمتي هم گذشته بود به ابراهيمي رسيد اما اين مهاجم نتوانست در زمان مناسب ضربه سر تمام كننده را بزند تا دروازه خالي استقلال باز نشود.

دقيقه 39 برخورد ابراهيمي با فريدون زندي باعث شد بازيكن استقلال دقايقي روي زمين دراز بكشد اما ابراهيمي كه با كارت زرد داور هم روبه‌رو شده بود، با زندي درگيري لفظي پيدا كرد تا لحظاتي فضاي ورزشگاه متشنج شود.

دقيقه 41 استقلالي‌ها مي‌توانستند روي كرنري كه خسرو حيدري به روي دروازه فرستاده بود صاحب گل شوند اما دروازه‌بان تراكتورسازي در يك رفت و برگشت توپ را جمع كرد. در اين لحظه داور به نشانه پنالتي سوت خود را به صدا درآورد. تصميم داور به اين دليل بود كه او معتقد بود احسان حاج صفي در شلوغي محوطه جريمه توپ را با دست خود لمس كرده و مانع گلزني استقلال شده است. محسن تركي به همين دليل احسان حاجي صفي را از زمين بازي اخراج كرد. بازيكنان تراكتورسازي پس از اعلام پنالتي به شدت به تصميم تركي اعتراض كردند.

پنالتي استقلال را مجتبي جباري در دقيقه 43 بر خلاف جهت حركت دروازه‌بان تراكتور به گل تبديل كرد.

در آخرين دقيقه‌ي نيمه نخست فريدون زندي يك فرصت گلزني تك به تك را از دست داد.

دقيقه 60 بازيكن تراكتورسازي كه با رحمتي تك به تك شده بود در محوطه شش فدم سرنگون شد ولي داور اعتقادي به پنالتي نداشت. از اين لحظه به بعد اعتراضات تماشاگران بازي به اوج خود رسيد. هواداران تبريز به سمت داور و بازيكنان حريف گلوله برف پرتاب مي‌كردند.

با ورود علي عليزاده به زمين، پرتاب اوت‌هاي دستي بلند هم در دستور كار تراكتورسازي قرار گرفت ولي اين تاكتيك هم سودي براي تيم تبريز نداشت و هر بار اين مدافعان استقلال بودند كه توپ‌ها را دور مي‌كردند.بيشتر حملات تراكتورسازي كه سه امتياز اين ديدار خانگي را از دست رفته مي ديد، احساسي بود كه البته نتيجه‌اي نداشت.

در وقت‌هاي تلف شده ضدحمله‌ي بازيكنان استقلال اين تيم را در موقعيت نصفه و نيمه‌ي گلزني قرار داد، كه خطاي سرخپوشان باعث اعلام يك پنالتي ديگر شد كه جباري اين بار هم توپ را به گل تبديل كرد.