۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
اظهار نظر عجیب صادق طباطبایی:

حضور امام خمینی (ره) در فرانسه بر نگرش فقهی ایشان اثر گذاشت!

سابقا نیز طباطبایی به دنبال نگارش کتابی پیرامون خاطرات شخصی اش؛ درگیری های لفظی زیادی با سایر مورخین انقلاب اسلامی پیدا کرده بود.
کد خبر : ۵۱۹۳۸
"صراط" - صادق طباطبایی در گفتگو با یک روزنامه اصلاح طلب مدعی شد حضور امام در فرانسه بر نگرش فقهی ایشان اثر داشته است(!)
 
به گزارش سرویس سیاسی صراط؛ وی در بخشی از خاطرات خود با اشاره به نحوه حضور امام در فرانسه گفت: امام (ره) از همان روزهای اولی که در پاریس مستقر شده بودند، همواره تاکید داشتند تا با سه شخصیت شهید مطهری، شهید بهشتی و بازرگان دیدار کنند.
 
صادق طباطبایی که در اوایل انقلاب پست معاونت وزارت کشور دولت موقت را به عهده داشت از قول خواهرش -همسر مرحوم احمد خمینی- در اظهار نظری عجیب نقل کرده که ورود و اقامت امام (ره) در پاریس دگرگونی عجیبی (!) در ایشان ایجاد کرده بود. امام زمانی که در نجف حضور داشتند با حالات پریشانی مواجه بودند اما در پاریس این حالات به شادمانی تبدیل شده بود و من خود نیز معتقدم که حضورشان در نگرش فقهی ایشان نیز اثر گذاشت(!)
 
وی افزود: دولت فرانسه به ما اعلام کرد که اجازه انجام مصاحبه و انتشار اعلامیه ندارید و برای ما تعجب برانگیز بود که دولت فرانسه که ادعای آزادی و دموکراسی می کرد چرا اجازه نمی داد؛ اما در روز سوم اقامت امام(ره) در پاریس بود که فیگارو به صورت محرمانه یک مصاحبه با امام (ره) انجام داد و روز بعد آن را منتشر کرد.
 
طباطبایی در بخشی دیگر گفت: زمانی که امام در نوفلو شاتو بودند؛ دو نفر به دستور رئیس جمهور فرانسه پیامی را از سوی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا برای امام آورده بودند و پس از رساندن پیام، امام با هوشیاری پاسخ آنها را دادند و در بخشی از صحبت خود به این نماینده گفتند که از طرف من از رئیس جمهور فرانسه تشکر کنید بابت مناقشه ای که با آقای کارتر در مورد موضوع ایران در نشست گوادالوپ داشتند. این صحبت امام در حالی بود که آن دو نفر به هیچ وجه به این مناقشه اشاره نکرده بودند.
 
وی ادامه داد: یکی از معتبر ترین خاطره نویسان در مورد این که امام از کجا متوجه این موضوع شده بودند نقل می کند که «گمان می کنم امام شب قبل از این با امام زمان (عج) دیدار کردند و از این طریق باخبر شدند.»
 
طباطبایی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای باقی ماندن شاه نیز گفت: تا آخریم روزها حتی تا غروب 22 بهمن قدرت های بزرگ سعی می کردند تا نظام سلطنتی را در کشور حفظ کنند.
 
در بخشی از خاطرات هایزر نیز آمده است علی رغم این که عملیات بانکی متوقف شده بود و حقوق افسران قابل پرداخت نبود اما در مرکز ناتو اسکناس های ایرانی چاپ می کردند تا حقوق این افسران را نقد پرداخت کنند.
 
گفتنی است پیش از این نیز زهرا اشراقی در اظهاراتی تعجب برانگیز و از سر جهل مدعی شده بود: اگر امام چند سال بیشتر عمر می کردند حتما نوه های ایشان بر روی افکارشان تاثیرات شگرفی می گذاشتند!
 
سابقا نیز طباطبایی به دنبال نگارش کتابی پیرامون خاطرات شخصی اش؛ درگیری های لفظی زیادی با سایر مورخین انقلاب اسلامی پیدا کرده بود. از جمله سید حمید روحانی کتاب سه جلدی خاطرات سیاسی-اجتماعی صادق طباطبایی که توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر شده را پر از دروغ خوانده بود و به ذکر نمونه‌هایی برای اثبات این دروغگویی‌ها نیز پرداخته بود.

 

نظرات بینندگان
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۶
۴۳
جل الخالق از این آدمای 2 پا !!
ش ح
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای طباطبایی همیشه یه سوژه ای برای سورپرایزکردن خلق دارند. حالا حضور شما در فرانسه چه تاثیری بر کدوم نگرشتون داشته ؟
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۹۲
۵
البته ایشون فامیل نزدیک امام بودند و حتماً بیشتر از سایرین که در چهارچوب ملاقات رسمی با امام آشنا بودند شناخت دارند.نکته دیگری که جای تامله اینکه یکی از نزدیک ترین اشخاص به امام در فرانسه که امام تائید بیانیه ها و مصاحبه را از ایشان میگرفت آقای بنی صدر بودند که هیچ اسمی از ایشون در گفتار آقای طباطبائی برده نشده.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۶۲
بی جهت نیست که گری سیک روی این افراد حساب ویژه باز کرده و برای آنها نسخه مبارزه با نظام را می نویسد و دیکته می کند .
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۲۰۴
۱۹۰
دروغ كه كنتور نداره .بذار بگه از .............. بيش از اين انتظار نميره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱
ایشان درست گفته است چون در زمانی که امام دقید حیات بودند نظرش نسبت ایت الله های سنتی تفا وت زیادی داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۳۵
۱
بابا طبیعیه. مگا میشه ادم روز به روز فکرش و اندیشه اش تغییر کند و متکامل تر شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
۸
۰
علامت (!) فقط برای شما آزاده و اگر بر ضد خودتون استفاده بشید میگید بااستفاده از علامت تعجب قصد تمسخر متن داشته !
سعید
|
Canada
|
۰۷:۴۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱
آقای صادق طباطبایی اینجاست که من باید با صراطی ها همکلام بشه بگم. عزیزم! خودتی! هر مشکلی این برادران ارزشی صراط داشته باشند خاصیتشون اینه که پرده پوشی و ظاهر سازی ندارند دقیقاً همونی که هستند و فکر می کنند به دیگران ارائه می دهند ملت هم تکلیف خودشون با این عزیزان میدونه! عزیزم اون دوران اول انقلاب و بعد دوران اصلاحات اینها که شما می خواستید درستش کنید گذشت.

سال 56 و 57 هم شما و دکتر ابراهیم یزدی و صادق قطب زاده و ابوالحسن بنی صدر همین حرفها رو می زدید و صحبت های آیت الله خمینی رو عوض می کردید و تفسیر می کردید. هنوز فکر می کنید همون داستان برقراره؟ آیت الله خمینی چندین کتاب نوشتند و دقیقاً حرف دلشان را زدند. شما تحریر الوسیله ایشون رو یکبار برای ما تفسیر کن ببینم می تونی چیزی بگی! حالا اگر بعضی ها کتاب های ایشان را نخوانده بودند یا خوانده بودند و گفته بودند انشاء الله اینطوری نیستند! حرفی دیگریست، ولی بینی و بین الله دیگه داستان از خودتان نسازید. رفتار نظام و رهبری نظام و مقامات نظام در حال حاضر از دید من در انطباق کامل با صحبت های آیت الله خمینی هستند و حتی بنده فکر میکنم آیت الله خامنه ای بمراتب از آیت الله خمینی رئوف تر و انعطاف پذیر تر هستند.
حضرتعالی سال 67 کجا تشریف داشتید؟ چرا اون موقع سیره آیت الله خمینی رو تفسیر نمی کردید.

امیدوارم منتشر بشه.
ژانوارژان
|
Canada
سعيد با اينكه خيلي اختلاف نظر باهم داريم ولي دمت گرم و مردونه برات دعا كردم.
نورا
|
Canada
ژانی منم واست دعا کردم.
ایشالا به راه راست هدایت بشی.
ژانوارژان
|
Canada
نورا جان منم براتون دعا ميكنم .انشالله هممون به راه راست هدايت بشيم .
محمد
|
Iraq
|
۱۱:۰۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
۰
۲
این ادامه نظر حاج فرج دباغه که افاضه می کرد نظر امام درباره آزادی و دموکراسی در پاریس تا بعدش در ایران تفاوت کرده!
اینها بتشون غربه و غرب پرستن. می خوان یه جوری بگن امام هم تحت تاثیر غرب قرار گرفته! ولی پیر ما با یک نفس زدن کل غرب و غربزدگان رو میلرزونده!
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید