۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

نباید اتحاد اصولگرایان شکسته شود

امیدواریم همانطور که آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و حتی آیت الله مصباح حول همین موضوع مطالبی را مطرح کردند وحدت شکل بگیرد.
کد خبر : ۵۲۱۰۱

به گزارش صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد: احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه جبهه پایداری با آیت الله مهدوی کنی، گفت: تا آنجا که خبر دارم صحبت هایی دوستان جبهه پایداری با آیت الله مهدوی کنی در خصوص رسیدن به وحدت داشتند که امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد.

وی اظهارداشت: مقام معظم رهبری اشاره کردند که از نزدیک شدن به قدرت و ثروت باید در انتخابات پرهیز کرد. وقتی از حیث جامعه شناسی نگاه می کنیم می بینیم که همیشه قدرت ها ثروت را به کار گرفتند و گاهی نیز ثروت ها قدرت را بکار گرفتند و در سرنوشت جوامع مختلف تاثیرگذار بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دستگاههای نظارتی باید با هرگونه اقدام خارج از قانون دولت در انتخابات برخورد کند، خاطرنشان کرد: انتخابهایی که بر مبانی ارزشی در انقلاب اسلامی گذشته است بر اساس حضور مردمی، توده و پا برهنه های جامعه بوده است و برای آن ارزش فوق العاده ای قائل هستیم. لذا نباید از پایگاههای دولتی و ثروتی استفاده شود و این مطلب تاثیرگذار خواهد بود. البته دستگاههای نظارتی کاملا مسلط هستند در این مسایل و باید با هرگونه تخلف در این خصوص برخورد کنند.


سالک گفت: نگاه به وحدت در جریان انتخابات در دوره نهم از نگاهها و دیدگاههای مختلف مورد بحث است. اگر از نگاه برنامه های ارزشی و دینی به این مسئله نگاه کنیم قرآن می فرماید واعتصموا به حبل الله جمیعا و لا تفرق که باید به این اصل توجه کرد. ما در شرایطی در جهان زندگی می کنیم که تمام سلطه و استکبار جهانی تلاشش بر این است که وفاق، اتحاد و وحدت جامعه اسلامی ایران را حول محور ولایت فقیه برهم بزند و بشکند.

وی خاطرنشان کرد: از نگاه سابقه مبارزاتی باید توجه کرد که پیروزی انقلاب و تاثیر گذاریش در سطح بین المللی بخاطر اتحاد و وحدت جامعه اسلامی شکل گرفته است. ما نباید بگذاریم اتحاد جامعه اسلامی به نوعی ضربه بخورد و شکسته شود. همه اصولگرایان چه جبهه متحد اصولگرایی و چه جبهه پایداری و سایر دوستان باید به وحدت توجه داشته باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: از نگاه فضای انتخاباتی باید به این نکته توجه داشت که اختلاف سلایق اگر بر محور توحید باشد برای جامعه رحمتی است. بلاخره در تضارب نظرات و افکار و مسال سامان پیدا می کند. بسیاری از مسایل در کنار تضارب افکار و نظرات به مشورت گذاشته می شود و نقش آفرینی این مشورت جمعی برای پیش برد روند انقلاب اسلامی موثر خواهد بود.

سالک افزود: در این زمینه نیز باید به حضور حداکثری مردم در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه کرد زیرا اقتدار ملت در حضور حداکثری است که باید انگیزه هایش را ایجاد کرد. بنابراین می توان رقابت سالمی داشت و با وجود اختلاف سلایق مشکلی ایجاد نمی شود. اما اساس قضیه و اصولی که ما را به وحدت می رساند، اصول منشور اصولگرایی جبهه متحد بود که محور های مهمی در ایجاد بستر سازی جهت اتحاد هستند و اینگونه به اهداف اصلی که دستیابی به مجلس ولایی ،قوی و متخصص است خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه امکان وحدت جبهه پایداری و جبهه متحد وجود دارد، یادآور شد: چون در کلان می بینیم که جبهه پایداری معتقد به اصول هستند امکان رسیدن به وحدت وجود دارد اما گاهی برخی مسایل از سوی آنها مطرح می شود که آن صحبت ها ایجاد زمینه ها و فضای نامطلوب می کند. ما امیدواریم همانطور که آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و حتی آیت الله مصباح حول همین موضوع مطالبی را مطرح کردند وحدت شکل بگیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: نکته ای که در فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه وجود داشت اینکه در زمینه انتخابات اشاره به یک رقابت کردند. باید توجه داشت اگر رقابتی میان اصولگریان انجام شد و وحدتی صورت نگرفت باید رقابتی باشد که ثمره آن حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای باشد.
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

برچسب ها: سالک اصلوگرایان