۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵

تدوین برنامه پیشرفت زنان ایرانی

کد خبر : ۵۲۳۵۶

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تدوین برنامه پیشرفت زنان ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگارمهر، مریم مجتهدزاده رییس مرکز اموز زنان و خانواده ریاست جمهوری در همایش بین المللی زنان برگزیده ادیان آسمانی که روز چهارشنبه در هتل اسپیناس آغاز به کار کرد گفت: در جهان امروز زنان از جایگاه اصلی و شایسه خود که در پیام همه ادیان الهی و در سیره و مشی الگوهای انسانی فاصله زیادی دارند ،نگرش مبتنی بر افراط یا تفریط همچنین رویکرد ناقص هویت زنان همچنان تبعات سنگینی را برای آنان و کل جامعه جهانی به همراه دارد.همچنین ناکارآمدی نظریات و تئوری های بشری در معرفی الگویی متعادل و جامع از زن و نیز عدم تبیین شاخصه های مناسب که باعث سرگردانی عموم زنان جهان در میان مدل های مبتنی بر اصالت مادی شده است که ناکارآمدی آنان همچنان بشر را در هزاره سوم منتظر تحولی نوین در جهت جدید تعالی ساخته است.

وی ادامه داد: جهان گرفتار در مشکلات رو به تزاید در مسیر رهایی و نیاز جامعه به الگوهای شایسته و ماورای رفتارهای خود دارد. الگوهایی که از سویی در مسیر الهی تاریخ خود با ایفای نقش درجه اول ضمن برخورداری از شخصیتی بالا نمونه موفق و امتحان شده مکاتب الهی و از سوی دیگر واجد شایستگی جاذبه و قابلیت تأثیرگذاری بر جامعه جهانی باشند.

مجتهدزاده با بیان اینکه همه جانبه بودن و پیشتازی در همه عرصه های انسانی خصوصیتی است که در پیوند این الگوها نمونه های بی بدیل و ارزش آفرین برای همه انسان های طالب حرکت در تکامل معنوی انسان ساخته است. الگوهایی که در سه بعد معنویت ، تفکر ، ارزش ها و حقوق انسانی قادر به تجسم صراط مستقیم و راه بندگی در بعد ملکوتی وجود انسان است.

رییس همایش بین المللی زنان برگزیده ادیان اسلامی با بیان اینکه ارائه الگوی برتر شیوه وحی در معرفی ادیان ابراهیمی اظهار داشت: پیروان ادیان با مفاهیم انتزاعی دین رابطه ای عینی تر برقرار کرده و عمل به دستورات آسمانی برایشان سهل تر می شود در این میان بانوان اسوه در تاریخ ادیان کسانی هستند که اقتدار سنت های باطل را شکسته و علی رغم فضای فرهنگی عصر خود تفکر تولیدی و زندگی الهی را به منصه ظهور رسانده اند.

به گفته رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران سال گذشته میزان سومین اجلاس وزرای امور زنان سازمان همکاری های اسلامی بود و برگزاری موفق اجلاس مذکور بیانگر اراده جمعی اعضای سازمان همکاری های اسلامی برای پایه گذاری و تقویت سازوکاری مناسب در جهت اجرای برنامه های پیشرفت زنان است و اراده قابل تقدیر به برگزاری 3 جلسه وزرایی و تدوین برنامه عمل پیشرفت زنان و تصویب اعلامیه تهران از مهمترین نتایج آن محسوب می شود.