۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳

ميوه هاي فاقد ويتامين است

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران تاكيد كرد: استفاده از خشك كن‌ها و تابش مستقيم نور آفتاب براي خشك كردن ميوه‌ها، آنتي اكسيدان‌ و ويتامين‌هاي ميوه را از بين مي‌برد.
کد خبر : ۵۲۳۸۲

به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر سيد ضياءالدين مظهري، متخصص تغذيه و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: ميوه‌هاي خشك خاصيت ميوه‌هاي تازه را ندارند به دليل اينكه ميوه‌هاي تازه داراي ويتامين‌هاي با ارزشي است كه ميوه‌هاي خشك فاقد آن ويتامين‌هاست.

وي يادآور شد: افراد براي تهيه ميوه‌هاي خشك، ميوهاي تازه را در مقابل نور آفتاب يا در خشك كن‌ها قرار مي‌دهند اما تابش نور يا حرارت، آنتي اكسيدان‌ها و ويتامين‌ها را از بين مي‌برد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران خاطر نشان كرد: مواد قندي و فيبري ميوه‌ها در فرايند خشك شدن تا حدي حفظ مي‌شود ولي از زردآلو كه برگه تهيه مي‌شود، تا حدي بتاكاروتن كه آنتي اكسيدان قوي است در فرايند خشك شدن از بين مي‌رود.

دكتر مظهري با اشاره به اينكه ميزان تراكم انرژي در ميوه‌هاي خشك بيشتر از ميوه‌هاي تازه است، تصريح كرد: مواد معدني و ميزان انرژي ميوه‌هاي خشك بيشتر از ميوه‌هاي تازه است و 100 گرم ميوه خشك معادل 300 گرم ميوه تازه است.

اين متخصص تغذيه تاكيد كرد: مصرف ميوه‌هاي تازه براي بدن مفيدتر است چرا كه ميوهاي تازه سرشار از آنتي اكسيدان‌هايي مانند ويتامين C و بتاكاروتن است كه بدن را در برابر بيماري حفظ مي‌كند.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

برچسب ها: میوه خشک ویتامین