۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰

دفاع از مشایی و حمله به افروغ

"درباره دلیل مخالفت با مکتب ایرانی" دلیل مخالفت سیاسی است. مگر ما ایرانی‌ها زمانی با عثمانی‌ها نجنگیدیم؟ آنها هم که مسلمان بودند. آقای یامین‌پور گفته ما برای اسلام جنگیدیم، نه ایران. می‌خواهم از ایشان بپرسم شما که به دنیا نیامده بودید، زمان جنگ، وقتی هم هشت سال‌تان شد جنگ تمام شد، چه می‌دانید از تاریخ. شما که جبهه نرفتید چطور منت می‌گذارید بر سر مردم؟
کد خبر : ۵۲۳۹۶

به گزارش صراط به نقل از روزنامه شرق گفت وگویی با خسرومعتضد انجام داده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است:*ظاهرا الان مد شده است که همه، ایران را زیر سوال ببرند. ایران الان مدافعی ندارد و کسی دیواری کوتاه‌تر از ایران پیدا نمی‌کند. الان هم مثل دوران حزب توده شده است که اگر کسی نامی از ایران می‌برد، می‌گفتند امل و نوکر رضا‌خان و سیدضیا. ایشان در صحبت‌هایشان اعلام کرده‌اند که ایران بدون دین چیزی نیست. کسی منکر این نیست که دین در ایران اهمیت زیادی دارد اما ایران به تصدیق کارشناسان بزرگ تاریخ (اگر جاسوس و عامل بیگانه نخوانیم‌شان) مقل گریشمن، ماری، هرتسفلد و دیگران کشوری است که مردم آن از ابتدا خداپرست بوده‌اند. مثلا نمی‌توان گفت هخامنشیان خداپرست نبوده‌اند. در بخشنامه‌های اردشیر بابکان هم مردم به خداپرستی تشویق شده‌اند.

*اینکه ایشان می‌گویند ایران چیزی ندارد به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. ایران گاهواره تمدن است. در ایران همواره سعه‌صدر بوده است، زمانی که والرین به ایران حمله کرد، دولت ایران زمانی که او و یارانش را اسیر کرد آنها را به ساختن سد و شهرسازی گمارد، کاری که مدرن‌ترین کشورها هم نمی‌کنند.

*کلمه مکتب ایرانی جعلی است چرا که ایران در درون هر ایرانی نهادینه است و چیزی با این عنوان وجود ندارد. ایشان گفته است به علت افراطی‌گری علیه مکتب شعوبیه قیام می‌شود در حالی که مکتب شعوبیه (جنبش ایرانی‌گری) در واکنش به اعراب و خلفای راشدین به وجود آمد که می‌گفتند ایرانی پست و عجم است چون عربی نمی‌داند. بنابراین این توهینی بود که به ایرانی‌ها شد و واکنش آن ایجاد شعوبیه بود و ایرانی‌ها با خلوص مسلمان شدند. در طول زمان در ایران اتفاقات ناخوشایندی رخ داده مثلا، زمانی حمام قدغن بوده تحصیل سواد برای طبقه پایین ممنوع بوده اما با همه این احوال، اینها دلیل نمی‌شود به خاطر وجود این مسایل بگوییم ایران بد است. ایران‌خواهی را نباید سرزنش کرد. مکتب ایرانی در خون همه هست و هرکس از ایران استفاده می‌کند نسبت به ایران علاقه‌مند است. چرا وطن‌پرستی را می‌گویند بد است؟
* به نظرم کسانی که با مکتب ایرانی مخالفند با مقامات دولتی مشکل دارند. من در همین جا از آقای عماد افروغ و حتی از یامین‌پور هم برای مناظره دعوت می‌کنم آخر ایشان برگشته گفته ناسیونالیسم منسوخ است. اینها به نظرم با ملیت مشکل دارند و حرف‌هایشان مساله‌ساز است.
* اینها مقدمات شکستن حاکمیت ما، استقلال و یکپارچگی ملت است. متاسفانه مقامات دولتی که آن را مطرح کردن، ادامه‌اش ندادند مگر چه اشکالی دارد این عنوان؟ من حاضرم بگویم که ما چه مکتبی را دنبال می‌کرده‌ایم. مکتب اثنی‌عشری جوشیده از ایران و وفاداری ایرانی به رسول خداست. چرا سلمان فارسی (روزبه یا بامدادان یا مهبد درخشان مرسلان) مورد عنایت حضرت محمد (ص) بوده است؟ چرا اصرار دارند مدام بر سر ایران بکوبند؟ شما کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام شهید مطهری را بخوانید علیه ایران هرچه بگویید، مقدمات تجزیه ایران فراهم می‌شود شما چه چیزی از تاریخ ایران و زبان پارسی می‌دانید؟

*[درباره دلیل مخالفت با مکتب ایرانی] دلیل مخالفت سیاسی است. مگر ما ایرانی‌ها زمانی با عثمانی‌ها نجنگیدیم؟ آنها هم که مسلمان بودند. آقای یامین‌پور گفته ما برای اسلام جنگیدیم، نه ایران. می‌خواهم از ایشان بپرسم شما که به دنیا نیامده بودید، زمان جنگ، وقتی هم هشت سال‌تان شد جنگ تمام شد، چه می‌دانید از تاریخ. شما که جبهه نرفتید چطور منت می‌گذارید بر سر مردم؟ آن مسیحی‌ها و کلیمی‌ها که رفتند در جبهه‌های جنگ و کشته شدند برای ایران رفتند یا اسلام؟

*آقای مشایی بد حرفی نزده است و متاسفانه باید ادامه می‌دادند. نه ایشان بد حرفی زده، نه رییس‌جمهور که گفته‌های ایشان را تایید کرده است.

*آقای افروغ مردی متهور، شجاع و خوش‌صحبت هستند اما در این مورد مقداری بیشتر باید مطالعه کنند و مساله ایران و ایرانی و دفاع از ایران در برابر دیگر کشورها را مورد توجه قرار دهند. ما باید همیشه در برابر خطراتی که ایران را تهدید می‌کند، آماده باشیم. در ایران تنها مساله دین مطرح نبوده است بلکه مساله نفت، ژئوپلیتیک، گاز و معادن هم هست. من به مخالفان مکتب ایرانی توصیه می‌کنم مردم ایران را بیشتر به وطن‌شان علاقه‌مند کنند، اینچنین حرف‌هایی بیشتر باعث مهاجرت و فرار مردم می‌شود.
 
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
وطنم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۵۹
ازآقای معتضد که 2500 سال تاریخ شاهنشاهی را رقم زده توقع و انتظار دفاع از تاریخ 1400 ساله اسلام را نمیتوان داشت ! یعنی اینکه ایشان 1100سال بیشتر به اربابان خود وفادار هستند ! با توجه باینکه مورخان همیشه مورد لطف و عنایت دربار بوده اند ! و فعلا تاریخ روی پاشنه آشیل م......... می چرخد ! ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
چیه ؟تا دیروز که خوب بود هرشب مههمون خونه هاتون بود حالا به دلتون نمیشینه؟تلخ شده؟کلا حقیقت تلخ
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما چطور آقا محمد مواضع تونو یادتون رفته که این بابا ..... است و غیره
ضمنا هنوز مهمون خونه هاست با مرور تاریخ منفور پهلوی و قاجار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وطنم از ایران جنابعالی بهتره بری وطنت را بشوری البته با تی دسته دار !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما به یامین پور گفتید که موقع جنگ هشت سالتان بود ،جنگ تمام شده بود ! معتعضد جان نکنه جنابعالی اخوی هابیل هستید که تاریخ را نگارش میفرمایید از آن زمان حضور داشتید ! ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس آخر کسی که تاریخ دان است باید درباره تاریخ نظر بده یا یه جوجه مجری که فقط بخاطر دعواهای جناحی تو برنامه دیروز ، امروز ، فردا معروف شده ؟
م.ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۸۴
۴۹
درود بر استاد معتضد ، نه به خاطر دفاع از کسی یا مخالفت باکسی ، بلکه به خاطر ایرانی بودن و ایران دوستی اش.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۳:۳۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۵
۲۵
امام خمینی را هم زمانی که داشتند تبعید می کردند گفت من را بدلیل دفاع از وطنم تبعید کردند و اقای معتضد اگر شما مش.... و مو....... رو در دفاع از ملی گرایی و مکتب ایرانی درست نشناخته ای این بدانیم که انها یا سلطنت طلب و یا مزدور اسراییل هستند و جنایان جنگ عراق و افغانستان و نیل تا فرات را یادتان نرود و خوب بسنجید که کی دارد چه می گوید.!
ناشناس
|
Kazakhstan
شاید مواضعشون اشکال داشته باشه ولی شما با چه مدرکی ادعا میکنید که اینها سلطنت طلب و یا مزدور اسراییل هستند ؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۲۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۲۴
۸
آقای معتضد در ست میگن.بنظر من بعضیها چون نمی تونند حرفی برای گفتن داشته باشند از هر چیزی ایراد می گیرند.گیر دادن به مش.... مسئله ای انحرافیه.
ناشناس
|
Switzerland
مسئله نه خودش انحرافیه باور نداری رجوع کن به صحبت هاش
مهدي.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۲۴
۴
ايرانيان قبل از اسلام نيز موحد بوده اند و براي همين به راحتي پذيراي اسلام شدند. ايرانيان در بناي شكوهمند تمدن اسلامي نقش اساسي را ايفا كردند و امروزه نيز در حالي كه پاره اي كشورهاي عربي خود را در برابر غرب باخته و با اسرائيل دوستي مي كنند اين ايران است كه اسلامي عمل مي كند و دين و سنت پيامبر را زنده نگه داشته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورت اینه که ما کاسه داغتر از آش هستیم .
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۱۱
۶
جانم فدای ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تا حالا سه نفر که اصالت نژادشون ایرانی نیست و مال 1400 سال پیش است منفی دادن به نورا .
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
................ اون اصالت نژادت. بدبخت نژاد پرست.
نژاد تو مال چه موقع است مردک؟
arsalan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۷
۳
آقای معتضد بحث دفاع از وطن و وطن دوستی را مطرح می‏کنند که کاملا مورد قبول است ولی ایران دوستی یک مکتب نیست مانند علاقه فرزند به مادرش است ولی این علاقه و عشق مکتب نیست. مکتب و مرام روش زندگی و جهانبینی را شامل می‏شود که اعتقاد به آن موجب خوشبختی و ضامن سعادت ماست. ولی مرامی به نام مکتب ایرانی وجود ندارد و تا کنون کسی آنرا و حدود ثقور آنرا تعریف نکرده.
شادمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۲۴
۱۶
جناب معتضد:
- ما ایرانی هستیم و بهش افتخار می کنیم چرا؟ چون ما ایرانیها اسلام را از دیگران مخصوصا اعراب بهتر فهمیدیم .
- ما ایرانیها اول انقلاب در مقابل طغیان و طاغوت و جرقه ی بیداری را 33 سال پیش نواختیم و از بقیه جلوتریم.
- و و و
حالا جناب معتضد ما افتخار می کنیم که دین فهم و با هوشیم و به آن افتخار می کنیم
پس دلیلی نداره که هی در طبل ایرانیت بنوازیم چرا که
1- افق دید امام (ره) از همان ابتدا جهانی بود؛ نه محدود به ایران.
2- دم از آزادی فلسطین و لبنان و کلیه ی مسلمین می زدند.
3- همچنین افق بالاتر و آزادی و رهایی همه ی ضعفای جهان، جدای از هر دینی جزء اهداف امام (ره) بود.
و نتیجه اینکه انقلاب صادر و به بیداری اسلامی و نیز بیداری جهانی در غالب جنبش 99 درصد شد.
پس اگر ما فقط به مکتب ایرانی بپردازیم از اهداف بلند امام دور شدیم که همان انحراف از مکتب امام(ره) است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ای باهوش ! ای بهترین مسلمان ! ای که اسلام رو از همه بهتر می فهمی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شادمان تو در درجه اول ایرانی هستی چون توی ایران اومدی و در درجه بعد مسلمان مگر اینکه بخواهی بگی دینت را قبل از تولد به ارث بردی وقتی که حتی خودت نمیشناختی .
شادمان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز
من هم به ایرانی بودنم می بالم و هم به مسلمان بودنم افتخار می کنم.
ولی لب کلام اینه که سیاسی بازی نکنیم و در زمانی که جهان اسلام از ما تأسی می کنند؛ خودمونو با ایرانی گری از جهان اسلام جدا ندانیم که اسلام ضرر می بینه. همین
خوشبخت برگزیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۱۱
۳۷
تاالان که هرکی اومده از عزیزان نه اسلامی برخورد کرده نه ایرانی.خسرو عزیزوهمه دوستان صراط کسی آنطورکه شایسته مردم با شعور ایران است برخورد نکرده و روزی هم ایزانیها که مقتمی دارندوهم اسلامیها حسرت این مردم را خواهند خورد.وفقط مردم شریف عذاب میکشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خلایق هرچه لایق !
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۴
۴۵
آقا چرا از این مش... دفاع می کنید مگر این آقا از تاریخ و سیاست سر در می آورد که اظهار نظر می کند و شما برادر معتضد حرفها و زحماتتان به نظام و انقلاب درست ولی وارد گردش سیاست نشو . کار شما تاریخ است ولی سیاست بازی شان شما را نمیشکند وبازی سیاست به کسی رحم نمی کند حداقل در صحبت هایتان اسم کسی را در مقام دفاع یا رد نیاورید .حیف شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بنده از مشایی دفاع نمیکنم ولی اینو میدونم که چون تو ایران ادیان و اعتقادات مختلف وجود داره بزرگترین چتری که بتونه مردم را متحد نگه داره ایرانی بودن و وطن پرستی است چون در طول تاریخ ایران کشوری با نژادهای گوناگون بوده و اگر ما فقط به برجسته کردن اسلام به عنوان هویت بپردازیم در حق اقلیتها اجحاف کردیم شمن اینکه بسیاری از مردم ایران عایرغم آنکه در شناسنامه مسلمان هستند در عمل توجه کافی به اسلام ندارند ولی در زمانه بروز جنگهای احتمالی وفاداری خود را به کشوری که در آن بزرگ شده اند نشان خواهند داد مثل گذشته .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱۰۷
از باز ماندگان قاجار انتظار ی بیش از این نیست.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
احمد جان
اولاً که تا چند وقت پیش برای این عزیز صلوات می فرستادید و میگفتید تاریخدان متعهدیه چی شد؟
ثانیاً باوجود اینکه بنده به حرفهای ایشون زیاد علاقه ندارم اما دیدم که اتفاقاً بیشتر از همه قاجار رو کوبیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تا وقتی باب میل آقایان حرف بزند تاریخ دان و عالم است ؟
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۲
۵
به نظر من با این منطق آقای معتضد که برای تخطئه آقای یامین پور به سن و سال ایشان اشاره میکند باید پرسید خود شما مگر 2500 سال سن داری که در مورد تمام ادوار تاریخ اظهار نظر میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قطعا کسی که تاریخ دان است بیشتر حق اظهار نظر دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۶
۰
اقای یامین پور کشوری که ما با و جنگیدیم مسلمان بود.....پس ما برای وطن جنگیدیم ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تمام جنگهای ایران در تاریخ در درجه اول برای وطن بوده .
اسما عيلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۱
۶
از اين اقاي تاريخ دان سوال شود بهتر نيست در چارچوب تخصص خود وارد عمل شويد عزيز دلم بحث دين ومكتب وايدئولوژي مربوط به جهان بيني واعتقادات يك نفر ميباشد و اگراعتقادبه مكتب اسلام وايدئولوژي وجود نداشته باشد تمامي فعاليتها نقش ماهوي وارزشي خود را از دست ميدهد شما به يك نفر كه فقط براي وطن خود ميجنگد سرنوشت مسلمانهاي ديگر برايش مهم نيست خيلي غيرتي باشد براي وطنش دل ميسوزاند ولي كسي كه به مكتب اسلام معتقد باشد به غير از اينكه براي وطنش جانفشاني ميكند درهر نقطه از جهان به مسلمانها ظلمي شود با توجه به اينكه اسلام حدومرز ندارد بايد درصورت نياز وارد عمل شود.شما كه فرموديد يك عده اي تاريخ نميدنند شما هم از اسلام ناب اطلاعات ضعيفي داريد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی مگه خودت تخصصت چیه ؟ بحث دین و اعتقادات دینی مرحله بعد از حس وطن پرستی است چون هم ایرانی مسلمان داریم و هم ایرانی غیر مسلمان . مگر اینکه ادعا کنید دین نیز مانند خون و ریشه ژنتیکی وراثتی و بدون هیچگونه تحقیقی به صورت موروثی قابل انتقال است .
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۴
تاریخ نویس قهوه تلخ را دیده اید ؟
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب میرزا

معمولا آدمهایی که چیزی در چنته ندارند (مثل شما) سعی در مسخره کردن دیگران دارند.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اتابکو چی؟تو دیدی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۴
۲
از کشوری که الگوی توسعه آن اسلامی ایرانی باشه به جای ایرانی اسلامی انتظاری جز این نمیره . از زمان صفویه بخصوص فرهنگ عربها وارد تمام اجزای زندگی ما شده و عرب زدگی با غرب زدگی هیچ فرقی نداره چون ما فرهنگی غنیتر از جامعه اعرب و غرب داریم . البته باید قبل از اینکه جوابمو بدبد بگم که بخشهای مربوط به اسلام و زندگی امامان با الگوی زندگی ایرانیان مطابقت دارد و به غنای فرهنگی ایرانیان کمک میکند ولی در کل عرب زدگی اشتباه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هرچی میکشیم از دست این عرب زاده هاست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۶
۲
زنده باد ایران و لعنت بر همه دشمنان ایران با هر نژاد و دینی که هستند . فراموش نکنید در جنگ هشت ساله با کی میجنگیدیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۳
۳
آقای یامین پور یادت باشه اگر پیغمبر در میان اعراب ظهور نمی کرد،اونها هنوز مشغول دختر چال کردن بودند.پس بهتره فرهنگ و تمدن غنی ایرانیها را زیر سوال نبری که خودت زیر سوال می ری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱
۲
هرکسی که با ناسیونالیسم ایرانی مشکل داره و فقط به دین به عنوان ملاک وطن پرستی نگاه میکنه ، قطعا بیگانه پرسته .
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۴
۳
عربای اون موقع چی بودن؟یه مشت پاپتیه بیابانگرد که هنرشون فقط زن گرفتن،شکم پرستی و بقول اون دوستمون دختر چال کردن بوده و جنگ غارت.یه مشت نفهم وحشی.من بینشون زندگی میکنم،درصد زیادیشون هنوز همون عرب جاهلین که بودن.ما ایرانیا هیچ وقت نمی تونیم عربها رودوست داشته باشیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
البته نورا جان اعراب ساکن ایران را فاکتور بگیر چون در طول تاریخ مثل دیگر اقوام ساکن ایران از یک پیکر بودند و امیدوارم همچنان با شرورهایی که قصد جداسازی این بازوی قدرتمند کشور از ایران عزیز را دارند مقابله کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۳
۲
انقدر از ایرانی بودن دور شدیم که یکی از مقامات کشورهای عربی در یک سایتی گفته بود که ایرانی ها چطور میگن باید اسم خلیج فارس نباید عوض بشه در حالی که حتی در پرچمشان کلمات عربی نوشته شده
میدونم منتشر نمیشه صراط اما حرف دلم نوشتم
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
یه ............. یه حرف .......... زده شما هم بصورت ........... اونو تکرار کنید.