۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
حسین مداحی

انقلاب ، هم گرانی دارد هم کمبود و هم زحمت !

جوان هاى ما این‏ طور نباشد که بگویند تمام شد و رفت سراغ کارش. خیر! تمام نشده، آمریکا دنبال کار است. الآن آمریکا به میدان آمده.
کد خبر : ۵۲۴۳۵
به گزارش سرویس وبلاگ صراط؛ حسین مداحی در وبلاگ اش نوشت:
 
انقلاب مردم ایران که در ۲۲ بهمن ۵۷ متولد شد تا چند روز دیگر وارد ۳۴ سالگی اش می شود .
انقلابی که علیرغم ترور های فراوان نخبگانش در سالهای اول و نیز ۸ سال جنگ تحمیلی در روزهایی که طفلی بیش نبود ، با لطف خداوند متعال و نظر خاص امام عصر ارواحنا فداه ، همچنین با تدبیر رهبری حکیم چون بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پس از آن زعامت و رهبری امام خامنه ای حفظه الله تعالی و نیز با همراهی مردم که مهمترین عامل حفظ حکومت تا به امروز بوده اند  ؛ خیلی زود شروع به پیمودن پله های ترقی نمود و چشم همگان را خیره کرد .

هر روز که از عمر انقلاب می گذشت ، نهال انقلاب با خون شهیدان و اشک دیده ی مظلومان ِظلم های مستکبرین ؛ آبیاری می شد و رشد می کرد و به مثابه آنچه که در وصف رشد آخرین حجت خدا گفته اند ، هر روزش ، به اندازه ی سالی بر تجربه اش افزوده می شد .تا جائی که وقتی قطعنامه ی ۵۹۸ پذیرفته شد ، هیچکس باور نمی کرد که این کشور پس از هشت سال تضعیف بتواند سرپا بایستد .

آنچه که در مرور تاریخ ۳۳ ساله ی انقلاب مردم غیور ایران ، بر اهل دقت پوشیده نیست ، الطاف خاص حضرت حق بر این مردم بوده است که علیرغم همه ی تحریم ها، چراغ خانه اشان را روشن نگه داشتند و اجازه ندادند هیچ ابر قدرتی به حتی یک وجب خاکشان ، چپ نگاه کند .
انقلابی که با مدد الهی یک تنه  در مقابل تمام دنیا ایستاد و از ابتدای تاریخ بشر ، نمونه نداشته است .
هشت سال جنگ تحمیلی ، جنگ با دولت (به قول حضرت امام خمینی ) پوسیده ی عراق نبود ، بلکه جنگ با تمام دنیا بود .
آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، شوروی که بارها اسمشان را شنیدیم و تجهیزات پیشرفته ی جنگی را در اختیار صدام قرار می دادند و کشورهایی که اسمشان را کمتر شنیدیم همچون اسپانیا ، ایتالیا ، اطریش ، کویت ( که از بی صفتی صدام هم بی نصیب نماند )، عربستان و خیلی از کشورهای دیگر به طور مستقیم به صدام کمک می کردند .

و اما امروز ۲۲ سال از پایان جنگ می گذرد .
دیدند که جنگ علیه ایران با آن همه هزینه ، فایده ای ندارد .
ابر قدرت ها قرار گذاشتند راه های کم هزینه تری نسبت به جنگ را امتحان کنند .
دقیقا سال های ۷۰ و ۷۱ بود که مقام معظم رهبری از ” تهاجم فرهنگی ” و  ” شبیخون فرهنگی ” در سخنرانی های خود یاد می کردند و نسبت به این تهاجم خاموش دشمن به مسئولین و مردم هشدار می دادند .
تهاجم فرهنگی هم آنطور که دشمن می خواست و برنامه ریزی کرده بود به لطف خدا و به برکت وجود فرهنگی که امام حسین علیه السلام آنرا به یادگار گذاشت ، در مملکت امام زمانی جواب نداد .
وقتی حربه ی ترور ، تهاجم به مرزها و پس از آن تهاجم به اعتقادات انتظارات دشمن را بر آورده نکرد ، دست به نفوذ زدند .
نفوذی که به راحتی می توان در برخی از کلان ترین شخصیت های انقلابی دید و لمس کرد .
کروبی از نیروهای زجر کشیده اما بی بصیرت این انقلاب بود و شد بازیچه ی دست آمریکا و به عنوان یک نفوذی در کنار موسوی که مهره ی تربیت شده ی اسرائیل ( به واسطه ی تربیت نامحسوس همسرش ) بود ؛ به همراه برخی دیگر برنامه ریزی یک کودتای غیر محسوس را در دستور کار قرار دادند و یا یک استراتژی حساب شده به میدان آمدند اما اینبار هم دشمن نمی دانست که اینجا مملکت امام زمان است و وکیل بر حق امام عصر سلام الله علیه ، سکاندار منصب ولایت فقیه بوده و اجازه نخواهد داد تا آن نهال آنروز انقلاب که امروز درختی پر برگ و ثمر است ، صدمه ای ببیند .

و اما امروز پس از گذشت ۳۳ سال و آزمودن انواع راه ها ، تحریم ها را شدت بخشده است .حربه ای که از زمان جنگ تا به امروز در طول این سالها در کنار مردم ایران بوده است .
اما این روزها تحریم ها سخت تر شده است .

به قول حضرت امام خمینی رحمت الله علیه ” نزدیک انتخابات ” که می شود دشمن اینچنین به میدان می آید .
خب دشمن به میدان آمده است .
شاید این تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط موجود ، در نوع خود بی سابقه ترین نوع تحریم ها نیز باشد .
و البته این تحریم ها ، گرانی ، کمبود و نا بسامانی اوضاع اقتصادی را در پی خواهد داشت .
و صد البته پای ارزش های انقلاب ایستادن سخت است .
و دفاع از ارزش های انقلاب سخت است .
و از همه مهمتر اتقلابی ماندن ، سخت است .
لازم می دانم توجه شما را به گوشه ای از سخنان حضرت امام خمینی در ۱۱ بهمن سال ۶۲ جلب نمایم :

و این شما هستید. وقتى شما هستید و مى‏ دانید که انقلاب‏ ها کمبود دارد،

انقلاب‏ ها زحمت دارد، بخواهید آدم باشید باید زحمت بکشید، بخواهید ارزش انسانى خودتان را حفظ کنید زحمت دارد. نمى‏ شود که انسان تو خانه‏ اش بنشیند و ارزشهاى انسانى ‏اش محفوظ باشد. هرکس تو خانه مى‏ نشیند و اعتزال مى‏ کند توسرى هم مى‏ خورد، لکن نمى‏ فهمد که دیگر آدم نیست. شمایى که مى‏ خواهید آدم بشوید زحمت دارد آدم شدن. مى‏ خواهید سرفراز در دنیا باشید این زحمت دارد؛ بیخود نمى‏ شود، اگر نوکرى آنها را بکنید دیگر ارزش ندارید، یک پول هم ارزش ندارید. اگر بخواهید از تحت سلطه همه بیرون بروید و خودتان باشید این ارزش دارد، یک ارزش انسانى است، یک شرافت انسانى است، این زحمت دارد، این گرانى دارد، این کمبودى دارد، این جهاد دارد، این دفاع دارد، این شهادت دارد، این براى ارزش انسانى است …همین است که انبیا براى او کار کردند. همین است که امام حسین براى او کشته شد. اگر آن هم فکر مى‏ کرد که زحمت دارد، اصحاب او هم با آن کمى فکر مى‏ کردند زحمت دارد، که نمی توانستند یک همچو انقلابى را بجا بیاورند که تا حالا هم اثرش باقى بماند …. آنهایى که نشسته‏ اند کنار و مى‏ خوابند و مى‏ خورند و زندگى حیوانى دارند و نق مى‏زنند به این کشور، آنها یک قدرى توجه بکنند، از خواب بیدار بشوند. آنهایى که هى نق مى‏زنند که اینجاش چه جورى است، آنجاش چه جورى است، آنجاش چه جورى، اینها نمى‏ فهمند که ما در چه حالى هستیم؟؟ آنها مى‏ خواهند که شب بخوابیم صبح که پا شدیم همه اداراتمان درست باشد و همه مملکتمان درست باشد و کشاورزى‏مان درست باشد و نمى‏ دانم چى. و نمى‏ دانند ما در چه حالى هستیم الآن؟
ما در حال جنگیم.

انقلاب سختی دارد . خب ما هم سختی هایش را تحمل کرده ایم و باید باز هم تحمل کنیم . آنچه که در سخنان این روزهای رهبر عزیزمان شاهد هستیم اینست که امروز با همه ی سختی هایش و با همه ی تحریم هایش که بی سابقه ترین نوع تحریم ها با توجه به شرایط زمانی نیز در نوع خود هست ، ما در شرایط محاصره ی شدید همچون شعب ابیطالب نیستیم . محاصره ای که

اولا : دولت اسلامی تشکیل نشده بود
در ثانی : مسلمان قدرت نظامی نداشتند
و ثالثا : هیچ نبردی را تجربه نکرده بودند .

اما امروز نظام اسلامی با همه ی تحریم ها ، با تجربه ی نبردی ۸ ساله و به چشم دیدن پیروزی های فراوان و مکررش تا به امروز یعنی بهمن ماه ۱۳۹۰ در شرایط بدر و خیبر است که می تواند هم پوزه ی یهود را به خاک بمالد و هم مشکران را سر جای خودشان بنشاند .

اما همین شرایط بدر و خیبر در همین روزهای ماه ربیع با توطئه ی دشمن به خاطر بی بصیرتی و راحت طلبی عده ای ، دچار یک کودتای سیاسی شد . ماهم باید مواظب باشیم که در این شرایط حساس ، دشمن تمام فعالیت خود را بر آن گمارده است تا با کوچکترین حرکت اشباه ، مقاصد پلید خود را پیاده کرده و سکان را از دست سکاندار برباید چنانکه در دوم ربیع سال ۱۲ هجرت ، ۴ روز پس از شهادت رسول گرامی اسلام ، سکان را از علی بن ابیطالب علیهما السلام ربودند .

یادآوری و هشدار بسیار مهم امام خامنه ای حفظه الله تعالی مبنی بر حضور در شرایط بدر و خیبر ، به برنامه ریزی ها و توطئه های فراوان دشمن اشاره دارد که از پیروزی در جنگ ها ناامید شده  و دست به توطئه می زنند .

و نظام اسلامی امروز بحمد الله با وجود رهبری فرزانه و رهنمودهای ایشان ، از این مرحله نیر عبور خواهد کرد به سه شرط :
الف : ولایت پذیر بودن با بالا بردن سطح بصیرت دینی
ب : درک و تحمل سختی های انقلاب
ج : در صحنه بودن
بر اساس فرهنگ اسلامی تا زمانیکه از مرگ شیطان مطمئن نشده ایم ، نباید از مکرش غافل باشیم که خداوند به موسی علی نبینا و آله و علیه السلام فرمود : یا موسی ما دمت لا تری الشیطان میتاً فلا تأمن مکره . و بر اساس فرمایشات امام راحلمان که بر اساس قواعد دینی بیان شد ؛ شیطان بزرگ امریکاست و تا زمانی که شیطان بزرگ در صحنه است ما باید در صحنه باشیم که امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند :

جوانهاى ما این‏طور نباشد که بگویند تمام شد و رفت سراغ کارش.
خیر، تمام نشده، امریکا دنبال کار است. الآن امریکا به میدان آمده

و ناگفته نماند که آمریکا همیشه نزدیک انتخابات که می شود حضورش در صحنه بیشتر احساس می شود که امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند :

البته میدانى که او مى ‏آید، آن میدان صحیحى نیست.
آن براى انتخاباتى که حالا مى‏ خواهد بشود می آید و از این حرفها زیاد مى‏ زند.

نظرات بینندگان
بسیجی سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
فقط برای ما طبقه ضعیف نه برای کسانی دستی درقدرت دارند