۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸

باران گلوله‌هاي ژلاتيني در بريتانيا

مردي در منطقه "دورست" بريتانيا در زماني كه هفته گذشته در حين وقوع توفاني از تگرگ شاهد بارش باراني از كره‌هاي آبي رنگ ژلاتيني از آسمان بود.
کد خبر : ۵۲۵۳۰
به گزارش صراط به نقل از مهر اين كره‌هاي ريز ژلاتيني بدون بو بوده و چسبنده نيستند و به گفته مقامات بريتانيايي در دسته پديده‌هاي آب و هوايي قرار ندارند. در واقع تا كنون هيچ نشانه‌اي كه بتوان با استفاده از آن هويت اين كره‌هاي ژلاتيني را مشخص كرد، به دست نيامده است.


"استيو هورنزبي" مهندس بازنشسته هواپيما اين كره‌هاي آبي را در ميان توفان تگرگ در حياط خانه خود مشاهده كرد، به گفته وي آسمان پيش از اينكه بارش اين كره‌هاي آبي رنگ آغاز شود به رنگ زرد عجيبي تغيير پيدا كرد و پس از آن اين گلوله‌هاي ژلاتيني براي 20 ثانيه به زمين باريدند.

وي ابتدا گمان برد كه اين كره‌ها نوعي آلودگي هستند كه به اين شكل در هنگام توفان به زمين باريده‌اند اما مقامات محلي "دورست" اعلام كردند اين تكه‌هاي ژلاتيني دردسته هيچ يك از پديده‌هاي آب و هوايي قرار ندارند. سپس دانشمندي محلي پيشنهاد داد كه شايد اين كره‌هاي آبي رنگ تخم جانداران دريايي بوده كه توسط پرنده‌اي به آسمان برده شده و از بالاي خانه هورنزبي به زمين ريخته شده اند، فرضيه‌اي كه بسيار بعيد به نظر مي‌رسد.

بر اساس گزارش بي‌بي سي، ديگر نظريه‌ها بر اين اساسند كه تكه‌هاي ژلاتيني كريستالهاي پليكريلات سديم هستند، ماده‌اي كه در نمايشگاه‌هاي گل يا ساخت مهمات براي تنفنگهاي اسباب بازي به كار گرفته مي‌شوند.

هورنزبي مي‌گويد جمع آوري آنها به دليل ژلاتيني بودن بيش از اندازه تقريبا غير ممكن بود و از اين رو وي با كمك يك قاشق آنها را به درون يك كاسه پرتاب مي‌كرد. اين كره‌هاي آبي رنگ از پوسته‌اي خارجي و ماده‌اي دروني و نرم برخوردارند.

بر اساس گزارش پاپ ساينس، اكنون محققان و شيميدانان دانشگاه بورنموث قصد دارند با كمك ميكروسكوپهاي قدرتمند ساختار واقعي اين ماده مرموز را بررسي كرده و آن را آشكار سازند.
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند