۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴

"نه" بزرگ آمریکایی‌ها به فشار علیه ایران

کد خبر : ۵۲۶۴۸
به گزارش صراط به نقل از تریبون مستضعفین به نقل از پایگاه اینترنتی «جنگ علیه ایران را متوقف کنید» جمع قابل توجهی از گروه‌ها و فعالان ضدجنگ در ایالت‌های مختلف آمریکا و کشورهای دیگر ظهر امروز تظاهرات اعتراضی علیه سیاست‌های ضدایرانی غرب برپا می‌کنند.
 
طیف گسترده ای از ایالات متحده و سازمان‌های ضد امپریالیستی و ضد جنگ، از جمله IAC، در کنفرانس ۱۷ ژانویه برای برگزاری تظاهرات هماهنگ در سراسر کشور در تاریخ شنبه ۴ فوریه به توافق رسیدند. خواسته‌ها این‌چنین خواهد بود: «نه جنگ و نه تحریم، بدون مداخله، بدون ترور علیه ایران».
 
گروه موقتی که در این فراخوان تشکیل شد، اگر چه تنها دو هفته به سازماندهی باقی مانده بود، تصمیم گرفت نیروهای ضد جنگ در سراسر جهان را دعوت به پیوستن به این اعتراض اضطراری در روز جهانی نماید.
 
همه موافق متوقف کردن راه‌اندازی حمله نظامی به ایران توسط امپریالیسم آمریکا و یا اسرائیل بودند. هم‌چنین اتفاق نظر وجود دارد که تحریم های جدیدی که رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما در تاریخ ۳۱ دسامبر به صورت قانون امضاء کرده است با هدف شکستن بانک مرکزی ایران همان جنگ علیه مردم ایران است. فعالان سیاسی در این ملاقات بیان کردند خطر جنگی گسترده‌تردر حال افزایش است و این مبارزه در سراسر ایران و اطراف آن شیوع خواهد یافت.
 
در حالی که سازمان‌های شرکت‌کننده ارزیابی‌های متنوعی از دولت ایران داشتند، همه آنها شاهد بودند هرگونه مداخله از امپریالیسم آمریکا در کشورهای جنوب غربی آسیا به عنوان تهدیدی برای کل منطقه و صلح است. برخی از مردم دراین فراخوان که اصالتاً ایرانی و یا در تماس با خانواده و دوستان ایرانی بودند، خشم مردم ایران را از ترور اخیر یک دانشمند جوان بیان کردند.
 
هم‌چنین توافق نامه‌ای مبنی بر «عدم ترور» یکی از خواسته‌های آنان برای نشان دادن همبستگی با مردم ایران و هم‌چنین محکوم کردن ایالات متحده و متحدان آن برای فعالیت‌های جنایی در برابر ایران و مردم آن ایجاد نمودند.
 
در ۱۹ ژانویه، سازمان‌هایی که بعداً برای اقدامات و یا تایید فراخوانده شدند، عبارتند از: سازمان ملل متحد ائتلاف ضد جنگ (UNAC)، مرکز بین المللی اقدام (IAC)، همبستگی با ایران (SI)، پناهندگان وابسته به پاپ در کلیسای کاتولیک، حزب کارگران جهان، جهان نمی تواند صبر کند، کمیته دوستی ایرانی آمریکایی، کمپین علیه تحریم و مداخله نظامی در ایران (CASMII)، ائتلاف پاسخ، Antiwar.com، Peace of the Action، Come Home America.us، خیابان پیت برای صلح، زنان در مقابل جنون ارتش (WAMM)، مدافعان آزادی، عدالت و برابری ویرجینیا، بنیاد WESPAC ، Peace Action Maine، Occupy Myrtle Beach، Minnesota Peace Action Coalition، شهرهای دوقلو کمپین صلح بین المللی حقوق بشر و نجات جنبش مردمی(BOPM).
 
امضاکننده‌های منحصر به‌فرد شامل دیوید سوانسون نویسنده «هنگامی که جهان جنگ را غیرقانونی اعلام کند» و فیل ویلایتو نویسنده «در دفاع از ایران: یادداشت‌هایی از سفر هیئت صلح ایالات متحده به جمهوری اسلامی» و برنده جایزه کلارک سازمان ملل حقوق بشر، دادستان کل سابق آمریکا.
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

برچسب ها: آمریکا ایران