۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

واکنش معاون استاندار بوشهر به‌ فوت دانش‌آموز ۱۱ساله دَیری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه "با اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع از شبهات جلوگیری می‌شود" گفت: پس از مرگ دانش‌آموز ۱۱ساله در شهرستان دَیّر باید اطلاع‌رسانی دقیق انجام می‌شد تا از ایجاد شبهات جلوگیری شود.
کد خبر : ۵۲۷۰۲۰

مجید خورشیدی ظهر امروز در نشستی با حضور مسئولان امور قضایی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر که به منظور بررسی مسئله تأسف برانگیز فوت یک کودک خردسال در دیر برگزار شد با اظهار تأسف شدید از واقعه مزبور و ضمن تسلیت به خانواده عزادار این کودک اظهار داشت: تأمین امنیت جانی  و سلامت روانی کودکان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و هرگونه خطا در این زمینه قابل پذیرش نیست.

وی مسئولیت وقوع هرگونه حادثه در زمینه کودکان و خردسالان را متوجه دستگاه‌های متولی دانست و گفت: این دستگاه‌ها باید امنیت این گروه سنی را در همه عرصه‌ها بیش از پیش تقویت و فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت اعلام نظر مسئولان در خصوص علت مرگ این دانش‌آموز برای افزایش اعتماد عمومی مردم گفت: باید توجه ویژه‌ای در پاسخگویی به افکار عمومی در ماجراهای گوناگون قبل از ایجاد شبهات شود چرا که اعتماد عمومی جامعه یک سرمایه مهم محسوب می‌شود و تقویت آن ضروری است.

وی، سکوت و عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف پیرامون حوادث اینچنین را سبب وارد شدن خدشه به اعتماد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پس از مرگ دانش‌آموز 11 ساله در شهرستان دَیّر باید اطلاع‌رسانی دقیق انجام می‌شد تا از ایجاد تبعات و شبهات جلوگیری شود.

خورشیدی با تاکید بر اظهار نظر مسئولان امر در این حوزه بیان کرد: برای حفاظت از گروه سنی کودک و خردسال باید توجه ویژه تا از آسیب‌هایی که متوجه آنان است جلوگیری شود.

نقش آموزش و پرورش، انجمن های اولیا و مربیان، بهزیستی و دستگاه‌های مددکاری دیگر در ایجاد محیطی امن و فارغ از آسیب برای کودکان و نوجوانان از جمله موضوعات مطروحه در این جلسه بود.