۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶

اهداف آموزش و پرورش آمریکایی بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به وابستگی رژیم منحوس پهلوی به غرب، توجه چندانی به معلمان مدارس نشده و حقوق اندکی به آنها تعلق می‌گرفت.
کد خبر : ۵۲۷۹۱

به گزارش صراط حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» به وضعیت آموزش و پرورش قبل و پس از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحول بنیادین و اساسی در ارزش‌ها ایجاد شد؛ دانش‌آموزان نیز که امیدهای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، به برکت پیروزی انقلاب در مسیر رشد و پیشرفت علمی همراه با آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی قرار گرفتند.

 * گسترش فرهنگ غنی قرآن در مدارس از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است

 وی، گسترش فرهنگ غنی قرآن در مدارس سراسر کشور را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: فعال بودن نمازخانه‌های مدارس و حضور چشمگیر دانش‌آموزان در مراسم‌ مختلف مذهبی از دیگر برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ در حالی که پیش از انقلاب دانش‌آموزان از حضور در مراسم‌ مذهبی منع می‌شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه استخدام معلمان متعهد در سال‌های پس از انقلاب از دیگر ویژگی‌های پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: اکثر دانش‌آموزان پیش از انقلاب به گفتمان امام خمینی(ره) گرایش داشتند و آن را به صورت پنهان و آشکار در مدرسه ابراز می‌کردند و در خفقان پیش از انقلاب فعالیت‌هایی نیز علیه رژیم پهلوی انجام می‌دادند.

 * معلمان پیش از انقلاب به سختی امرار معاش می‌کردند

 حجت‌الاسلام ملک‌محمدی، مدیریت آموزش و پرورش در سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی را ارزیابی کرد و گفت: پیش از انقلاب، مدیریت آموزش و پرورش تحت تأثیر کشورهای غربی و ساختار آن نیز کاملاً‌ الگوگرفته از کشورهای بیگانه بود اما پس از انقلاب، ساختار این وزارتخانه کاملاً دگرگون شد و الگوی اسلامی به خود گرفت.

وی با اشاره به اینکه معلمان در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به سختی امرار معاش می‌کردند، بیان داشت: با توجه به وابستگی رژیم منحوس پهلوی به غرب، توجه چندانی به معلمان مدارس نشده و حقوق اندکی به آنها تعلق می‌گرفت، در حالی که در سال‌های پس از انقلاب به تدریج معلمان وضعیت بهتری پیدا کردند.

 * پس از انقلاب اسلامی فرصت بروز استعدادها و ابتکار دانش‌آموزان مهیا شد

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دانش‌آموزان پیش از انقلاب به دلیل اختناق موجود، قدرت بروز استعدادهای خود را نداشتند، ادامه داد: در سال‌های پس از انقلاب، دانش‌آموزان قادر شدند استعدادها، خلاقیت، نوآوری و ابتکارات خود را بروز دهند و پیشرفت علمی، نمونه‌ای از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: پیشرفت‌های علمی در سال‌های پس از انقلاب به سرعت در حال رشد است و دانش‌آموزان با درک صحیح مسائل مختلف روز به روز در حال پیشرفت هستند.

وی با اشاره به پیشرفت نهضت سواد‌آموزی در‌ سال‌های پس از انقلاب گفت: پیش از انقلاب در برخی روستاها تنها یک فرد باسواد یافت می‌شد که سایر افراد آن روستا نامه‌های دریافتی خود را نزد آن فرد می‌بردند تا برایشان بخواند؛ به عنوان نمونه در روستاهای شهر دامغان این چنین بود و بیسوادی در این شهر در سال‌های پیش از انقلاب بیداد می‌کرد.

 * خانه‌ای که افراد آن از سواد خواندن و نوشتن محروم باشند، یافت نمی‌شود

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، در حال حاضر خانه‌ای پیدا نمی‌شود که افراد آن از سواد خواندن و نوشتن محروم باشند؛ در حقیقت نهضت سوادآموزی در سال‌های پس از انقلاب به مردم خدمت کرد و ریشه‌ بیسوادی را خشکاند.

وی با بیان اینکه حتی افراد بیسواد در سال‌های پیش از انقلاب، با فراگیری خواندن و نوشتن به دانشگاه راه یافتند، خاطرنشان کرد: مسیر علم و دانش‌ در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با سرعت هرچه تمامتر به پیش رفت و به طور کلی شرایط علمی فعلی قابل قیاس با سال‌های پیش از انقلاب نیست.

* دانش‌آموزان در دفاع از حریم عفاف و حجاب حماسه مسجد گوهرشاد را آفریدند

 حجت‌الاسلام ملک محمدی در ادامه با اشاره به جلوگیری رژیم منحوس پهلوی از ورود دانش‌آموزان دختر با پوشش اسلامی به مدارس اظهار داشت: فشار رژیم پهلوی در این زمینه تا جایی پیش رفت که مردم که بیشتر آنها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند، حماسه مسجد گوهرشاد را در دفاع از حریم حجاب و عفاف آفریدند و تا پای جان از ارزش‌های دینی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی شاه در کشور، دین‌ستیزی و دین‌زدایی بود، بیان کرد: بیشترین حمله رژیم منحوس پهلوی به عفاف و حجاب در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز بود، به طوری که سعی داشت از رشد حجاب در این 3 شهر جلوگیری کرده و فرهنگ بدحجابی را رواج دهد.

  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان با رهایی از فشارهای رژیم منحوس پهلوی که زندانی برای آنها درست کرده بود، آزادانه در مدارس به پیشرفت‌های علمی دست یافتند و حجاب و عفاف در مدارس حرف نخست را می‌زند.

 *شاه ساختار نظام آموزش و پرورش را به شیطان بزرگ سپرده بود

 حجت‌الاسلام ملک‌محمدی با بیان اینکه ساختار وزارت آموزش و پرورش در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی مطابق با افکار شوم و شیطانی شاه و کشورهای غربی طراحی می‌شد، گفت: شاه که سگ زنجیری آمریکا محسوب می‌شد، به طور کامل از این کشور اطاعت می‌کرد و اهداف و ساختار وزارت آموزش و پرورش نیز بر طبق خواسته ایالات متحده آمریکا شکل می‌گرفت.

  وی اضافه کرد: اکثر معلمان مدارس گوش به فرمان امام خمینی(ره) بودند و با فشارهای رژیم سفاک و منحوس پهلوی نیز حاضر نبودند ذره‌ای از اهداف اسلامی خود دست برداشته و از فرمان امام خمینی(ره) سرپیچی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: در حال حاضر ساختار آموزش و پرورش با تفکر نورانی امام خمینی(ره) به پیش می‌رود؛ پس از رحلت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری با رهنمودهای راهگشای خود موجب رخ دادن پیشرفت‌های عظیم علمی در کشور شدند که به دست دانش‌آموزان سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب انجام شده است.

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.