۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۸

هشدار دیده‌بان حقوق بشر به اسرائیل

کد خبر : ۵۲۸۵۳

در حالی که یک گروه حقوق بشری اسرائیل را متهم به نقض حقوق فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری کرده است، اسرائیل این نهاد را متهم به گرایشات ضد اسرائیلی کرده است.
خبرگزاری فارس: هشدار گروه دیده‌بان حقوق بشر به اسرائیل در مورد رعایت حقوق فلسطینیان یک گروه از ناظران حقوق بشری خواستار لغو محدودیت اعمال شده بر علیه فلسطینیان ساکن غزه و کرانه باختری از سوی اسرائیل شده و خواستار بازگشت این فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی شده است.

گروه ناظران حقوق بشر مستقر در نیویورک در گزارش 90 صفحه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد عنوان کرده است محدودیت‌های اعمال شده بر فلسطینیان  از سوی اسرائیل، نقض حقوق فلسطینیانی است که می‌توانند در کرانه باختری و نوار غزه زندگی کنند.

در همین حال در واکنش به این گزارش منتشر شده سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اسرائیل در سال‌های گذشته به ده‌ها هزار فلسطینی اجازه سکونت در نوار غزه وکرانه باختری اعطا کرده است.

این مقام اسرائیلی ناظران حقوق بشر را به گرایشات ضد اسرائیلی متهم کرد.

نهاد حقوق بشری مستقر در نیورک که اقدام به انتشار گزارش سالانه کرده است، اسرائیل را متهم به نقض حقوق فلسطینیان در سال 2011  از جمله محاصره نوار غزه ،گسترش شهرک‌سازی و اسکان یهودیان و تخریب منازل فلسطینیان در بیت‌المقدس شرقی کرد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: اسرائیل تا ماه نوامبر سال گذشته اقدام به تخریب 467 منزل مسکونی فلسطینیان و آواره کردن 869  فلسطینی کرده که بالاترین آمار از ۵ سال گذشته تا کنون است.
 
این گزارش همچنین اسرائیل را متهم به بازداشت 164 کودک فلسطینی کرده و یاد آور شده است که مقامات اسرائیل واکنشی در برابر وحشیگری وخشونت نیروهای اسرائیلی در ساخت شهرک‌های یهودی انجام نداده‌اند.

 در همین حال به گزارش سازمان ملل اسرائیلی‌ها در گسترش شهرک‌سازی در سال گذشته اقدام به 377 حمله به املاک فلسطینیان وتخریب 10 هزار اصله درخت زیتون کرده‌اند.

این گزارش در پایان خاطرنشان می‌کند که پارلمان اسرائیل لایحه‌ای را به تصویب رسانده است که هرگونه درخواست برای توقف شهرک‌سازی‌ها را جرم تلقی خواهد شد.

برچسب ها: اسرائیل حقوق بشر
نظرات بینندگان
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
بلاخره این دیده بان گزارشاتش مستنده یا خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟