۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰

دلایل عدم حضور وزرا در شورای گفتگو

کد خبر : ۵۲۸۹۳

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه اختلافی میان دولت و بخش خصوصی وجود ندارد که منجر به عدم حضور وزرا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شده باشد، گفت: علت عدم حضور وزرا ایام پایانی سال، بودجه و مباحث کاری وزارتخانه‌ها است.
به گزارش صراط، محمد نهاوندیان در گفتگو با مهر در خصوص علت عدم حضور وزرای عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت:‌ علت عدم حضور وزرا نزدیک شدن به ایام پایانی سال، مباحث بودجه‌ای و موضوعات کاری وزارتخانه‌های مربوطه است اما در جلسه شورا نمایندگان اکثر وزارتخانه‌ها حضور داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معدن ایران در پاسخ به این سئوال که طبق آیین نامه شورا وزرا تنها می‌توانند در تعداد محدودی از جلسات غیبت داشته باشند، افزود: شعار اصلی و فلسفه وجودی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تعامل است و باید این مسئله را با تعامل حل کرد.

وی تصریح کرد: هرچه جلوتر رویم آثار شورای گفتگو در پیشبرد و تحقق سیاستها و قوانین مشخص‌تر خواهد شد و بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت وزرا در این جلسات افزایش یابد.

به گفته نهاوندیان، به دلیل اینکه ایجاد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حرکت جدیدی است، بنابراین تمرین‌های زیادی لازم است تا این اهمیت این شورا بر همگان مشخص شود.

سخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر اینکه شایعات حکایت از عدم حضور وزرا به دلیل اختلافات دولت و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دارد، گفت: اختلافی وجود ندارد و به هر حال تعامل در مسایل کارشناسی معنایش این است که نظرات گوناگون ارایه شده و بهترین برگزیده شود، چرا که ما تنها یک ایران داریم که باید اقتصاد آن را به خوبی مدیریت کنیم.

در همین حال،   عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: وزرای کابینه به خصوص وزرای عضو این امروز دوشنبه هم به جلسه این شورا نیامدند.

محمد پارسا در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این بار هم هیچ یک از وزرای عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به جلسه نیامدند و هم اکنون جلسه شورا با حضور معاونان و نمایندگان وزارتخانه‌های عضو در حال برگزاری است.

عضو شورای گفتگوی دولت در بخش خصوصی افزود: امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص اوراق خزانه اسلامی، بودجه سال 91 کل کشور و  مباحث مرتبط با بیمه کارفرمایان بحث و بررسی خود را صورت می‌گیرد. وی تصریح کرد: اوراق خزانه اسلامی ویژگی‌های بانکداری بدون ربا را در خود جای داده است.

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بدون حضور وزرا امروز در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد.