۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
شورای عالی دفاع لبنان اعلام کرد؛

تعطیلی سراسری در لبنان از ۱۴ تا ۳۰ نوامبر به علت کرونا

شورای عالی دفاع لبنان به ریاست میشل عون رئیس‌جمهوری این کشور روز سه‌شنبه و برای مهار شیوع بیماری کرونا از ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) به مدت ۱۵ روز تعطیلی سراسری در این کشور اعلام کرد.
کد خبر : ۵۳۱۲۰۲

شورای عالی دفاع لبنان به ریاست میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان روز سه‌شنبه و برای مهار شیوع بیماری کرونا از ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) به مدت ۱۵ روز تعطیلی سراسری در این کشور اعلام کرد.به گزارش مهر 

این شورا که در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا برگزار شد، هدف از این تعطیلی سراسری را کنترل و کند کردن شیوع بیماری خطرناک کرونا و حمایت از کادر پزشکی عنوان کرد.

این شورا تصمیم گرفت که برای کنترل و مهار ویروس کرونا از شنبه ۱۴ نوامبر تا صبح دوشنبه سی ام نوامبر تعطیلی سراسری در لبنان اعلام کند که البته فرودگاه‌ها و برخی از بخش‌های ضروری شامل این تعطیلی نمی‌شوند.

رئیس جمهور لبنان در ابتدای نشست این شورا گفت: اوضاع ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا بسیار خطرناک شده است و همین مسئله اتخاذ تدابیر لازم برای مهار و کاستن از عواقب آن را ضروری کرده تا مراکز و نهادهای پزشکی و بهداشتی بهتر به وظیفه خود برای درمان مبتلایان عمل کنند.

رئیس‌جمهوری لبنان گفت: برای کنترل این بیماری شهروندان باید با تدابیری که اتخاذ خواهد شد همراهی کنند و دستورالعمل‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند.

وزارت بهداشت لبنان دیروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۹۵ هزار و ۳۵۵ نفر رسیده  است که ۷۳۲ تن از آنها جان خود را از دست دادند. تاکنون ۵۱ هزار و ۷۲۸ بیمار کرونایی هم در لبنان از چنگال این ویروس مرگبار نجات پیدا کرده اند.