۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲

حمله نظامی به ایران از دید المنار

هرگونه حمله نظامي رژيم صهيونيستي به جمهوري اسلامي ايران سبب خواهد شد اسرائيل و آمريكا موقيعت استراتژيك خود در منطقه از دست دهند و رژيم صهيونيستي متلاشي خواهد شد .
کد خبر : ۵۳۲۲۳

به گزارش صراط به نقل از خارجي باشگاه خبرنگاران ،هر چند تعيين امير ايشل فرمانده جديد نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي که بصورت طبيعي پس از پايان يافتن مدت فرماندهي فرمانده پيشين صورت گرفت اما محافل مختلف اسرائيل تلاش کردند تا انتخاب ايشل به سمت فرماندهي نيروي هوايي اسرائيل را با افزايش تنش ميان اين رژيم و ايران و بالا گرفتن بحث درباره حمله به تاسيسات هسته اي ايران ارتباط دهند.

اين مسئله بويژه پس از اشاره رسانه اي به اينکه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي تمايل دارد يکي از مسئولان دفترش به نام ژنرال يوهنان لوکر را به اين سمت انتخاب کند زيرا وي با ديدگاه هاي جنگ طلبانه نتانياهو عليه ايران از هماهنگي بيشتري برخوردار است ،مطرح شده است .

امير ايشل فرمانده جديد نيروي هوايي ارتش اسرائيل گفت: در مقابل ما ،امکان دستيابي به تحول اساسي، نه تنها در منطقه بلکه در مناطقي دورتر از آن وجود دارد، معتقدم تبديل شدن ايران به يک کشور داراي سلاح هسته اي تغيير عميقي ايجاد مي کند اولا به سبب اينکه ايران به يک قدرت هسته اي تبديل مي شود و ثانيا به اين علت که رقابت هسته اي در منطقه ايجاد مي شود.

روفن بادتسهور کارشناس نظامي رژيم صهيونيستي گفت: به زودي  فرمانده نيروي هوايي جديد، با تصميم حمله به ايران روبرو خواهد شد و وي مجبور است که به مبارزه با تروريسم ادامه دهد و بايد به تجهيزات جديد مجهز شده و با انچه در لبنان و غزه مي گذرد مقابله کند.

اسرائيلي ها بيش از پيش دم از حمله نظامي به ايران مي زنند و اين موضوع باعث شده است تا سئوالاتي درباره امادگي جبهه داخلي اسرائيل مطرح شود بويژه انکه قابليتهاي محور مقاومت که از ايران و سوريه تا حزب الله کشيده شده است افزايش يافته است.

افي بتسور رئيس سابق بخش استحکام سازي ارتش اسرائيل گفت: انجام يک حمله نظامي عليه ايران باعث واکنشي خواهد شد که ممکن است از سوي ايران و يا حزب الله و يا بيش از چند طرف صورت گيرد و کشوري که براي جنگ اقدام مي کند بايد شهروندانش را اماده حملات احتمالي عليه خود بکند، بنابراين نيازي نيست حزب الله موشک هاي بيشتري به سمت اسرائيل پرتاب کند تا بياد اوريم که طرف ديگر تلاش مي کند تا جبهه داخلي اسرائيل را مورد هدف قرار دهد.

روزنامه يدعوت آحرانوت نوشت: هرگونه حمله نظامي به ايران باعث مي شود تا تمام تحريم هايي که عليه ايران وضع شده متلاشي شده و ايران را به سرعت به سوي ساخت بمب هسته اي سوق مي دهد همانگونه که منجر به بالا رفتن شديد قيمت نفت شده و واکنش ايراني ها احتمالا آمريکا را به مقابله با ايران مي کشاند، همچنين حمله نظامي به ايران باعث خواهد شد تا روابط اسرائيل با غرب تيره شده و به موقعيت امريکا در منطقه خدشه وارد مي کند و باعث مي شود تا مردم ايران بيش ار پيش از نظام شان حمايت کنند.
 

آخرین  اخبار  و  تصاویر  سیاسی  را  در  سرویس سیاست صراط بخوانید .


برچسب ها: المنار آمریکا