۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷

كلاهبردای با تبليغ در اينترنت

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري فردي كه با تبليغ گسترده فروش برنج و روغن در اينترنت از شهروندان، تجار و بازاريان چند استان كشور كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.به گزارش ايسنا، سرهنگ...
کد خبر : ۵۳۲۲۷

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري فردي كه با تبليغ گسترده فروش برنج و روغن در اينترنت از شهروندان، تجار و بازاريان چند استان كشور كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، سرهنگ ستارخسروي، با بيان اينكه در پي شكايت تعدادي از تجار و بازاريان اصفهان مبني بر اين كه شركتي تجاري در شبكه اينترنت و وب‌سايت‌هاي مختلف اينترنتي، تبليغات گسترده و وسيعي درمورد فروش برنج، شكر، روغن و ساير اقلام به صورت عمده و زير قيمت بازار مي‌كرد گفت: طبق اعلام شكات پرونده، سارقان پس از دريافت مبالغ، كالايي به آنها تحويل ندادند كه با ثبت اين شكايات، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان و كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي با بيان اينكه در تحقيقات مشخص شد اين شركت از علاوه بر اصفهان در چندين استان ديگر كشور نيز به اين شيوه از بازاريان و تجار كلاهبرداري كرده است گفت: بررسي‌كارآگاهان پليس فتا در فضاي مجازي مشخص كرد متهم اصلي فردي 42 ساله اهل و ساكن اصفهان بوده كه دو دفتر بازرگاني در اصفهان و دو دفتر در تهران تاسيس كرده است.

رييس پليس فتاي اصفهان با اعلام دستگيري متهم در يك عمليات غافلگيرانه گفت: متهم پس از دستگيري صراحتا به بزه انتسابي اقرار و ميزان كلاهبرداري خود را نزديك به هشت ميليارد ريال عنوان كرد.

وي با بيان اينكه متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع‌قضايي تحويل داده شده و با قرار صادره روانه زندان شد به كاربران اينترنت و به خصوص تجار و بازرگانان هشدار داد، در اين زمينه بيشتر مراقب بوده و فريب تبليغات كاذب و دروغيني كه توسط افراد شياد و كلاهبردار در وب‌سايت‌هاي مختلف اينترنتي منتشر مي‌شود را نخورند.

خسروي به كسبه، تجار و صاحبان اصناف توصيه كرد محصولات و كالاهاي خود را از شركت‌ها و بنگاه‌هاي معتبر و داراي مجوز فعاليت تهيه كنند و درهنگام فعاليت در محيط اينترنت به آگهي‌هاي واهي و اغواگرانه منتشر شده توجهي نكنند.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Malaysia
|
۰۶:۱۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
کدام احمقی با آگهی اینترنتی میره برنج به مقدار زیاد خرید و فروش میکنه ؟ اصفهان برای این کارا بازار و بازاریان معتمد داره . اینها یا احمق بودند یا ریگی توی کفش خودشون هم بوده . مثلا زده بوده کیلویی 200 تومن . اینها طمع گیر شدند