۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵

روایت خواندنی از سازندگان گمنام نوید

اولین دانشمند جوان سازنده ماهواره نوید گفت: امروز عرصه‌ جهاد و مبارزه، تغییر کرده و همانا آن صف‌شکنی و جهاد در عرصه علم و دانش است.
کد خبر : ۵۳۳۳۳

 به گزارش صراط به نقل از فارس، برنامه شب گذشته " دیروز، امروز، فردا" با حضور دکتر حسین بلندی مدیر پروژه ماهواره نوید به بررسی موفقیت‌های فضایی کشور و موفقیت پرتاب ماهواره نوید اختصاص داشت.

در این برنامه دانشمندان جوان پروژه ملی ماهواره نوید در گفت‌گوی تلفنی به سئوالاتی پاسخ دادند که به دلیل مسائل امنیتی نام و عکس آنان منتشر نشد.

در ابتدا یک از این دانشمندان کشورمان که ۲۷ سال سن داشت اظهار داشت: به برکت خون شهدا امروز به فضل‌ الهی عرصه تلاش و جهاد علمی آماده است اتفاقاً همه باید در این عرصه حضور جدی و فعال داشته باشند. یکی از این بسترها تحقیقات فضایی و تحقیقات هسته‌ای است که دانشمندان ما در ان حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: زمانیکه پروژه ماهواره به بنده پیشنهاد شد با کمال میل آن را پذیرفتم.

این پژوهشگر کشورمان در خصوص نحوه ارتباط با ماهواره گفت: هرچند در ۲۴ ساعت اول نتوانستیم با ماهواره ارتباط بگیریم ولی با تلاش، توکل و توسل به امام عصر (عج) کمک کار ما شدند و بالاخره ارتباط را با ماهواره برقرار کردیم و ما آنرا حاصل توجه به حضرت بقیة‌الله می‌دانیم.

*خستگی از تلاش علمی در راه جهاد علمی معنا ندارد


دیگر دانشمند گمنام و جوان 32 ساله کشورمان  که از ایستگاه زمینی مستقر در بوشهر در برنامه "دیروز، امروز، فردا" سخن می گفت، در ابتدا دهه فجر و موفقیت ماهواره نوید را به رهبر انقلاب و مردم فهیم ایران تبریک گفت و اظهار داشت: خوشحال هستیم که بدینوسیله توانستیم اقتدار علمی ملت ایران را در دنیا به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه همکاران ما در ایستگاه بوشهر ۲۴ ساعته مشغول رصد و ارتباط با ماهواره‌ نوید هستند، گفت: خستگی از تلاش علمی در راه جهاد علمی معنا ندارد ما ۲۴ ساعته آماده خدمت به کشور هستیم.

این دانشمند جوان کشورمان افزود: ما با کسب این موفقیت‌ها تلاش خود را برای ارتقای سطح علمی و فناوری کشور عزیزمان روز به روز بیشتر خواهیم کرد تا بتوانیم راه دانشمندان شهید انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و به موفقیت‌های بزرگ‌تر دست پیدا کنیم.

*از گمنامی خود ناراحت نیستم/هدفم خدمت است


محقق ۲۷ ساله گمنام دیگر سازنده ماهواره نوید که به صورت تلفنی با برنامه امروز دیروز و فردا سخن می‌گفت، اظهار داشت: بنده نیز مانند سایر دانشمندان فعال در پروژه ماهواره نوید از موفقیت به دست آمده بسیار خوشحالم و این خوشحالی با دریافت اولین تصاویر ماهواره‌ای صدچندان شده است.

وی در پاسخ به این سوال که از گمنامی خود ناراحت نیستید، گفت‌: هدف ما خدمت به مردم کشورمان است و از این موضوع ناراحت نیستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه انتظاری از مردم دارید، تأکید کرد: انتظار همه ما این است که ما بتوانیم گام‌های بیشتر و موفق‌تر را در ادامه برداریم. انشاءالله ملت شریف ایران قدر همه زحمات جوانان خود را می‌دانند و با حضور خود در یوم‌الله ۲۲ بهمن خستگی را از تن جوانان دانشمند کشورشان بردارند.

*به مردم ایران افتخار می کنم


دانشمند جوان و خانم ۲۷ ساله دیگر که در گروه پروژه ماهواره نوید فعال است، گفت: من نیز خداوند را به دلیل این موهبت الهی که به بنده عطا کرد و من توانستم در این پروژه بسیار مهم مشارکت داشته باشم سپاسگزارم.

وی افزود: ما این پروژه را به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تقدیم می‌کنیم.

این خانم دانشمند ایرانی گفت: مردم ما با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به همه جهانیان ثابت کنند که همچنان در صحنه حاضرند چرا که ما به مردم ایران افتخار می‌کنیم.

 

نظرات بینندگان
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
ما هم به سهم خود ، دست و بازوی این جوانان غیور و نهال های تناور عرصه کشور و انقلاب رو می بوسیم و به اونها خدا قوت میگیم !
مردم ایران فارغ از نوع سلیقه و نگرش ، بطور یک پارچه در راهپیمائی روز 22 بهمن شرکت خواهند نمود تا به شما هم خسته نباشیدی گفته باشیم - انشاءالله
حق یار