۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۴

سوال از احمدی نژاد تبلیغاتی است!

کد خبر : ۵۳۳۵۰
در حالی که اکثریت نمایندگان مجلس از جواب های نمایندگان دولت قانع نشده اند، طرح سؤال از رئيس جمهور در صحن علني مجلس با 10 محور اعلام وصول شد و رئيس جلسه اعلام كرد، رئيس‌جمهور در نيمه دوم اسفندماه يعني بعد از انتخابات مجلس شوراي اسلامي براي پاسخ به سؤالات نمايندگان در صحن بهارستان حضور خواهد یافت.

این تصمیم اما به مذاق وکیل الدوله ها خوش نیامده و تریبون جریان انحرافی یعنی روزنامه ایران نسبت به عملی شدن این طرح اعتراض کرده است.

این روزنامه سعی بر این داشته که طرح سوال از رئیس جمهور را که از مدت ها قبل مطرح شده بود را شوی انتخاباتی نمایندگان مجلس معرفی کند و در این میان معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرده است، نمایندگان از ابتدا تصمیم گرفته بودند كه قانع نشوند.



محمدرضا میر تاج الدینی با تاكید بر این كه اصل سئوال از رییس جمهور سیاسی است و با محوریت تعدادی از نمایندگان مخالف دولت و جریان اقلیت شكل گرفته است، افزود: تیم منتخب نمایندگان سئوال كننده از یك طیف هستند و اكثریت نمایندگان در جریان پاسخ های نمایندگان رییس جمهور قرارنگرفته اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینكه این نمایندگان از ابتدا تصمیم گرفته بودند كه قانع نشوند، افزود: در بسیاری موارد در كمیسیون ها شاهد بودیم كه پاسخ های محكم و مستدل از سوی نمایندگان رییس جمهور داده می شود اما چون تصمیم داشتند قانع نشوند اعلام می كردند كه قانع نشده اند.

از سوی دیگر دولتی ها مدعی شده اند که نمایندگان مجلس از حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس می هراسند و برای همین سوال به بعد از انتخابات موکول شده است.

مهدی کوچک زاده به روایت روزنامه ایران در این باره گفته است: ممكن است با اين قصد كه حقايق پيش از انتخابات روشن نشود زمان حضور رئيس جمهور را به بعد از انتخابات موكول كرده باشند و در اين زمينه هم صداقت و حسن نيتي از آنها نمي‌بينم.

معاون پارلماني رئيس‌جمهورنیز درباره زمان‌بندي طرح سؤال از رئيس‌جمهور مبني بر اين‌كه اعلام وصول قبل از انتخابات و حضور رئيس‌جمهور در صحن بعد از انتخابات باشد، اظهار داشته: اين طراحي حكايت از انگيزه‌ تبليغاتي نمايندگان سؤال‌كننده دارد چرا كه نمي‌خواهند پاسخ‌هاي محكم رئيس‌‌جمهور پيش از انتخابات در صحن علني مطرح شود.

از سوی دیگر این روزنامه به نقل از ابطحی نماینده دیگر مجلس و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی نوشته است:"طرح سؤال از رئيس‌جمهور ضرورتي نداشت به صحن مجلس بيايد و اعلام وصول آن در صحن علني نيز صرفاً جنبه تبليغاتي دارد." تا دولتی ها اتهاماتی را که همواره متوجه خودشان بوده است را به نوعی به بهارستان نشین ها باز گردانند.

این در حالی است که پیش از این بهارستان نشین ها مدعی بوده اند که دولت با در دست داشتن ابزارهای بسیار برای تبلیغات، انجام سفرهای استانی و حتی اظهاراتی چون افزایش یارانه نقدی سعی در جذب رای برای انتخابات دارد.ادعایی که با توجه به سابقه دولتی ها در انتخابات گذشته و ماجرای سهام عدالت و افزایش حقوق های مقطعی بیشتر به واقعیت نزدیک به نظر می رسد.

از طرفی رئیس جمهور ابزار های مختلفی برای گفتگو با مردم در اختیار دارد از صدا و سیما گرفته تا سفرهای استانی و سخن رانی های گاه به گاه و حتی روزنامه ایران که از آن طریق می تواند اگر حرفی داشته باشد که مردم باید بشنوند را اعلام کند و حتما نیازی به حضور وی در صحن علنی برای صحبت با مردم نیست.

پیش از این هم رئیس جمهور بارها پشت تریبون مجلس قرار گرفته و صحبت کرده است، صحبت هایی که بسیاری از مواقع برای افکار عمومی قانع کننده نبوده است مانند دفاعیات وی از وزیر اقتصاد در جلسه استیضاح و یا دفاع وی از مرحوم کردان.

این نکته را هم نمی توان انکار کرد که بالاخره انتخابات در پیش است و نمایندگان باید برای رسیدگی به حوزه های انتخاباتی خود اقداماتی انجام دهند و اگر سوال از رئیس جمهور در همان اوایل با فشار دولتی ها منتفی نمی شد، به این روزهای نزدیک انتخابات کشیده نمی شد و دولتی ها نمی توانستند ادعای تبلیغاتی بودن این ماجرا را انجام دهند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
بله اگر تبلیغاتی نیست بذارن قبل از برگزاری انتخابات مجلس
ملیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
تا امسال ........ و ...... جیره خوار هستند کار مجلس وحدت شکنی است