۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱

اظهارات لاریجانی درباره آیت الله هاشمی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با محدود کردن دولت از سوی مجلس برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد: ما دولت را در قانون یارانه‌ها محدود نکردیم، ما تصویب کردیم که دولت در سال ۹۰ بیش از ۲۰ درصد نمی‌تواند حامل‌های انرژی را گران کند، این حق مجلس بوده و دخالت در امور اجرایی نیست.
کد خبر : ۵۳۳۶۴

فارس: علی لاریجانی پنجشنبه شب در جمع طلاب فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص دوپهلو صحبت کردن در مورد مسائل مختلف اظهار داشت: مهم این است که از حق دفاع کنیم، ممکن است در یک مسئله خارجی ضرورت نداشته باشد که اظهار نظر داشته باشیم، برخی رجال سیاسی حرف‌هایی می‌زنند که برای کشور پرهزینه است، چرا برخی حرف‌ها گفته شود که باعث شود در مقابل حریف دست خود را رو کنیم.

وی در ادامه افزود: مقابل دیگران و اجانب دلیلی ندارد که حرفی بزنیم که آنها فکر ما را بخوانند، در برخی مسائل داخلی ممکن است برخی سلیقه‌ای داشته باشند و حرفی بزنند که در کشور تفرقه ایجاد شود، در جایی باید قاطع باشیم و در جای دیگر ضروری است که همگرایی داشته باشیم، زمان دوم خرداد هم فحش‌های زیادی می‌دادند و لزومی ندارد که پاسخ همه این سخنان داده شود، باید توجه کرد که انسان حرف درست بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالب پخش شده درباره اینکه وی در شهرک قدس قم دارای ساختمانی چند طبقه است، گفت: بنده در پردیسان، شهرک قدس و هیچ کجای دیگر زمین ندارم و به این مسئله معتقد هستم که رجال سیاسی نباید به این سمت حرکت کنند، متاسفانه برخی در تخریب دیگران هنرمند هستند.

وی با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها خلاف دین، سیاست و مصلحت کشور است، افزود: می‌گویند لاریجانی بعد از فتنه سخن نگفته است، من جزو کسانی بودم که در این زمینه بارها و بارها سخنرانی کردم، ادبیات من مرگ بر این و آن نیست.

لاریجانی گفت: من بر اساس یک وظیفه، کاندیداتوری در قم را انتخاب کردم و مراجع تقلید نیز توصیه فرمودند و در راس همه مقام معظم رهبری هم توصیه فرمودند که در انتخابات حاضر شوم.

وی در خصوص حمایت جامعه مدرسین از کاندیداتوری وی خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین در مورد بنده و آقای آشتیانی تصمیم گرفته است، البته من نمی‌خواهم که کسی خود را برای من هزینه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رد صلاحیت افرادی مثل علی مطهری گفت: اصولا اینکه آقای مطهری به دلیل عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شود،‌ حتما غلط است، ۳۴ سال است که ایشان را از نزدیک می‌شناسم، ممکن است که به مواضع سیاسی ایشان نقد وجود داشته باشد، ولی این به معنای عدم التزام به اسلام نیست، البته شورای نگهبان این مسئله را رد کرده است.

وی در خصوص تحریم نفت بیان داشت: این مسئله از شگردهای دشمن است ولی آنها به سادگی نمی‌توانند به این تحریم‌ها دست بزنند ما در این زمینه برنامه داریم ولی نباید آن را علنی کنیم.

لاریجانی در خصوص موضعش نسبت به‌ هاشمی رفسنجانی افزود:‌ هاشمی رفسنجانی مثل همه رجال سیاسی، خدمات گسترده‌ای داشته و ممکن است که اشتباهاتی هم داشته باشد، وی در سابقه انقلاب و طول انقلاب زحمت کشیده و البته در برخی قسمت‌ها من افکار و رفتار ایشان را نمی‌پسندم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با محدود کردن دولت از سوی مجلس برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد: ما دولت را در قانون یارانه‌ها محدود نکردیم، ما تصویب کردیم که دولت در سال ۹۰ بیش از ۲۰ درصد نمی‌تواند حامل‌های انرژی را گران کند، این حق مجلس بوده و دخالت در امور اجرایی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره کسب اجازه در سفرهای خارجی از مقام معظم رهبری گفت:‌ در ملاقات‌های خارجی تا از رهبری اجازه نگیرم کاری انجام نمی‌دهم، همه مسئولان باید احترام و حرمت ولایت فقیه را حفظ کند و من در همه سفرها از ایشان کسب اجازه می‌کنم.

وی با اشاره به وضعیت شهر قم گفت: ‌قم دارای گرفتاری‌های مختلفی است، با تدبیر مقام معظم رهبری و پیگیری‌های صورت گرفته مشکل آب حل شد و این پروژه تلاش‌ بسیاری صورت گرفت و به سرانجام رسید.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۸
۰
یکی به نعل یکی به میخ! سیاست همینه دیگه. آقا میزو بچسب فعلا.
سلامتی رهبر صلوات
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
راه ایشان از دیگر برادران لاریجانی جداست
ایشان در امتحانات ..........
انشاء الله آقا عج تشریف بیارن ماهیت همه رو میشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
همه دان محافظه کاری میکنن
کسی هم که از باطن آقای .............. خبر نداره
رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرمایند:
بعد مرگم بیش از رچیزی بر شما از منافق زبا باز میترسم
این حدیث خطاب به ......... و امثالش هست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۸
۲
دوباره 22بهمن شد، به انتخابات مجلس نزدیک شدیم،"آقای رفسنجانی" شد "آیت الله رفسنجانی".
خاک پای امام خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط ! مشکوک میزنی
ما از طرفداران احمدی نژاد بودیم اما بخاطر بعضی از مسائل دیگه نیستیم
شما هم با ایشان دشمنی مدام میکنی
2 حال داره یا از دار و دسته رفسنجانی هستی یا مثل بنده هستی
پس اگر دومین گزینه هستی چرا کسی که معلوم الحاله رو آیت الله خطاب میکنی؟
مشکوک میزنی
جواب بده حتما
منتظر هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مهدي تو چرا آنجان مي سوزه ؟ خوب آب بريز
پسر شجاع
|
Russian Federation
|
۱۵:۱۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۵
"وی با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها خلاف دین، سیاست و مصلحت کشور است، افزود: می‌گویند لاریجانی بعد از فتنه سخن نگفته است، من جزو کسانی بودم که در این زمینه بارها و بارها سخنرانی کردم، ادبیات من مرگ بر این و آن نیست."

ولي مردم در 9 دي، بر سران فتنه و حاميان آن‌ها "مرگ" فرستادند و خب شما معترفيد كه رويه متفاوتي از حاميان نظام جمهوري اسلامي در پيش گرفتيد.
راستي نسبت به تمام دشمنان داخلي و خارجي، همين نظر را داريد؟!
پسر شجاع
|
Russian Federation
|
۱۵:۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۶
۳
"لاریجانی گفت: من بر اساس یک وظیفه، کاندیداتوری در قم را انتخاب کردم و مراجع تقلید نیز توصیه فرمودند و در راس همه مقام معظم رهبری هم توصیه فرمودند که در انتخابات حاضر شوم."

رهبري بزرگوار انقلاب، همواره بيان فرموده‌اند اگر حرفي از من باشد، همانيست كه علني بيان كنم و در خفا چيزي وجود ندارد.
پس آقاي لاريجاني، لطفاً توبه كن! رأي آوردن ارزش هزينه كردن از مراجع و رهبري را ندارد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۱۱
۱
لاریجانی مدیون هاشمی است و در جایگاهی نیست که بخواهد در باره هاشمی سحن بگوید . هاشمی شناسنامه انقلاب است.
صراط همیشه در جاده خاکی حرکت می کنی . و در گرد و خاک تنفس می کنی. از این بابت چی نصیت می شه؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۲
۱
اقاي لاريجاني دركدام بخش هاشمي را قبول نداريد لطفا شفاف بگوييد