۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۲

ساخت نیروگاه جدید در سوریه توسط ایران

مدیر عامل مپنا با تاکید بر اینکه ایران ساخت نیروگاه جندر سوریه را متوقف نمی کند هر گونه وابستگی کارشناسان شاغل در این نیروگاه برق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.
کد خبر : ۵۳۳۹۰

به گزارش صراط به نقل از مهر ، عباس علی آبادی با بیان اینکه ایران ساخت نیروگاه برق جندر سوریه را متوقف نمی کند، گفت: در حال حاضر مزاحمت‌هایی برای ساخت این نیروگاه برق ایجاد شده است اما با این وجود ساخت این نیروگاه ادامه می یابد.
مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه‎های نیروگاهی ایران با اعلام اینکه قطعا ملت سوریه از خدمات راه اندازی این نیروگاه برق بهره مند خواهند شد، تصریح کرد: هم اکنون ساخت نیروگاه تشرین سوریه هم با مشارکت ایران به پایان رسیده که با بهره برداری از این نیروگاه حدود ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق این کشور افزوده شده است.
این مقام مسئول با اشاره به ساخت یک نیروگاه جدید برق (سویدیه) در سوریه با مشارکت گروه مپنا، اظهار داشت: در نیروگاه جندر هم تاکنون دو واحد گازی راه اندازی شده است و به زودی واحد بخار این نیروگاه وارد مدار بهره برداری می شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مساعد بودن شرایط ساخت این نیروگاه برق حداکثر تا چهار ماه آینده به پایان می رسد، در مورد آزادسازی کارشناسان برق این نیروگاه، توضیح داد: امیدواریم سوء تفاهم‌ها برطرف شده باشد و این افراد به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

علی آبادی در واکنش به اظهار نظر برخی از رسانه‌های خارجی مبنی بر وابستگی کارشناسان شاغل در نیروگاه جندر سوریه به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، اعلام کرد: این موضوع دروغ است و برخی می خواهند از شرایط سو استفاده کنند.

مدیر عامل مپنا با یادآوری اینکه کارشانسان شاغل در نیروگاه جندر عضو صنایع برق و نیروگاهی ایران هستند، خاطر نشان کرد: حتی برخی از انجمن‌ها و سندیکاهای علمی برق ایران هم با صدور بیانیه‌هایی این موضوع را تایید کرده اند.