۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰

ایران نایب قهرمان كشتى شد

چهلمین دوره رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو شامگاه یکشنبه با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و چهار مدال برنز توسط تیم ایران به پایان رسید. تيم كشورمان در پايان روز دوم رقابت هاى جام ياشاردوغوى تركيه بعد از ميزبان در رده دوم جدول رده بندى قرار گرفت.
کد خبر : ۵۳۶۴۳

به گزارش صراط به نقل از تابناك: چهلمين دوره رقابت هاى بين المللى كشتى آزاد جام ياشاردوغو از روز جمعه با حضور حدود ۲۰۰ كشتى گير از ۱۷ كشور جهان در آنكارا پايتخت تركيه آغاز شد


در پایان این مسابقات تیم ترکیه با 64 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و ایران با 44 امتیاز نایب قهرمان شد. تیم های آذربایجان با 36 و قزاقستان هم با 30 امتیاز به ترتیب سوم و چهارم شدند. تیم های آمریکا، بلغارستان و روسیه هم در رده های بعدی قرار گرفتند.


در پایان مرحله مقدماتی روز سوم رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو که از ظهر (یکشنبه) در شهر آنکارا پایتخت ترکیه آغاز شده است، میثم نصیری و اصغر عبدالملکی در اوزان 66 و 96 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.


در وزن 66 كيلوگرم ميثم نصيري در دور نخست شكري گوچر از تركيه را در دو تايم و با نتايج 3- صفر و 5- صفر شكست داد. وي در دور دوم ايگور مورجي از مولداوي را در سه تايم و با نتيجه 3 بر 1 مغلوب كرد. نصيري در مرحله يك چهارم نهايي، محمد نادري ديگر نماينده كشورمان را در سه تايم و با نتايج صفر- 5، 1- صفر و 1-1 شكست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد، اما در این مرحله مقابل یاکوب گور از ترکیه در دو تایم با نتیجه 8 بر 5 مغلوب و به دیدار رده بندی راه یافت.


در همين وزن محمد نادري در دور اول سنول كاسكي از تركيه را در دو تايم با نتيجه 4 بر يك شكست داد. وي در دور دوم دالگر از آلمان را در دو تايم و با نتيجه 7 بر صفر مغلوب كرد اما در دور سوم مقابل ميثم نصيري ديگر نماينده كشورمان شكست خورد و با توجه به شکست نصیری در مرحله نیمه نهایی از دور رقابتها کنار رفت.


بر اين اساس در وزن 96 كيلوگرم اصغر عبدالملكي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم بعلت حركت خشن ارسلان بیك از روسيه برنده اعلام شد. وي در دور سوم حمزه كوش‌اوغلو از تركيه را در سه تايم و با نتايج 8 بر 7 مغلوب كرد، اما در مرحله نيمه نهايي مقابل شريف شريف‌اف آذربايجاني نفر اول جهان در رقابت‌هاي جهاني تركيه در وزن 84 كيلوگرم در دو تايم و با نتيجه 7 بر صفر شكست خورد و به ديدار رده‌بندي راه يافت.


در همين وزن حامد طالبي زرين كمر در دور اول مقابل مورن موتلو از تركيه در دو تايم با نتيجه 6 بر دو شكست خورد و با توجه به شكست حريفش در مرحله بعد از دور رقابت‌ها كنار رفت.


در پايان مسابقات ۵ وزن كشورهاى تركيه، ايران، روسيه، كانادا و آذربايجان صاحب مدال طلا شدند.


رده بندى انفرادى مسابقات در پايان ۵ وزن به شرح زير است:


۵۵ كيلو: ۱- محمود ماگومدوف (آذربايجان) ۲- ودات بولداك (تركيه) ۳- على يف گاليپ (آذربايجان) و بيسى بايف (قزاقستان) ۵- تريستان (گرجستان) و هاكان پارلار (تركيه) ۷- نبى اوزون (تركيه) ۸-ضيا دايلاك (تركيه) ۹- احمد پكر (تركيه) ۱۰- براتى اوزتاپ


۶۰ كيلو: ۱- آلكساند بوگومائف (روسيه) ۲- آكتاش (تركيه) ۳- سيداحمد محمدى (ايران) و آيال آنيسيموف (روسيه) ۵- آنتون ايونوف (روسيه) و آمانديك باكى يف (قزاقستان) ۷- كولمن اسكات (آمريكا) ۸- محمد دمير (تركيه) ۹- جان پيندا (كانادا) ۱۰- بولاكس بالوئف (روسيه)


۷۴ كيلو: ۱- متيو جنترى (كانادا) ۲- سونر دميرتاس (تركيه) ۳- آيهان سوكو (تركيه) و اشرف على يف (آذربايجان) ۵- مصطفى كاساپوگلو (تركيه) و باتوهان دمرچين (تركيه) ۷- موسى گوربوز (تركيه) ۸- امير شريعتى عدل (ايران) ۹- سيوتسف (روسيه) ۱۰- ايزاباساروف (قزاقستان)


۸۴ كيلو: ۱- جمال ميرزايى (ايران) ۲- سردار بوكه (تركيه) ۳- ميثم مصطفى جوكار (ايران) و يرمك بايداشف (قزاقستان) ۵- مراد اوزكان (تركيه) و بلاوندر (لهستان) ۷- گاوين (آمريكا) ۸- ميهائيل گانف (بلغارستان) ۹- آكتاش (تركيه) ۱۰- هاكى سيلان (تركيه)


۱۲۰ كيلو: ۱- طاها آكگول (تركه) ۲- فردين معصومى (ايران) ۳- جابر صادق زاده (ايران) و على گوربوز (تركيه) ۵- ديميتار (بلغارستان) و شاكر بوزكورت (تركيه) ۷- فاتح چاكراوغلو (تركيه) ۸- سيگمن (آمريكا) ۹- مهمت يسيل (تركيه) ۱۰- ماگومد آجى يف (قزاقستان)
 

آخرین اخبار و تصاویر ورزشی را در سرویس ورزشی صراط بخوانید.

برچسب ها: قهرمان کشتی