۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴

دانشمندان هسته ای چراوچگونه ترورمیشوند؟

این بولتن ویژه با بررسی مبانی نظری و چرایی ترورهای صورت گرفته علیه دانشمندان هسته ایران آغاز می شود. در ادامه ترور پنج نخبه هسته ای کشور به صورت موردی موشکافی شده و سپس اسناد تکان دهنده ای درباره آمران و عاملان ترورها ارائه می شود. بخش پایانی بولتن نیز به یک نتیجه گیری علمی اختصاص داده شده است.
کد خبر : ۵۳۷۴۲

به گزارش صراط به نقل از فارس،‌ در مقدمه این بولتن ویژه آمده است: «در سالروز ترور شهید دکتر مسعود علیمحمدی، طی عملیاتی تروریستی مقابل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) مصطفی احمدی روشن یکی از دانشمندان جوان هسته ای کشور، که معاون بازرگانی سایت نظنز نیز بود و در زمینه تهیه و خرید تجهیزات هسته ای فعالیت داشت، به شهادت رسید. این خبر در اولین ساعات پیش از ظهر ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ بر روی خروجی سایت های کشور و به تَبَع آن در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.این پنجمین سوء قصد به جان دانشمندان برجسته کشور محسوب می شد. درمورداهداف این ترورها،کشورها واحیانا گروه هایی که پشتیبان آن هستند،گمانه زنی های متفاوتی در این دو سال و از زمان شروع این سلسله از ترورهای آکادمیک از سوی محافل مختلف سیاسی و امنیتی صورت گرفته است.

اما نه تنها مستندات غیرقابل انکاری درباره آمران و عاملان این ترورها وجود دارد، بلکه اهداف و انگیزه های پشت پرده این ترورها ازمنظر منطق کنونی حاکم برسیاست بین الملل به خوبی قابل تبیین و بررسی است .این ترورهارامی توان در چارچوب استراتژی کلان تخاصم غرب با جمهوری اسلامی ایران تبیین کرد».

نویسنده تاکید کرده است که «در تهیه این بولتن به هیچ وجه به اظهارات مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران که انگشت اتهامات را به سوی سازمان های اطلاعاتی غربی نشانه رفته اند، استناد نشده است؛ بلکه همه مستندات از منابع غربی ذکر گردیده است».

در انتهای بولتن تصویر برخی از اسناد درباره ترور دانشمندان هسته ای نیز آورده شده است.

 

نهادها و مراکز علاقمند به تهیه این بولتن می توانند جهت سفارش با شماره تلفن ۸۸۹۱۳۲۷۷-۰۲۱ تماس بگیرند.
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.