۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

روحانی: برای واکسن کرونا اقدامات لازم انجام شده است

روحانی: برای واکسن کرونا اقدامات لازم انجام شده است
رئیس‌جمهور گفت: به مردم بشارت می دهم که در خصوص واکسن کرونا اقدامات لازم انجام شده است. بانک مرکزی و وزارت بهداشت همه توان خود را به کار گرفته اند و برنامه ریزی کرده اند و هم واکسن خارجی در اختیار مردم قرار می گیرد و و هم در واکسن داخلی امیدواریم به تولید برسیم.
کد خبر : ۵۳۷۷۶۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه امروز (چهارشنبه ۳ دی) هیات دولت اظهار کرد: دیروز جلسه خوبی با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق و معاون اول و تعدادی از وزرا داشتیم و با مباحثی که انجام شد نظرات نزدیکتر شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در بسیاری از موارد نقطه نظرات مشترک داشتیم و در مواردی که مورد سوال بود به جمع بندی خوبی رسیدیم. امیدواریم در کمیسیون بتوانیم به وقت مناسب لایحه بودجه را تصویب کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در زمینه کرونا  در برخی رسانه ها اظهار نگرانی شده است، تصریح کرد: درباره کرونا هیچ نگرانی برای آینده چه برای تولید واکسن و چه برای تهیه واکسن نداریم. ما پا به پای دنیا در زمینه مقابله با این ویروس پیش رفتیم و حرکت ما نسبت به برخی کشورها مناسب تر بود. موج سوم کرونا در هفته های گذشته کنترل شد و حدود 50 درصد فوتی ها کاهش یافت.

روحانی ادامه داد: درباره واکسن هم کارها در حال انجام شدن است و به مردم این بشارت را می دهم که بانک مرکزی و وزارت بهداشت همه توان خود را به کار گرفتند و برنامه ریزی کرده اند. هم واکسن خارجی در اختیار مردم قرار می گیرد و هم امیدواریم در ماه های آینده واکسن داخلی به تولید برسد و در این زمینه برای مردم نگرانی نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف آغازین دولت که امسال دولت بیشتر به دنبال آن است موضوع سلامت مردم است، خاطر نشان کرد: به بخش سلامت توجه ویژه ای شده به طور مثال در این مدت توان و تخت بیمارستانی ما دو برابر و تخت های قدیمی به طور کامل بازسازی شده است. توانمندی سلامت ما در این دولت دو برابر کل تاریخ ایران خواهد بود که این از افتخارات ما است.

وی اضافه کرد: در آی سی یو توان ما همین الان بیش از دو برابر است. یعنی هر مقدار تخت آی سی یو که در سال 92 داشته ایم الان بیش از دو برابر شده است. اگر 45 هزار تخت داشته ایم الان بیش از 9 هزار تخت آی سی یو در اختیار داریم. در توانمندی های تجهیزاتی هم شرکت های دانش بنیان ما بحمدالله در حال تولید هستند. در بخش داروسازی همین طور و در بخش تربیت استاد، پزشک، متخصص و پرستار هم پیشرفت خوبی داشته ایم و بسیار خوشحالیم که توانستیم به همه پرستاران در روز پرستار بشارت دهیم که دریافتی آن ها نسبت به یک سال گذشته بیش از دو برابر شده است. یعنی آنچه یک سال پیش دریافت می کردند الان بیش از دو برابر شده است و اگر از ابتدای دولت بخواهیم حساب کنیم بیش از شش برابر شده است.

رئیس جمهور افزود: دولت به بار سنگینی که به بخش بهداشت و درمان است توجه دارد و ان شاءالله همه توان و تلاش خود را در این زمینه بکار خواهیم گرفت. یکی از اهداف ما در هفت ماه آینده پایان کار دولت تقویت بخش بهداشت و درمان هم به خاطر کرونا و هم به خاطر کل مسئله سلامت جامعه خواهد بود.
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید