۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰

دلیل حمايت عربستان از فتنه گران

دبير جنبش عدالت خواه دانشجويي گفت:‌ عربستان سعودي در حال دست و پا زدن است تا افکار فرسوده وهابيت تحت تاثير گسترش بيداري اسلامي قرار نگيرد.
کد خبر : ۵۳۸۱۸

محمد جعفري‌نژاد، دبير جنبش عدالت خواه در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در راستاي کمک 18 ميليون دلاري سعودي‌ها به شوراي هماهنگي راه سبز گفت:‌ دراز شدن دست نياز فرقه سبز به سمت آل سعود نشانگر آن است که آنها براي بقاي خود به هر کاري روي مي آورند.

وي با بيان اينکه هر چه بيشتر پيش مي رويم چهره فرقه سبز آشکارتر مي شود، اظهار داشت: فرقه سبز بين ملت ايران جايگاهي ندارند؛ زيرا با فرو نشستن غبار فتنه چهره اصلي آنها پيدا شده و براي دست يابي به اهدافشان با گروه هايي که با اصول ملت ايران مخالفند به زد و بند مي پردازند.

جعفري نژاد به تشبيه اين فرقه به گروهک منافقين پرداخت و افزود:‌ رفتار فرقه سبز مانند گروهک منافقين است که البته با ادعاي دفاع از حقوق ملت وارد صحنه شدند و از کشتار ملت هم ابايي نداشتند.

وي با اشاره به کمک 18 ميليون دلاري عربستان به فرقه سبز ابراز داشت: تکيه به اسپانسرهاي خارجي نشانه درماندگي اين گروه در پيشبرد اهدافشان است.

دبير جنبش عدالت خواه دانشجويي، عربستان سعودي را رژيم دست نشانده آمريکا و انگليس دانست و گفت:‌ اين حکومت دست نشانده از گفتمان اسلام ناب حضرت امام مبني بر اينکه اسلام آمريكايي بودن اسلامي که وهابيت آن را ترويج مي دهد هراس دارد.

وي با بيان اينکه عربستان در حال دست و پا زدن است تا افکار فرسوده وهابيت تحت تاثير گسترش بيداري اسلامي قرار نگيرد، بيان داشت: اقدامات خصمانه سعودي ها هميشه به نوعي عليه ايران بروز کرده است، به طور مثال نيمي از ترورهاي داخل ايران مانند عبدالمالک ريگي به سرکردگي وهابيت رقم خورد و حمايت از فرقه سبز ادامه همان روند است.

وي خاطر نشان کرد: نفوذ گفتمان انقلاب اسلامي به هر کدام از کشورهاي منطقه به معناي مرگ وهابيت است و سعودي ها براي مقابله با آن در صدد کمک به فرقه سبز هستند.