۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
کارشناس هواشناسی:

سامانه بارشی گسترده‌ای تا هفته آینده نخواهیم داشت

ضیائیان گفت: تا هفته آینده سامانه بارشی گسترده‌ای در کشور نداریم و شاهد پایداری هوا و افزایش آلاینده‌ها در کلان‌شهرها خواهیم بود.
کد خبر : ۵۳۸۳۳۴

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه بارشی که از چند روز گذشته وارد کشور شده و چندین استان کشور را درگیر کرده طی چند ساعت آینده به صورت کامل از شمال شرق و شرق کشور خارج می‌شود گفت: به مدت یک هفته تا ۱۰ روز سامانه بارشی گسترده‌ای را در کشور نخواهیم داشت.

صدور هشدار برای آلودگی هوای کلان‌شهرها

او ادامه داد: امروز هشداری برای آلودگی هوا در بسیاری از کلان‌شهر‌ها صادر شده و انتظار داریم با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا تا یک هفته آینده در برخی شهر‌ها از جمله تهران، اصفهان، قزوین، کرج و تبریز شرایط برای آلودگی هوا مهیا باشد و نیاز است در این ایام ترددها کاهش یابد.

ضیائیان بیان کرد: هم اکنون سردترین نقطه استان تهران ، شهر فیروزکوه با  دمای ۱۵ درجه زیر صفر  است و دمای فرودگاه مهرآباد تهران هم  ۳ درجه زیر صفر رسیده است. انتظار داریم تغییر دمای محسوسی را تا چند روز آینده نداشته باشیم و البته پایان هفته شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و بعد از ظهر در شمال خلیج فارس، شمال بوشهر و مناطقی از خوزستان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست گفت: دوشنبه علاوه بر خلیج فارش، شمال بوشهر، در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و جنوب اصفهان، غرب کرمان و یزد ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز سه شنبه تا اواخر هفته در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و از روز یکشنبه تا اواخر هفته پایداری هوا در شهر‌های صنعتی سبب افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

او اظهار کرد: امشب و فردا در نوار غربی و سواحل شمالی کشور و از بعد از ظهر یکشنبه تا اواخر هفته در نوار شرقی کشور افزایش تدریجی دما در حدود ۵ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: ممکن است در برخی از استان‌ها هم شاهد بارش‌های پراکنده باشیم، اما تا یک هفته آینده سامانه بارشی گسترده‌ای را در کشور نخواهیم داشت.

ضیائیان یادآور شد: روز دوشنبه هفته گذشته دو تا سه هشدار نارنجی توسط ستاد مرکزی و به صورت مستمر و مداوم در خصوص وضعیت برفی کشور طی روز‌های گذشته صادر شده بود و تعجب می‌کنم که برخی از مردم و کوهنوردان به این هشدار‌ها توجه نکردند و شاهد بروز اتفاقات ناگوار و از دست دادن جان چند نفر بودیم.