۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵

جزئیات وامها دانشجویان متاهل

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به جزئیات اختصاص وامهای شهریه، رهن و اجاره مسکن همچنین ارائه خدمات بیمه و درمانی به دانشجویان متاهل و فرزندانشان خبر داد.
کد خبر : ۵۳۸۸۳

به گزارش صراط به نقل از مهر، منصور حبیب پور گودرزی امروز در نشست خبری جزئیات اختصاص انواع وامهای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشجویان متاهل را اعلام کرد و خبر از توزیع 12 میلیارد تومان ودیعه مسکن بین دانشجویان و دانشگاههای کشور از اول مهرماه داد.

جزئیات وامهای مسکن

گودرزی در این نشست خبری با اشاره به ودیعه 2.5 تا 5 میلیون تومانی ودیعه مسکن دانشجویان متاهل از خدمات ویژه این صندوق به دانشجویان متاهل خبر داد و گفت: وام مسکن در 2 بخش وام اجاره و وام ودیعه در اختیار این دسته از دانشجویان قرار می گیرد. این وام در تهران و 5 شهر تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز و اهواز به عنوان کلان شهر، همچنین سایر شهرها به دانشجویان پرداخت می شود.

وی درباره کمک هزینه اجاره خانه، گفت: در تهران ماهانه مبلغ 150هزار تومان به عنوان کمک هزینه و در 5 شهر ذکر شده ماهانه مبلغ 120 هزار تومان در اختیار دانشجویان متاهل قرار می گیرد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، وام رهن مسکن برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان کاردانی و کارشناسی در تهران و 5 شهر دیگر در نظر گرفته شده است. برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی تهران، مبلغ 3 میلیون و 300 هزار تومان و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی این مبلغ 5 میلیون تومان است.

وی با اشاره به وام رهن مسکن در شهرستانها، گفت: به دانشجویان کاردانی و کارشناسی 5 شهر ذکر شده مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی 4 میلیون تومان اختصاص داده می شود. در دیگر شهرها، مبلغ 3 میلیون تومان برای تحصیلات تکمیلی و کاردانی و کارشناسی مبلغ 2 میلیون در نظر گرفته شده است.

گودرزی با بیان اینکه دانشجویان زن متاهل هم می توانند از این وامها بهره مند شوند، به شرایط بازپرداخت این وامها اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغ وام اجاره مسکن 9 ماه بعد از اتمام دوران تحصیل و برای پسران 9 بعد از اتمام دوران سربازی به صورت تقسیط در طول 60 ماه یا 50 سال باید به صندوق برگردانده، همچنین کل مبلغ وام رهن باید طی 3 ماه به صورت یک جا از سوی دانشجویان پرداخت شود.

وام تحصیلی دانشجویان متاهل

قائم مقام رئیس صندوق رفاه در ادامه ارائه تسهیلات به دانشجویان متاهل، اظهار داشت: این وام ماهانه به مبلغ 70 هزار تومان و در طول ترم به مبلغ 350 هزارتومان به عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود و به ازای هر فرزند به این مبلغ 60 هزار تومان افزوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: وام تحصیلی دانشجویان متاهل ممتاز در هر ترم مبلغ 500 هزار تومان است که این مبلغ برای همسر دانشجو و فرزندانش متفاوت و به ازای هر کدام از این افراد مبلغ 20 هزار تومان افزوده خواهد شد.

خدمات بیمه ای متاهلان در حال تحصیل

به گفته گودرزی تقاضای دانشجویان متاهلی که پوشش بیمه ای ندارند به منظور بهره مندی از خدمات بیمه درمانی پذیرفته خواهد شد. همچنین همسر و تا سه فرزند فرد دانشجو می توانند از این خدمات بیمه ای استفاده کنند.

وی افزود: ماهانه مبلغ 9 هزار و 600 تومان به عنوان بیمه خدمات درمانی برای هر دانشجوی متاهل در نظر گرفته شده که 50 درصد این مبلغ را دانشگاه و 50 درصد دیگر را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می کنند.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد که دانشجویان متاهل بعد از دانش آموختگی باید 50 درصد کل هزینه بیمه طی 9 ماه به این صندوق پرداخت کنند.

پرداخت وام 4 درصد قرض الحسنه برای خوابگاههای متاهلان

مبلغ 160 میلیارد تومان به گفته گودرزی به عنوان وام قرض الحسنه 4 درصد برای ساخت خوابگاه غیردولتی دانشجویان متاهل در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد که در کشور حدود 2 هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان متاهل وجود دارد که در دوره های 2 تا 3 ساله در اختیار این دانشجویان قرار می گیرد.
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.